Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Bootian

#195
Kaikki muut katteet näyttäis menevän, mutta alakatetta (kate missä etuvilkut ja parkkivalo on kiinni) on baotianeille kahdenlaisia.. Kuuluukohan speedy ja milan sport samaan sarjaan vai ei...

pekpel

Mulla ei ole aavistustakaan bootianin kysymykselle oikeasta vastauksesta.
Voisihan niitä katteita verrata jos saisi rinnakkain nuo pelit. Sori, ei tietoa mulla.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

FrozenCorpse

#197
Ollaan menossa Biltemaan hakemaan sitä tiivistelevyä tänää.
Kiitos Pekpel, asustelen Keravalla, laitan yksäriä jos tarvetta tulee. Ihan tavallista kumia ne tähänastiset tiivisteet, jotka eivät kestää bensaa tai kemikaaleja ollenkaan. Eihän mopolla voi ajaa, jos bensat tulee heti pihalle. Eikä ne Ykkös-Mp:llä osaa auttaa, koska maahantuojallakaan ei oo sopivia.. :(

Päivitys: Käytiin ensin kyselemäs tiivisteitä Tuusmotorista, vastaus oli, ettei heillä ole minkäälaisia, edes paperista!
Suosittelivat Enkun autoa, sama juttu, ei mitään tiivisteitä sielläkään..
Sitten lähdettiin sinne Biltemaan hakemaan sitä levyä ja löydettiin kahdenlaista, korkkirouheesta ja siitä synteettisestä seoksesta.
Leikattiin kumi-korkkirouheesta sopivia ja loppui vuodot siihen!!  :D Kiitos vinkistänne!
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Shaladur

#198
Hei

Sain tuttavaltani ilmaiseksi Baotian Fude BT49QT-9(ostettu 2004) koska se on ollut toimeettomana koht jo 4 vuotta autotallissa.
Pistin tämön päälle ja ajelin tuon n. 10km kun ylämäkeä ajoin niin yht'äkkiä tehot katos. Mopo käy matalilla kierroksilla mutta ei liiku mihinkään. Nykyään ei suostu enään käynnistymäänkään =(

Neuvoja avuttomalle aloittelijalle ='(
Baotian 'Fude' BT49QT-9  vmalli -04

Coastside

Pitkä seisotus ja vanhat bensat kaasuttimessa ja tankissa pysäyttää minkä mopon tahansa. Vie se asian osaavalle tarkistukseen ja puhdistukseen.
Täällä on ollut juttelua vastaavista, mutta asialle ei täysin kokematon voi mitään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Shaladur

Olen kyllä viemässä kaverilleni(ns. asiantuntija) huoltoon tuon mutta vasta ensiviikolla ja haluaisin itse pystyä tekemään jtn.
Baotian 'Fude' BT49QT-9  vmalli -04

Coastside

Onko sinulla työkaluja tyhjentää tankki ja kaasutin? Työ on iso ja pelkkien katteiden irroitus vaatii työtä, joka tosin on sen monttöörin työmäärästä pois.

Esimerkiksi bensahanan saa esille purkamalla takavalon kiinnityksen ja satulakotelon ja pudottamalla lokasuojan etukiinnike irti hahlostaan (Zoner yms).
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Shaladur

Kun sitä on maalla asutaan niin on totuttu omistamaan se kunno työkalupakki ;)

Ok. Käynpä tyhjentämässä sen tankin.
Mites öljyt saa vaihdettua?
Mitäs muuta pitäisi tehdä?

P.S. työkalut löytyy mutt osaamista ei :P
Baotian 'Fude' BT49QT-9  vmalli -04

Pyrres

Öljyt ulos moottorin alla olevasta propusta, uudet sisään moottorin öljyreijästä, eli taitaa näissä kiinanelareissa olla sama missä öljytikku on. Kannattaa noiden lisäksi kaasari avata ja puhdistaa. Voi olla aikamoiset mömmöt sisällä. Ja lisäksi tarkistaa kaikki kumiosat, neljässä vuodessa kiinalainen kumi voi olla aika rapeaa tavaraa.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Shaladur - 22.06.10 - klo:18:16
Kun sitä on maalla asutaan niin on totuttu omistamaan se kunno työkalupakki ;)

Ok. Käynpä tyhjentämässä sen tankin.
Mites öljyt saa vaihdettua?
Mitäs muuta pitäisi tehdä?

P.S. työkalut löytyy mutt osaamista ei :P
Lataa tuolta sivun alalaidasta korjaus ja ohjekirja, on vaan lontoon kielinen.
http://www.jm-racing.fi/
Saat paljon tietoa mitä tarvitset.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Shaladur

Kiitoksia kaikiststa vastauksista :)
Öljyt on vaihdettu.
Bensaletku taitaa olla tukossa ku ei tyhjenny tankki ku irroitin bensaletkun.

Kysyisin tuosta gear oil:ista , ett mihin sitä laitetaan?
Baotian 'Fude' BT49QT-9  vmalli -04

Coastside

Siinä on alipainehana ja letkuun täytyy saada alipainetta. Kukaan ei jaksa niin kauan imeä jotta tankillisen valuttaa. Lappoletkulla korkin kautta on parempi aloittaa ja hanan kautta loput.

Täällä on peräöljyistä joku ketju, mutta älä välitä nyt.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Shaladur - 22.06.10 - klo:21:48
Kiitoksia kaikiststa vastauksista :)
Öljyt on vaihdettu.
Bensaletku taitaa olla tukossa ku ei tyhjenny tankki ku irroitin bensaletkun.

Kysyisin tuosta gear oil:ista , ett mihin sitä laitetaan?
Niinpä jos sitä ohjekirjaa vilkuilet selviää että tankissa on alipainehana, se toinen pieni letku kun menee tankille, siitä kun imee niin toinen letku antaa bensaa.
Gear oil on perän öljy, vaihdetaan yleensä ekojen 300 km ja sen jälkeen huolto-ohjelman mukaisesti. Menee jotain alle 1 desilitra(1,5 kananmunallista) 80 tai 90w öljyä. Ohjeesta löytyy reiät...missä ne yleensä on
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Shaladur

Lainaus käyttäjältä: Pyrres - 22.06.10 - klo:18:24
Öljyt ulos moottorin alla olevasta propusta, uudet sisään moottorin öljyreijästä, eli taitaa näissä kiinanelareissa olla sama missä öljytikku on. Kannattaa noiden lisäksi kaasari avata ja puhdistaa. Voi olla aikamoiset mömmöt sisällä. Ja lisäksi tarkistaa kaikki kumiosat, neljässä vuodessa kiinalainen kumi voi olla aika rapeaa tavaraa.
Mites kaasarin saa pudistettua?
En ymmärtänyt englantia tarpeeksi etttä olisin tajunnut huolto-oppaasta
Baotian 'Fude' BT49QT-9  vmalli -04

Renny

Lainaus käyttäjältä: Shaladur - 23.06.10 - klo:19:26
Lainaus käyttäjältä: Pyrres - 22.06.10 - klo:18:24
Öljyt ulos moottorin alla olevasta propusta, uudet sisään moottorin öljyreijästä, eli taitaa näissä kiinanelareissa olla sama missä öljytikku on. Kannattaa noiden lisäksi kaasari avata ja puhdistaa. Voi olla aikamoiset mömmöt sisällä. Ja lisäksi tarkistaa kaikki kumiosat, neljässä vuodessa kiinalainen kumi voi olla aika rapeaa tavaraa.
Mites kaasarin saa pudistettua?
En ymmärtänyt englantia tarpeeksi etttä olisin tajunnut huolto-oppaasta

Ei kait siinä muuta kun tarkistaa että kumikalvo "pääkannen" alla on ehjä ja ei mitään ylimääräistä töhnää ole missään kanavissa taikka suuttimissa. Suuttimien avauksessa kannattaa laittaa merkille montako kierrosta ne on noin suurin piirtein mihinkin suuntaan. Digikamera on kätevä peli ottaa välillä "muistiinpanoja" ettei mee sormi suuhun kasattaessa.

Kipinäkin kannattaa tarkistaa ettei vika ole siellä puolen.