Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

JTS1972

Lainaus käyttäjältä: JTS1972 - 20.03.13 - klo:08:18
Nyt löytyi myös muutama muu matala skootteri jotka kuulma kelpaisi, toinen oli Vespa ja toinen Piaggio..
onko näistä merkeistä antaa kommentteja? Vespa oli ainakin kun haeskelin voittanut jonkin testin..

No nyt on sitten käyty katsomassa, tutustumassa ja ottamassa kylmätyypit lähes kaikista varteenotettavista
merkeistä sekä malleista.. valinta kääntyi nyt sitten Vespaan ja vaikuttaa että liikkeissä on jonkin verran näitä
ylivuotisia 2012 malleja joista liikkeet haluavat eroon, hinta skaala vaihtelee 2200-2500 välillä.

[img]http://i.ebayimg.com/00/s/NTc2WDc2OA==/$(KGrHqR,!p!FBeS7sR-UBQcq67Y9p!~~48_79.JPG/img]

Tyttö näki liikkeessä asiakkaalle rakennetun Vespan jossa oli valkoiseen skootteriin laitettu mustan version
beige satula, varsin tyylikäs laite kaikkiaan.. nyt sitten selvittelemme josko saisi jostain liikkeestä tuollaisella muunnoksella
ylivuotisen Vespan.

Vielä kiinnostaa onko 2012 mallissa eroa 2013 mallliin muuta kuin tuo pieni ilmanottoaukko maskissa?

kesäskootteri

Lainaus käyttäjältä: P.a.s.i - 27.03.13 - klo:20:29
käväisin tänään tokmannilla ja siellä oli uus Milan sport koneena vesijäähdytteinen 3-venttiilinen kone.  onkos tää laitos kellekään tuttu?
https://www.toknet.fi/milan-skootteri-estate-49-cc-4-tahti-/6438114968550/dp?ref=productlisting-leftpanel-after-categories

Mä menin ja tilasin kyseisen skootterin, Milan Estate. Kevään aikana mielessä oli useampi vaihtoehto, mutta tämä nyt tulee. Toivottavasti on toimiva peli ainakin pari kesää.

Hintaa jäi alennuskoodin jälkeen vajaa 900 €. Koodi on voimassa vielä huomisen, jos joku on kiinnostunut.

pugt200

Aika moni näyttää tänä keväänä hommanneen juuri tuon Milanin mallin. Syynä varmaan pirteä ulkonäkö + hinta.

tommi

Lainaus käyttäjältä: kesäskootteri - 06.04.13 - klo:17:39
Lainaus käyttäjältä: P.a.s.i - 27.03.13 - klo:20:29
käväisin tänään tokmannilla ja siellä oli uus Milan sport koneena vesijäähdytteinen 3-venttiilinen kone.  onkos tää laitos kellekään tuttu?
https://www.toknet.fi/milan-skootteri-estate-49-cc-4-tahti-/6438114968550/dp?ref=productlisting-leftpanel-after-categories

Mä menin ja tilasin kyseisen skootterin, Milan Estate. Kevään aikana mielessä oli useampi vaihtoehto, mutta tämä nyt tulee. Toivottavasti on toimiva peli ainakin pari kesää.

Hintaa jäi alennuskoodin jälkeen vajaa 900 €. Koodi on voimassa vielä huomisen, jos joku on kiinnostunut.

Laitahan kokemuksia kun saat skoden. Siinä on varmaan takavarissa nopeudenrajoitin joka rajaa nopeuden 45km/h joten täysiä tehoja ei saa ulos mutta ajettavuus, kulutus, tankin todellinen tilavuus jne kiinnostaa. Toki voit jossain vaiheessa nappasta irti sen takavarilta tulevan johdon ja tsekata paljonko nopeus kasvaa, vai kasvaako lainkaan..

Coastside

Moottorin esikuva kiinnostaa. Onko se ampparin kopio vai niiden oma? Se vesijäähyisyys viittaa siihen ettei se ole samanlainen sähellys kuin 4V, jotka ei kestäneetkään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Juissi

Osien hintaa ja saatavuutta arvuuttelin itse.
Mutta ihan kivan näköinen kopotin.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

tommi

Kesäskootteri voisikin heti alkuunsa konttailla sen koneen ympärillä ja yrittää etsiä mitä siihen on stanssattu mallimerkiksi. Olisi tosiaan helpompi etsiä niitä varaosiakin siihen sen perusteella. Paljonkohan tohon maksaa esim isompi pytty?

Coastside

Netti ei tuntenut yhtään kolmevenaista kiinalaista mopoa. Olen hyvä etsimään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Enkä minä löytänyt yhtään 70-80cc pyttyä tuohon 3-venttiiliseen minarelliin.. Olen varmaan huono etsimään  :-\

Tomi80

#969
Työajoon ajattelin kesäksi ostaa skootterin kun oma autoni meni lunastukseen. Auto meillä on ja toinen hommataan talveksi joten ainoastaan kesäisin tulisi ajeltua.
Työmatka-ajoa tulee päivässä 24 km ja viikonloppuisin tallille ponia hoitamaan 18 km suuntaansa, tallimatkasta noin 3 kilsaa on hiekkatietä.
Töissä käyn siis Helsingin keskustassa.

Miten skootterilla pärjää kaupunkiliikenteessä? Osa matkasta taittuu kyllä mopoille sallitulla jalkakäytävällä mutta keskustassa joutuu kyllä autojen joukossa ajelemaan.

Haiseeko näissä nykyajan 2-tahdeissa vaatteet niinkuin ennenvanhaan (edellinen moponi oli Solifer Suzuki S junnuna  :D)

Itse olen 172cm pitkä ja painoakin on reilummin joten tilaa pitäisi olla eikä skootteri mielellään saisi hyytyä heti ensimmäiseen pieneen mäkeen.
Virittelemään en mielelläni alkaisi ja huollot hoidetaan ainoastaan liikkeessä.

Kävimme avovaimon kanssa katsomassa vasta Aprilian malleja ja niistä miellytti eniten R Factory 50 käsitin myyjältä että se on myös huomattavasti vaikeampi varastaa kun kaasarimalli.
http://www.aprilia.fi/aprilia-mallit-50-kuutioiset?=&malli=SR%2050%20R%20FACTORY

Itse mietin myös Piaggio Libertyä mutta hyytyyköhän tuo isojen aikuisten alla?
http://www.piaggio.fi/mallisto?=&malli=Liberty%2050
Myös muut piaggion mallit on mietinnässä.. ehdottaa saa.

Honda ncs50 näyttää myös hyvälle onko tästä kokemuksia?
http://www.bikeworld.fi/skootterit-ja-mopot/honda/nsc50-vision

Ilmeisesti Yamahat ovat myös hyviä?

Eli mielellään tahtoisin vain vaivatonta ajoa ja että skootteria ei tarvitsisi olla kokoajan huoltamassa. Hinnalla ei niin väliä.
Ehdotuksia ja ideoita otetaan mielellään vastaan  :)

Edit: Niin ja Vespa ei tule kuulemma kysymykseen kun se on ruma.

Juissi

#970
Mopolla saa sitten ajaa bussikaistaa jos se on tien oikeassa laidassa, niin taittuu matka keskustan liepeilläkin joutuisasti.

http://www.liikenneturva.fi/taitolehti/mopoilu/mopon_paikka_tiella.php
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

lehtijussi

#971
Lainaus käyttäjältä: Tomi80 - 07.04.13 - klo:22:21
Työajoon ajattelin kesäksi ostaa skootterin kun oma autoni meni lunastukseen. Auto meillä on ja toinen hommataan talveksi joten ainoastaan kesäisin tulisi ajeltua.
Työmatka-ajoa tulee päivässä 24 km ja viikonloppuisin tallille ponia hoitamaan 18 km suuntaansa, tallimatkasta noin 3 kilsaa on hiekkatietä.
Töissä käyn siis Helsingin keskustassa.

Miten skootterilla pärjää kaupunkiliikenteessä? Osa matkasta taittuu kyllä mopoille sallitulla jalkakäytävällä mutta keskustassa joutuu kyllä autojen joukossa ajelemaan.

Isopyöräinen on mukavampi siellä hiekkatiellä...

pugt200

LainaaTyöajoon ajattelin kesäksi ostaa skootterin kun oma autoni meni lunastukseen. Auto meillä on ja toinen hommataan talveksi joten ainoastaan kesäisin tulisi ajeltua.
Työmatka-ajoa tulee päivässä 24 km ja viikonloppuisin tallille ponia hoitamaan 18 km suuntaansa, tallimatkasta noin 3 kilsaa on hiekkatietä.
Töissä käyn siis Helsingin keskustassa.

Peugeotin 2T Vivacity3 on tilava ja kuljetuskykyinen (2 tavaratilaa) ja kantavuus 185 kg. Kaksitahtinen mopo ei tartuta hajuja jos käyttää kunnollisia öljyjä.

kesäskootteri

Lainaus käyttäjältä: tommi - 07.04.13 - klo:10:13
Kesäskootteri voisikin heti alkuunsa konttailla sen koneen ympärillä ja yrittää etsiä mitä siihen on stanssattu mallimerkiksi. Olisi tosiaan helpompi etsiä niitä varaosiakin siihen sen perusteella. Paljonkohan tohon maksaa esim isompi pytty?


Mä voin konttailla ja kuvailla, kun saan skootterin hyppysiin. Toimitusaika ei ollut kuin luokkaa viikko, mutta aion hakea muiden kiireiden takia skootterin vasta tämän kuun toisella puoliskolla, kun muut hommat on hoidettu.

Kirjoittelen tänne sitten kokemuksia ja laitan kuvia kun olen selkään päässyt.

Coastside

#974
Pyöräkoolla on se merkitys että kymppituumainen on ketterin, siis sopii kaupunitaajamiin ja satunnaisilla sorapätkillä asiassa ei ole mitään merkitystä, ehkä vain hieman hitaampaa ja täryyttävämpää. Jos sattuu ajamaan seudulla missä on vielä sorateitä niin siellä taas tien hoidon laatu ratkaisee tarvitseeko 16 tuumaiset. Railoja ja kuoppia on varottava kaikilla. Omat taidot ratkaisee onnistuuko ajo, ei pyöräkoko. Pehmeä hiekka on myrkkyä, toisaalta pienet pyörät ovat leveitä eivätkä uppoa niin. 12 tuumainen on yleisin koko ja hivenen vakaampi ajaa kuin 10 tuumainen mutta ei merkittävästi.

Ensituntuma ei kerro mitään vaan vaatii kymmeniä kilometrejä tottua ajokkiin. Mikä on miehekkäin/muodikkain?, on 15 v ratkaisevampaa (kuten manki/PV oli se joka valittiin tiettynä kautena vaikka mikään niiden ominaisuus ei tukenut sitä verraten suomimopoon) kuin itse ajoon merkitsevimmät seikat. Samalla fyysisesti joustavuuskin on suurimmillaan , mutta kun ikää karttuu on teknisillä erityispiirteillä merkitystä joilla sopivuus eri käyttöön ratkeaa. Kuljetuskykyyn vaikuttaa suurin sallittu massa ja lokeroiden koko sekä se sietääkö tyyli takaboksin (nuorilla ei niitä näe) ja repun selkään tai jopa kärryn perään. Kaikki nuo on edullisia hankkia.
En ole sinänsä noita tyyli-intohimoja vastaan, ne ovat normaali asia vaikka ohjaavat usein lepikkoonkin.
Ajaessani jonkun mopotytön perässä huomassin ettei sen mopon peilit olleet suunnattu niin että se näkisi niistä kuin vain aivan taakseen, varmaan siksi  ettei sen tytön katse näy peileistä. Tyyli ajoi ohi turvallisuudesta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04