Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Samppa

Plomin mainitsemaan Libertyyn kannattaa ehdottomasti tutustua. Olen laitteella ajellut ja on ainakin minun kokooni (180/90) OK peli.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pugt200

Liberty on yksi suosituimpia isopyöräisiä skoottereita Italiassa ja Espanjassa, niin mopona kuin kevarinakin.

koppimopo

Onkos muissa kuin Vespoissa neliventtiilistä nelaria tarjolla? Kovasti tuntuvat kehuvan.
Ei mahda mitään, mutta 2-tahtinen hylkii edelleen...

Plom

On kiinalaisissakin malleissa neliventtiilinelareita jos välttämättä sellaisen haluaa.

koppimopo

Jaa... no sitten pitää mennä kahdella. Kinuskimopoo en osta.

FrozenCorpse

Mikäs niissä kakstahdeissa nyt noin karmii?
Mulle nelari on ei kiitos 8)
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

jalat

Lainaus käyttäjältä: FrozenCorpse - 22.01.11 - klo:11:05
Mikäs niissä kakstahdeissa nyt noin karmii?
Mulle nelari on ei kiitos 8)

Mikäs niissä nelareissa nyt noin karmii?
8)
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

koppimopo

Lainaus käyttäjältä: FrozenCorpse - 22.01.11 - klo:11:05
Mikäs niissä kakstahdeissa nyt noin karmii?

Ei vanha ukko viitti enää meteloidä kulkupeleillä ja haista pakokaasulta...

Tuo Kymcon Super 8 näyttäis olevan mukavan kokoinen sohva. Nyt vaan pitää kartoittaa vastaavan kokoiset ja tehdä valinta sitten niistä.

pugt200


Plom

^juu, mutta ei mahdu kysyjän tonnin hintaluokkaan.

koppimopo

Onpahan ihan makee laitos, mutta tosiaan hiukan kiipee yli budjetin. Muutaman satkun voisi vielä budjettia nostaa mut tuo menee kyllä liikaa ylitse.

Rengaskokoakin ilmeisesti on syytä laajentaa tuonne alkaen 12", ei siellä soralla ehkä kuitenkaan niin paljon pörrätä ja joku tuolla mainitsikin että tuo 12 toimii myös soralla.

Kun laitteiden kokoja arvioi, niin antaako parhaan kuvan tiloista tuo akseliväli? Vai onko tuohon suuria poikkeuksia?

Coastside

Joissakin on silmin nähden iso jalkatika, mutta onko klopot suuret ratkaisee sen kanssa onko pitkäjalkainen vai selkäinen. Se olisi vain koeistuttava. Sitten on vielä nuo kaltevat satulat, joissa pitkä kuski liukuu liian eteen.

Yksikään skode ei ole kaikille kuskeille sopiva edes pituusluokassa. Siihen vaatisi täysiä säätömahdollisuuksia kuten joissain autoissa on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pugt200

Budjetit on järjestelykysymyksiä.

Jos uusi Liberty maksaa pari tonnia ja budjetti on tonni, niin heittää sen tonnin käsirahaksi ja loput myyjän moporahoituksesta. Pidin pojan kevarin budjetissa ja koska Honda CBR ei kelvannut hommattiin "hienompi" käytetty. Se huoltoihin+korjauksiin menikin sitten 400 € parissa kuukaudessa... ja lisää menee ensi kesänä. Hondalla olisi ajellut 3-4 vuotta ilman mitään ylimääräistä.

West Mac myy ko mallia 1990,- ja 2-3 vuoden päästä voi 2011 Libertyn myydä pois tonnilla eli käsiraha "säilyy" mopossa seuraavaa varten.

pekpel

Talliin luikahti salakavalasti yamaha bws, ihan niitä ekoja malleja, rumpujarru edessäkin.
Mittarissa 53000 ja risat päälle, toimiva peli ja ainakin ensikatselmuksella kaatamaton yksilö.

Tänään jo aloin katselemaan että millähän sitä kotiin porhaltaisi, kun tallissa oli kylki kyljessä moposkoottereita 5kpl, 3 niistä mun.
Otin sitten kuitenkin sen missä on nastarenkaat alla.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

tagatubos

Mamma tuossa ilmoitti, ettei hän uskalla ajaa kymcon fatilla.. on hänelle liian iso ja painava.
Hän koitti toista meidän fäteistä pihalla ja kieltämättä, se vaikutti aika isolta hänelle ( n. 150 cm hujoppi ).

Onko arvon foorumilaisilla heittää mitään vinkkiä skootterista, mikä olisi ainakin istumakorkeudeltaan  matalampi kuin kymcon fat ja kevyempi.
Se onko skode 4 vai 2 tahtinen, on ihan sama.. molempia pystyy itse ropaamaan.

Tuumailin, että 12 tuumaset fillarit olisivat ok, koska asumme hiekkatien varrella (kuoppia ja nimismiehen kiharaa riittää) .. mutta löytyykö matalaa skootterilla "isommilla" renkailla?

Meillä oli aikanaan sanilit ja sillä mamma ajoi ihan ok. Mutta nyt sellainen ei tule enää kysymykseen, koska en jaksa korjailla niitä katteita koko ajan... enkä poistaa alituiseen vesihelmiä kaasarista.
Laatupeli olisi poikaa.

Toki se oikea löytyy vasta itse tyyppäämällä, mutta vehjesten kirjo on laaja.. eikä se auta yhtään, ettei istumakorkeudesta juurikaan puhuta.  ::) Siksi kyselen vinkkejä.
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther