Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

latromster

Kannattaa tarkistaa alipaineletku, jos on polttoaineen tulossa jotain häikkää. Mulla teki vakioletkulla niin, että pätki kaasua ja lopulta ei käynnistynyt ollenkaan eli ei saanut bensaa. Uudella letkulla toimii hyvin.

InsOmnia

Bensansuodattimesta: Kyllä siinä pitäisi aina olla bensaa. Tarkista bensahanan alipaineletku, kuullostaisi että alipainevuoto kyseessa, ellei sitten bensahana sanoutumassa irti.

Suurtehopuolasta: Mitään tehon-nousua ei moisella saavuta, mutta kylmäkäynnistys helpottuu.

kani

Täytyypä kokeilla poistaa tuo bensansuodatin, joskus tuntuu vähän ryytyvän satunnaisesti. Epäilen että bensansuodatin on semitukossa/sisältää vettä tai bensahana välillä vähän tökkii tuottonsa kanssa. Käykö näihin jonkun euromopon bensahana? Vois ostaa jonkun originalteilen tohon kinkkihanan tilalle.

Samppa

Se ylimäräinen bensansuodatin on ihan turha näissä skoottereissa, joissa on jo alipainehanan yhteydessä riittävä suodatin. Ainakin Piaggio-konsernin tuotteissa näin on. Ajan nyt takaa sitä, että jos se tankin suodatin on jo kerännyt sen skeidan, niin ei se kyllä siihen toiseenkaan suodattimeen pääse ja taas toisaalta, imut on näissä niin pieniä, että tuo saattaa vain aiheuttaa polttoaineen saantiongelmia. Toki niitä suodattimia on erilaisia, mutta tarkoitan nyt näitä perusbiltemoita / vastaavia. 

Tankki on hyvä tyhjätä vaikka vuoden välein ja samalla irrottaa alipainehana / puhdistaa suodatin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

£päammattilainen

#379
kopioin tänne, kun laitoin jo oman projektin threadiinkin...

eli ite en tiedä mikä ikinä voikaan ongelmaan vaikuttaa joten kysykää pois kun esim ei ole tuorevoitelu käytössä niin kyllä, olen sekoittanut bensanjoukkoon sopivasti öljyjä..

mutta tässä:

"£päammattilainen
ok joo tästä on nyt hetki jo ku piti jo maalata.. Vieläki on pohjamaaleissa katteet ja rähjäset katteet paikoillaa mut ilmeni ongelmak u tyhjästä.

NYT APUA!!!!  :o :o

Eli meinasin lähtee sateella eilen ajaa kaverille niin.. mopo käy normaalisti tyhjäkäynnillä ja sitte ku lähtee ajaa ja ajaa hetken (ajoin ite joku alle 1km eli oikeestaan sitte ku se lämpes) niin johan se hyyty ja sammu. No lähti sitte käymää ja aivan täydellisesti kävi tyhjäkäynnillä mutta sitte ko laitto kaasua ni se pätki, röpötti ja ihanku ois saanu liikaa bensaa/ei ois saanu kipinää... semmosta ihme pauketta ja ei vaan voinut ajaa... sitte ku jotenkin ajoin sen kävelyvauhtia kaasua rämppäämällä takas kotiin ja tallin eteen, se kävi siinä tyhjäkäyntiä joku 1-2min ni sitte ku ajoin taas ni toimi sen saman (vähä alle 1km) ja taas alko se.... :'(

mulla ei oo mitään hajua mistä sitä ettis... ku ei oo ennen mitää tollasta ollu eikä se ny oikeen sateen/märkyyden takia voi olla(???)

joku väitti että cdis ois vikaa ja toinen taas että staattorin joku käämitys ois, että staattori pitäs vaihtaa..  :-\

muttakun itellä ei oo tämmösestä mitään kokemusta eikä pahemmin ees hajua mitään mikä koko staattori on paitsi nyt vähän, niin nyt neuvokaa kun en turhaan jaksas alkaa ostelee uusia osia!!  >:(

propsit sille joka nyt ikinä voikaan auttaa!!  8)  "

viisnelonen

#380
Laitatko öljyn bensatankkiin siten että lorotat suoraan öpullosta tankkiin vai käytätkö ns kanisterisekoitusta? ( pari litraa bensaa + öljyt kanisteriin ja raivoisaa ravistamista) ?

Kokeile toisella tulpalla ja mites bensan suodatin ? Onko kaasutinta avattu/puhdistettu milloin?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

£päammattilainen

kaasarin eilen avasin ja puhdistin näytti hyvältä.

Bensaa laitan tankkiin ja sitte heiluttelen roxia ihan isän kädellä et kyl pitäs mennä sekasin.
ja huomenna uus tulppa :p

latromster

Voiko pulttipyssyllä saada variaattorin mutteria jonkinlaiseen toimivaan momenttiin ilman apuvälineitä? Löytyneistä momenttivarsista 90 Nm on pienin  :(.

konenikkari

#383
Jokaisessa pulttipyssyssä? voi liipasinta painaa portaattomasti.
Momentin siis määrää käyttäjä, ei pyssy.
Tiukkuuden voi määrittää, myös kiertymällä
joka tapahtuu, sen jälkeen kun mutteri on "päin".
Jos on epäilyksiä mutterimopon käytössä
ei ole syytä käyttää ko laitetta ko tarkoitukseen.
Poikkeuksetta ja aina voi mutterin kiristää myös momenttiavaimella.
Esim kampiakselin lukitukseen vaan on käytettävä
mieluummin mielikuvitusta kuin väkivaltaa.
Takavuosina valmistettiin kampiakselin lukitustyökalu
sytystulpasta, poistamalla keramiikka
ja hitsaamalla sen tilalle metallipuikko
joka pysäytti männän n.45astetta ennen ykk:ta.
Kytkimen kellosta saa tukevan otteen remmillä
joka on tarkoitettu perämoottoreiden vauhtipyörille.
Tuossa kevyempi malli
http://www.virtasenkauppa.fi/img/kuvat_suuret/62636.jpg
tukevampiakin  löytyy.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

latromster

Kuinkahan tulpan reiästä laitettu kengännauha toimisi?-)

konenikkari

#385
Voi kait sitäkin kokeilla
tosin ensin täytyy opetella solmimaan ne nauhat ::)
Ja pohtia , miten se nauha toimen jälkeen poistetaan :o
Koska lähellä ykk:ta kengännauhan kestävyys punnitaan 8)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: latromster - 05.06.12 - klo:19:34
Voiko pulttipyssyllä saada variaattorin mutteria jonkinlaiseen toimivaan momenttiin ilman apuvälineitä? Löytyneistä momenttivarsista 90 Nm on pienin  :(.

ENNEN avaamista pitäis aina merkitä mutterin asento pistepuikolla/viilalla niin olis jotain vrt kohtaa kiristäessä..  Välttäkää sitä mutterimopoa, on salakavala kierteiden tuhoaja. Just sopivasti liikaa kiristettynä tuhoaa kierteet huomaamatta useiden kiristyskertojen jälkeen..  On nää hienokierteet yllättävän helppo vetää piloille.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

pekpel

Pitää kokeilla ekas sen pyssyn iskuvoima jollain samankokoisella ja toisarvoisella pultilla / mutterilla..
Sitten arvioida kuinkas lujaa paukuttaa kiinni.. Sen mukaan sitten soveltaa varin muttereihin..

Itellä on ns. ammattipyssy käytössä, laitan tehonsäätimen 2 asentoon ja annan vain pari kiristysiskua varin muttereille, eli nopee liipasin sormi pitää olla..
Momentit aika lailla kohillaan kun ei pidä varipalikoista vastaan..
Toistaseks ei mitään ole hajonnu ja palikat on pysyny hyvin paikallaan, sekä tienpäällä ei ole ollu mahdoton irrottaa kun hihnaa vauhdissa vaihteleepi..

Halpispyssyllä (paineilma ja honkgkong mallia 23 euroo)ei saanu edes pyöränmutterii auki, saatikka varin muttereita..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

latromster

Pyssy on bilteman iw450 mallia sähkö ja 450 Nm vääntää.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: latromster - 05.06.12 - klo:21:26
Pyssy on bilteman iw450 mallia sähkö ja 450 Nm vääntää.
Tuossa on ihan liikaa poweria..
TUolla en ihan heti uskaltaisi paukutella kiinni varin muttereita.. Ilman kovaa opettelua ja testausta..
Eikös siinä ole mitään säätöjä teholle ?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..