Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

latromster

Onko liian suuren suuttimen kompensoiminen neulan laskemisella kuinka toimivaa?

Coastside

Ei ole järkevää. Neula on keskialueen hienosäätöön. Jos säädät sillä täyskaasua niin keskialue on laihalla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

latromster

Voiko kaasarin neula hypätä pois suuttimesta, jos sen kiinnitys on tehty hieman epävarmasti? PD19J kaasarin neulan lukitsin ei lukuisten sokkien jälkeen enää mene kiinni, niin piti laittaa kaasarin luistimen jousi painamaan neulaa alas. Toimii hyvin mutta mietityttää.

Skootteri1

Onko tavallista että kun ajon jälkeen kädellä pyöräyttää takapyörää niin pyörii hieman kevyemmin kuin kylmänä? Ja kuuluu sellainen ihan pieni viuu kun pyöräyttää.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Skootteri1 - 26.07.12 - klo:19:42
Onko tavallista että kun ajon jälkeen kädellä pyöräyttää takapyörää niin pyörii hieman kevyemmin kuin kylmänä? Ja kuuluu sellainen ihan pieni viuu kun pyöräyttää.
Täysin normaalia. Siellä perävälityksessä on voiteluöljyä ja peräöljy on melko paksuakin tavaraa kylmänä. Kun mopolla on ajettu, peräöljyt on lämmenneet ja siten notkeammat, joten kitkakin on pienempi.

konenikkari

Tavallista on, jos ei kuulu viúu, on syytä olla huolissaan.
Noin yleisestikin jos kuuluu ääniä, jotka kuuluvat "joukkoon"
kaikki on hyvin.
Jos sensijaan mitään ääniä ei kuulu
on syytä olla todella huolissaan.
Äänetön mopo kun ei useinkaan etene, toivotulla tavalla.
Melkoisen poikkeuksen muodostavat sähkömopot
joiden katuuskottavuuden toteuttamiseksi juurikin nyt´t
kehittelen ohjelmistoa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Skootteri1

Jees. Kiitokset molemmille vastauksista!

Coastside

Perä on vaikea sen suuren osamäärän vuoksi tietää mikä siellä on vikana jos on. Sitä on hyvä pyöritellä käsin silloin tällöin jotta huomaa vian. Käsin ja kun pakoputki on irti, sitä voi porakoneellakin saada vauhtiin ja kuunnella miltä se kuullostaa. Niin kauan kun se ei mitenkään takertele tai klappaa, ei suurta huolta ole ja aikaa korjata on myöhemmin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#428
Itse otan aika ajoin perän ollessa kuumana
näytteen öljystä, ja sitä hyvässä auringon valossa tarkastelen.
Jos oikein metallinhohtoista, päättelen kalliiksi öljyksi  ::)
Jos ei hohteita näy jatkan hypoidöljyn käyttöä.
On muuten skootterin vaativin voitelupiste.
Missään muissa osissa ei voiteilta vaadita parempaa suorituskykyä.
Noin desin tippa vastaa kaiken woimman siirrosta ;)
Vakavat viat näkyy useinkin öljyvuotoina.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Samppa

Ääniäkin on monenlaisia ja yleensä äänet joita perästä ei saa kuulua ovat rahinoita (laakeri / laakerit vaihtokunnossa).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

ramba

Perkele alkoi tänään itsellä tuo vari rahista, pitää kyllä ihan ensimmäiseksi katsoa onko se varikopan laakeri.. Toivottavasti :-X
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

leze223

En mää tossa zonerissa mitään laakeria oo huomannu. Onks se vaan tuossa kopiominarellissa tuo laaker?
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

ramba

Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Skootteri1

#433
Skootterissani takaiskari on säädettävää mallia mutta miten sitä oikein säädetään? Skootterin mukana tuli säätötyökalu. Jokseenkin tuon näköinen: http://www.motorshop.fi/search.php?q=takaiskari&page=8&sort=relevance&searchterm=both.

Coastside

Sitä säätöä vain ruuvataan niin että jousi kiristyy jolla saa lisää kantavuuttaa ja jousijäykistyy. Kannattaa säätää kun on paljon kuormaa jolla perä painuu ja pohjailee helposti. Yleensä se liika painuma vaikuttaa haitallisesti ohjattavuuteen. Kovaksi säädetty on epämukava kevyellä kuormalla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04