Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

latromster

On/Off säätö löytyy ja pyörimissuunta mutta ajattelin ostaa momenttivarren kaveriksi varmistamaan. Kaipa sitä mutteria seuraamalla saa käsityksen kireydestä ja jos antaa varovasti iskuja niin ei hajoa.

ilborg

Easypartsilta ainakin löytyi kymcoon tuo starttirattaan lukitsemiseen sopiva apuväline. Ei tarvitse kikkavitosia ja aina saa järkevät momentit pultille.

Samppa

Mulla on kanssa tuollainen Makitan 18 voltin pulttipyssi, jossa maksimimomentit on 230Nm. Hyvin aukeaa ja hyvin saa kiinni. Iskujen määrästä pystyy laskemaan momentin melko tarkkaan. Tähän oli ihan ohjekirjassakin tekstit, mutta käytännössä, VEDÄN AINA MOMENTTIIN avaimella lopuksi. Tätä suosittelen muillekin.

http://www.makita.fi/tool/15209/BTW251Z.html
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kani

Pieni akkukäyttöinen pulttipyssy on kätevä ottaa reissuunkin mukaan jos tarvii huoltoa tehdä. Pikku hylsysarjalla ja tuollaisella + ruuvarit + co2 renkaanpaikkaussarja + ensiapulaukku niillä ja skootterin osat ei jää koskaan tien päälle  ;D

ramba

Samppa: Paljos tuollasella makitan pulttipyssyllä on hintaa?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Coastside

#395
Jos jostain sattuu kohdalle Einhell 12 V pulttipyssy niin parempaa skodeen tuskin löytyy halppisluokassa. 1,7 kg ja 260 Nm. Skoden akku riittää. Omasta käyttökokemusta on joitain vuosia ja mitään moitittavaa laitteesta ei ole. Se on kyllä hidas (Kilon murikan kiihdytys kestää 3 - 10 s kertanapsua kohden, joita tarvitaan 1 - 5 avata), mutta skodessa ei ole auton mutterisarjoja joita pitäisi vääntää kerralla.

http://www.youtube.com/watch?v=WbPKI_YNCuA
Tyyppi avaa magneeton mutterin

Saksasta ja italiasta noita saa.
http://www.google.fi/search?hl=fi&gbv=2&tbm=isch&ct=mode&cd=2&oq=einhell+12v+BT-HS+12+&aq=f&aqi=&gs_l=img.12...206109.214750.0.219234.3.3.0.0.0.0.109.233.2j1.3.0...0.0.JkDLkSo5AHU&q=einhell%2012v%20BT-HS%2012
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

evottaja7

Itse ainakin kiristin variaattorin mutterin ilman pulttipyssyä, lenkkiavaimen telkeää startin hampaiden väliin ja sitten vaan hylsyllä kiristää niin saa myös tarvittaessa auki ilman pulttipyssyä, en ole kyllä mihinkään momenttiin vetänyt mutta hyvin pysyy kunhan ei liian löysälle jätä. ;D
Mutta ei tommonen 12V toimiva pulttipyssy pahitteeksi olisi, mahtaneeko niitä mistään puljusta saada kun en googlesta pikaselauksella nähnyt?

konenikkari

#397
En tiedä pulttipyssystä
itse käytän mutterinväännintä,
mutta tuossa
http://www.google.fi/#hl=fi&gs_nf=1&cp=11&gs_id=2&xhr=t&q=pulttipyssy&pf=p&output=search&sclient=psy-ab&oq=pulttipyssy&aq=0&aqi=g4&aql=&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=3267fd840f1b4ba3&biw=1024&bih=571
Itse olen joskus korjannut hiltin pulttipyssyjä
joten en osaa yhdistää sitä "mutterimopoon"
alias mutterin vääntimeen ::)
Pulttipyssyllä ammuttiin mm. naula jonka päässä
oli 8mm kierre 20mm umpiteräkseen.
Pulttipistooli/pulttipyssy on periaattessa pulttilukkoinen ase jonka piippu on tukittu
ja itse lukon pulttiin kohdistuvaa voimaa käytetään esim.teräsnaulan työntämiseen esim. betoniin.
Tuossa lisää pulttipyssyn/pulttipistoolin käytöstä
http://www.lampola.org/index.php?topic=6176.0

Joten käyttäkäämme nimitystä mutterinväännin tai
humaanisti "mutterimopo" :D
Hyvinkin vapaasti saksan kielestä
käännettynä iskuväännin lienee oikea.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

evottaja7

Itse olen kuullut vaan puhuttavan pulttipyssystä tai mutteripyssystä, muita nimityksiä en juurikaan henkilökohtasesti oo kuullut. Eikös se vaan ole pääasia että tulee ymmärretyksi, tässä keskustelussa luultavasti ymmärrettiin mistä puhe ja googlestakin löytyy pulttipyssy hakusanalla samoja tuloksia.

jalat

Tuollainen einhell pulttipyssy pelasti minut kerran 30km päässä kotoa. Olin maxiskootterilla reissussa ja moottoritiellä vauhti yhtäkkä hyytyi. No tien sivuun kiroten. Pyörä penkalla käännettynä perä eteenpäin, ettei kukaan autolla aja päälle, kun tutkin asiaa.

No etuvarin pultti oli auennut ajossa. Ei muutakun einhellillä skootterin akkua käyttäen pultti kireälle ja takaisin motarin vilskeeseen :)
Se einhell oli AINA mukana penkin alla varahihnan kanssa.

Ostin sen aikoinaan AD liikkeestä. Kai niiden myynti loppui, kun sillä ei kunnolla saa auki auton kireää renkaan pulttia. Ostajia oli varmasti vähän, vaikka skootteristeille tuo on paras työkalu.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Skootteri1

Lainaus käyttäjältä: latromster - 06.06.12 - klo:06:45
On/Off säätö löytyy ja pyörimissuunta mutta ajattelin ostaa momenttivarren kaveriksi varmistamaan. Kaipa sitä mutteria seuraamalla saa käsityksen kireydestä ja jos antaa varovasti iskuja niin ei hajoa.
Mulla on sama pulttipyssy mutta kyllä sen varinmutterin saa käsinkin ihan riittävän kireälle ei ainakaan minulla ole auennut. Tänään laitoin varinmutterin pyssyllä kiinni kun en jaksanut lukittaa varia eikä se miksikään siitä mennyt ja takavaria oon kiristäny ties kuinka monta kertaa kyseisellä pyssyllä. Kun painaa nopeasti kerran siitä niin ei pitäisi hajota kierteiden.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: ramba - 06.06.12 - klo:17:30
Samppa: Paljos tuollasella makitan pulttipyssyllä on hintaa?
Pelkän rungon hinta on 199 euroa. Sitten akut päälle. Mulla on työkaluissa muutakin Makitan 18 voltin sarjaa, joten akut käy näissä 3 amppeerisissa ristiin rungosta riippumatta. Eli siis, ei tarvitse aina akkuja ostaa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

sekenderi

Oon ettiny netistä kymco super 8 2t malliin mäntä sarjaa ja oon löytänyt mutta niit on erikokosii et sattuisko ketää tietää et minkä kokone on sopiva?

latromster

Kuinka lujaa bensahanasta pitää tulla bensaa, kun kone on käynnissä?

ramba

Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.