Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

atk

#1170
Tarkastin varit, ei mitään erikoista löytyny, ehkä hihnan vois uusia alkaa olla vähäh pientä pykimää ulkopinnassa. Käytin mopoo keskijalalla ja hihna kulki aikas nätisti, ei kylläkään tullut kuormitettua jarrulla, että mitenkä mahtaa olla vedossa ja tärinässä. Ei ollut hakkauman jälkiä kuoressa.
Sai muuten takavarin auki tarkasteluavarten kun laitoin lautasten väliin hylsyt ja väänsin ruustukilla ne sinne väliin ja sitten timpurinkynän lautastenväliin.

konenikkari

#1171
Onko tulpanhattu ehjä.
Onko pick-upin etäisyys vauhtipyörän korokkeesta n.0,5mm.

Moitteetta muuten toimivassa laitteessa, tulpan pieni kärkiväli saattaa aiheuttaa pätkimistä.
Mitään muuta vaaraa ei tuosta lienne.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

#1172
Lainaus käyttäjältä: atk - 06.08.14 - klo:13:20
Tarkastin varit, ei mitään erikoista löytyny
Takavariaattorin voimansiirtolevyn kuluneisuutta ei yleensä huomaa jos vari on nipussa kun vastinjousi kiristää välykset pois, mutta tuskinpa se hihnan värähtely on nyt edes syynä. Se kun kyllä jättäisi jälkiä koppaan. Katoitko muutes takavariaattorin akselin laakeroinnin? sellainen tuli mieleen että sen kierroksethan on aika suuret suurimmalla välityksellä ja jos laakerit on kuluneet takavariaattori saattaisi täristää. Ei ne variaattorit koskaan ihan 100% tasapainossakaan muutoinkaan koskaan ole ja 4T koneistahan puuttuu tukilaakerikin akselin päästä kopasta, jollainen on kiinan 2T koneissa. Voi olla että tämäkin syy olisi vain turhaa spekulaatiota, mutta tuokin tuli mieleen kun äänelle ja täristykselle syytä pohdin.

Coastside

#1173
Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 09.08.14 - klo:11:43
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 09.08.14 - klo:09:40
Kun hankkii tuon vääntösauvan niin varmistaa ettei kumpaankaan suuntaan riko mitään millään tavalla. Jos avatessa rikkoo niin se on jo jollakin tapaa viallinen.

http://tuotteet.etra.fi/fi/g7166063/ozat-momenttisauvat-12-vaantio

Se kiristää edelleen lähes kaksinkertaiseen tiukkuuteen, mitä järkeä sen käyttämisessä on, varsinkin kun hinta on 50 euroa.
Jos jollain on tarpeeton kampiakseli ja momenttiavain, voisi kokeilla kuinka paljon vääntöä kierteet kestää.

Kuuluu tähän osioon. Käsin väännettäessä oppii perstuntuman mutta iskuvääntimellä ei. Tuo sauva joustaa niin ettei sillä ylitä haluttua tiukkuutta. Kun se ei vielä kierry sen mitoituksen mukaan on vääntö sitä pienempää. Näkee silmämääräisesti koska on sopivasti ja voi tehdä asteikonkin (jousivakio). Tuo on suojaamassa ylitiukkaamiselta koneella, jossa joko ei ole säätöä tai säätö jää suurelle momentille.Tumpelo vääntää jengat rikki myös momenttiavaimella.

Olen neuvonut käsityökalukeinot ja suositan niitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

atk

#1174
Ostin uuden hihnan. Vanhan merkit oli  729x17.5 ja uuden 724x17.5 Onko näin pienellä heitolla väliä?.(kevlaria)
Myyjä katsoi netistä että tämä käy kaikkiin kiinalaisiin. OLi mullakin tieto että ainaskin kolmee erimittaista. Saattoi hän tarkoittaa kaikkia Sanliakin, mäne ja tiijjä!

ko2610

Kuten täällä on jo aiemmin todettu, voi pidemmäksi leimattu hihna olla todellisuudessa lyhyempi riippuen siitä, mitä mittaa ilmoitetaan. Jos esimerkkisi mitta on samalla tavalla ilmoitettu, ollaan riittävän lähellä. Ja ei, se ei todellakaan käy kaikkiin kiinalaisiin. Variaattoreita on eri mittaisia ja hihnan pitää olla sen mukaan.

atk

#1176
Kyllä hihnanvaihto auttoi. Lakkas ylimääräiset äänet ja tärinät. Ehkei se oo ollut noin "pehmonen" ikinä.
Vetiköhän se prikka hihnan "kieroon" onhan se kuitenkin muutamanmillin vahva ja toisessa laidassa. Eihänse kuitenkaan ajonaikana pohjaa hihna niin syvälle paitsi tyhjäkäynnillä, koska se selvästi loves nappuloita siitä reunasta hihnaa.
_Punnitsin muuten rullat ja ne alkuperäisinä painoi 31g (6kpl) aikas keposet ja aivan kuin uudet? 8t/-09 Sanli
-Ajoin tänään (su) 80km/lenkin ja ihmetytti kuinka hiljaseks kävi vari hihnanvaihdosta, eikä ota niskoille moottorijarrutuksesssa. Jonkunverran veto pieneni, johtuiko se kevlar hihnasta vaiko muutamasta millin pituuserosta vaiko prikanpoistosta vaiko kaikista näistä? eniten tietysti prikanpoistosta.

penseae_setae

#1177
Sain tuossa lahjoituksena Dellorton kaasarin PHVA 12 ZS leluuni (MBK Ovetto). Paikallaan on Gurtner.

Sormi menee suuhun kun katselee Lorton letkuliitoksia, niitä on yksi liikaa. Alipaine- ja bensaletkujen paikat ovat selvät, mutta "selkeä" öljynsyöttöpaikka tuntui olevan tukossa kun koitin puhaltaa, irroittelin messinkipötikän kaasarista ja totesin että kyseessä on takaiskuventtiili joka toimii väärään suuntaan öljynsyöttöä ajatellen eli imiessä kulkee ilma.
No, tämä nippa oli letkunpätkä & ruuvikombinaatiolla tukittu saadessani tämän. Johtaa suoraan luistin ehjään kylkeen.

No niin, piti käydä tässä välillä kaverin luona ottamassa kuvia että kysely onnistuisi paremmin:

https://lh4.googleusercontent.com/--GgW7uaC4-0/U-yQf0K6gII/AAAAAAAAAT4/jcze8cjNks0/w718-h874-no/20140814_125921.jpg

Kuvassa mystinen venttiilin sisältävä nippa ylimmäisenä, keskellä bensantulo, oikealla imukaulaan johtava nippa ja suurin mysteeri alimmaisena, olisko tuo sitten alipainehanalle lähtö.

Nipan ja tyhjäkäyntisäätöjen puolelta: https://lh6.googleusercontent.com/-XjM8Yiw4eOY/U-yQf2LWSxI/AAAAAAAAAT4/MNSu6inN-Wg/w1014-h896-no/20140814_125907.jpg

penseae_setae

No niin, nyt on paikallaan tuo Dellorto PHVA 12 ja oivasti pelaa. Ihmettelemäni ylimääräinen letkunpaikka on näemmä kohokammion tuuletus :)

Googlesta kun haki viisautta aiheesta venttiili tuorevoitelusyötössä osumaa tuli tälle foorumille ja asia selkisi. Irroitettuani Gurtnerin totesin että siinä oli samanlainen venttiilillä maustettu öljynsyöttö, sekin kaasarin luistin kylkeen. Epäluuloinen pensiö kun olen, nitkutin Gurtnerista voitelunipan irti ja naputtelin se D-orttoon.  Tyhjäkäynnin säätelyn jälkeen ajaessa huomasi erona ed. kaasariin että nyt moottori käy nätisti pienelläkin kaasulla eikä pelkästään tyhjistä ja urku auki.

Pakarista tulee sinistä savua ja muutamankymmentä kilsaa olen ajellut myllyn leikkaamatta joten voitelu toiminee :)


aleksis96

Osaako joku sanoa miksi venakopan letkusta tulee savua baotianissa?

Art51

#1180
Ostin vakio keeway ry6:een 5,5g rullat, ja ajattelin avata variaattorin pultin kiilaamalla hammasratas jollain puupalikalla, mutta kun avasin varin, hammasratas vain pyöri tyhjää vasemmalle eli pultin avaus suuntaan mutta oikealle pyörittäessä hammasrataskin pyörii.
Miten saan varin auki ilman pulttipyssyä??
Ja onhan keeway ry6 normaalisuuntaiset variaattorin pultin kierteet?

vastauksia pikaisesti, kiitos ;)

EeTee

Kokeilitko kiilaamista startin rattaan väliin? Se ei onnistu vapaakytkimen vuoksi ja sen takia pyörii mutteria avatessa.
On normaali kätiset kierteet.
ps. Mulla oli omassa Titan T2:ssa (sama peli kun ry6, vain eri tarrat) vakiona 5,1g rullat.
ZN50QT-11
Titan T2

Art51

Ry6 pitäis olla vakiona 6,3g rullat, minkä painoisia suosittelisit vakio ry6, kun vari vaihtaa liian ison välityksen kiihdyttäessä?
Onko siis mitään muuta mahdollisuutta varin avaamiseen kuin ostaa pulttipyssy tai buzzetti??

-Zone-

#1183
Lainaus käyttäjältä: Art51 - 26.08.14 - klo:20:54
Onko siis mitään muuta mahdollisuutta varin avaamiseen kuin ostaa pulttipyssy tai buzzetti??
Sulla siis 2T ?
Tuossa on käytetty auton öljynsuodatinavainta kohdassa 2:05 alkaen https://www.youtube.com/watch?v=V29YVft8-Ug
E: Jokin ton tyyppinen saattaa myös toimia http://www.atoy.fi/kuva-data/119-014910001.jpg

EeTee

En osaa oikein suositella, mulla on 3,5 grammaset, mutta ei ole vakio. Vakioon on varmasti 0,5-1 grammaa vakioita kevyemmät ok, jos kiihtyvyyttä haluaa hieman parantaa.
Sen takia laitoin tuon rullien painon, kun näkyy näissä kiinan ihmeissä tehtaalla laitettujen paino vaihtelevan, joten kannattaa vanhat punnita purkamisen jälkeen, ettei tule turhaan laitettua painavampia.
Minä olen käyttänyt buzzettia etuvaria purkaessa ja kasatessa, takavarissa suodatinavainta.
ZN50QT-11
Titan T2