Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

fudeisti

No tänään päädyttiin sitten Sym Orbit II hakemaan tyttärelle ku läheltä löytyi vähän ajettu, jossa vielä vuosi takuuta jäljellä. Ihan kiva peli ainakin kun vertaa edelliseen, mikä oli ihan perus Fude. Fude tosin kulki lujempaa varsinkin alamäkeen, mutta myös hyytyi täysin ylämäessä. Symiä kokeilin kylän jyrkimmässä mäessä. Ihmeesti se rajoittaa nopeuden alamäkeenkin ku ei tahtonu kuuttakymppiä ottaa. Ylämäkeen kyllä jaksoi vetää paljon paremmin ku Fude. Fudella samassa mäessä hyytyi alle 30:n vauhti, mutta Sym meni reilua 40 km/h. Onneksi tytär täyttää vasta heinäkuussa 15, niin saa iskä ajella siihen asti rauhassa ;D

juuzzo

Millainen skoba "Äijälle"

Mietin tuossa uuden moposkootterin hommaamista kun kiinannelari tuli myytyä. Vaan mikä olisikaan paras valinta. Sitten vähän kokemuksia ja reunaehtoja.


Mieluiten hankkisin < 3000 km ajetun käytetyn.

Renkaat pitää olla ainakin 12" korkealla profiililla ja akseliväli mahdolisimman pitkä. 10" renkainen on kiikkerä kuin potkulauta. Mitä isommat pyörät sitä paremmin toimii etenkin keskustan mukulakivillä ja hiekalla, puhumattakaan talvesta.

GY6 motooria ei saa viemään mäkiä ylös kuin isommalla pytyllä. Viritys on liian kallis ja tulos epävarma. Siispä valinta on 2T ja mieluiten vielä joku vanha tunnetusti luja konstruktio (vrt. pysty/vaaka Minarelli). Tekniikka pitäisi olla viritettävissä isoja osia vaihtamatta niin, että mäkeä mennään ylös kakspäällä ainakin sen 50 kmh.

Itse kun huolletaan ja korjataan ei tarvisi sisältää moderneja kikkailuja: ruiskua, ajonestoa ym. Mitä yksinkertaisemmat sähköt ja vähemmin osia sitä varmemmin palvelee.

Jos laite on italialaista suunnittelua se on hankala huoltaa. Pätee ei vain skobaan vaan ihan kaikkeen. "Italialaisuudesta" saa myös maksaa. Näistä pitkä miinus Italiaanoille.


Kymco super 8 vaikutti sopivan vaatimukseiin - olenko oikeassa ???


Juuzzo

ramba

Lainaus käyttäjältä: juuzzo - 04.05.13 - klo:16:10

Kymco super 8 vaikutti sopivan vaatimukseiin - olenko oikeassa ???

Olet. Eräällä kaverilla on tuollainen eikä voi kun kehua. Vakionakin vääntää ja kiihtyy siedettävästi.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

timoko

Mistä löytäisin uuden alle 1000e maksavan skootterin pääkaupunki seudulta ?
Solifer sm -> Yamaha dt 125 -> Honda xr 75 -> Suzuki RM 80 -> Suzuki TS 125 X -> Yamaha DT 125 -> Honda XL 250 -> Pappa Tunturi -> Milan BT50QT-9 -> Honda Lead -> Piaggio X9 ->
Kymco downtown 300 -> Vespa lx 50

PappaSkootteri

esimerkiksi käyttämällä yksinkertaista hakua vaikkapa nettimotossa.
tässä helsinki espoon ja vantaan alle tuhannen maksavat skootterit jossa ei ole eriteltynä onko kyseessä mopo vai moottoripyörä...
tällä hetkellä löytyy "vain" 145kpl... ;D
http://www.nettimoto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=13615514&tb=tmp_find_agent&PN
  • =adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=13615514@tb=tmp_find_agent
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

mopo305

Mielestäni uusia myydään liikkeissä. ::)
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

-Zone-

Aloittaja varmaan kyllä itsekin tietää, että uusissa hinta rajaa ehdokit kiinalaisiin ja sellaisen hankkiessa olisi hyvä suhtautua että sitä myös saa mitä ostaa. Kyllä jotkut on kiinalaisiinkin tyytyväisiä olleet, mutta harvemmassa ne silti on. Itsekin on saanut tehdä remonttia enemmän kuin tarpeeksi, mutta tämä oli kyllä etukäteen tiedossakin. Halpa hinta (499€ uutena) houkutteli. Lisäksi ajelen tolla periaatteella "ei kauemmaksi kuin mihin kirkontorni näkyy", niin ei ole kävelymatkat olleet pitkiä. ;)

Kinkster

Kuinka laadukas Kymco Agility on verrattuna peruskiinanihmeisiin, eli paljonko Kymcosta kannattaa pulittaa enemmän käytettynä kuin Baotianeista/Soliferit/Jne?

Coastside

#998
Kiinalaisten isoäiti oli kymco filly ja sen isoäiti joku honda. Laatu on joka portaassa heikennyt. Kymco on selvästi keskikastia ja kiinalaiset tuurilla jopa sitä yksilöinä jos mikään valmistusporras ei ole tyrinyt. Kymco on "Kuski ajaa ja huolto huoltaa" sarjaa. Kiinalaista ei taloudellisesti eikä henkisesti kannata ostaa huoltoliikkeiden käytön varaan jos ajaa runsaasti koska laadukkkampi laite voittaa sen. Harrasteena käy mikä tahansa, mutta se vaatii aktiivista asennetta ja pitkää pinnaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

fudeisti

Symit näyttää oman ja kahden kaverin kokemusten perusteella olevan aika laadukkaita kiinalaisiin verrattuna. Kymcosta ei mitään hajua.

latromster

Kiinalaisen 4t:n mukana kulkee kaikki tarvittavat työkalut, niin uskaltaa ajaa :))

Sent from my B1-A71 using Tapatalk 2

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 27.05.13 - klo:11:16
Kymco on "Kuski ajaa ja huolto huoltaa" sarjaa. Kiinalaista ei taloudellisesti eikä henkisesti kannata ostaa huoltoliikkeiden käytön varaan jos ajaa runsaasti koska laadukkkampi laite voittaa sen.

Omalla kokemuksella Kymco Cobra on kestänyt 45tkm ilman että tulppaa kummempaa "huoltoa" olisi itse moottorille joutunut 12v aikana tekemään. Ei yhtään paha suoritus "kinkille", vaikka Taiwanistahan nuo tuleekin ;D Mutta siis tottahan se on noiden huoltojen suhteen. Merkkipelillä vetelee 5tkm huoltovälejä, kun kinkki käy tuossa ajasa jo 2x huollossa :-\
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

purgiaali

Lainaus käyttäjältä: Kinkster - 27.05.13 - klo:09:00
Kuinka laadukas Kymco Agility on verrattuna peruskiinanihmeisiin, eli paljonko Kymcosta kannattaa pulittaa enemmän käytettynä kuin Baotianeista/Soliferit/Jne?
Soliferilla ja kymcolla on molemmilla tullut muutama kymmenen tuhatta rullailtua, ja tämän kokemuksen perusteella olisin valmis ostamaan toisenkin kymcon. Soliferin tai muun halvan kiinalaisen otan jos joku sellaisen ilmaiseen antaa.

Ihan on eri planeetalta... eikun eri saarelta kymcot   ;)

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: purgiaali - 27.05.13 - klo:22:33Ihan on eri planeetalta... eikun eri saarelta kymcot.
----------------
Halvimmat Kymcot, kuten juuri Agility, on tehty Kymcon manner-Kiinan tehtailla. Ei siis Taiwanilla. Tokko sillä mitään suurempaa merkitystä on. Tehdäänhän Piaggion Flyt ja Peugeot'n Vivacityt Kiinassa nekin.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

pekpel

Ropaamisen perusteella Sym on ihan eri maata kuin Kymco, joka sekin on parempaa työnjälkeä kuin nämä halpiskiinaihmeet..
Sen mukaan mitä on ollut osia rinnakkain yhtäaikaa ja vertailemaan niitä päässyt..
Pösössä on vain viimeistely hieman parempaa, muuten ei vakuuta mua Kymcoa paremmaksi
Zoner on kiinaihme, ei pärjää Kymcolle
Aprilia vakuuttaa, ainakin ne markka-aikana tehdyt, vieläkin liikenteessä vakio huollettava 2T koneella ja rapiat 30 000km mittarissa, ilman muuta kuin perushuoltoa ja kovaa ajoa.

Vespan nimellä myytävät tekeleet onkin sitten ihan oma lukunsa, periaatteessa samanlaista tekniikkaa kuin noissa muissakin, jäähdytys ja kiinnitykset ja materiaalit on huomattavasti laadukkaampia..
Samalla tekee vespan huollon hieman vaikeammaksi..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..