Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

tikkari

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 27.11.10 - klo:23:41
Ite ostin Znen Bellan 990â,¬, nelari ja ihka oikee kiinalainen ja komee peli.
Ei muuta moittimista kuin myyjä ja sen takuu höpötykset, oli vaan takavaripakka pikkuisen poskellaan, oisi ollu helppo ja halpa hoitaa itekkin oli vaan tuo takuu ja mulla periaate että takuuseen pitää saada uusi takavaripakka kun kerran luvattiin.

Okra. Itsellani olikin tarkotus huoltaa sitä itse. Kylläkin skoba ehtis olla vaan tämän vuoden tai pari sitten se siityis auton tieltä pois, joten en hirveesti viittis rahaa laittaa likoon. Noista halvoista olen kuullu vaan sellasta juttua että hajoavat liiankin helposti eikä riitä mielenkiintoi kokoajan fiksata khyl

pugt200

Nykyiset 2-tahtikoneet on tuoreöljyvoideltuja eli lorautat öljytankkiin litran ja ajelet rauhassa 1000 - 1500 km. Ei tartte pänikkää raahata huoltiksille. Puolellatoista tonnilla  saa talvella uuden Keewayn, Pösön, Piaggion, Symin ...

tikkari

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 28.11.10 - klo:16:50
Nykyiset 2-tahtikoneet on tuoreöljyvoideltuja eli lorautat öljytankkiin litran ja ajelet rauhassa 1000 - 1500 km. Ei tartte pänikkää raahata huoltiksille. Puolellatoista tonnilla  saa talvella uuden Keewayn, Pösön, Piaggion, Symin ...

Noo khyl meinasin hankkia sen 4 tahtisen. Eikä mun päätä saa käännettyä sen suhteen. Rahaa säästyy jonkin verran, kun ei tarvii kakstahtiöljyjä ostaa. Et jos voisitte sanoa hyvän 4 t skoban hintaa olis max 1500â,¬ ei tarvitse olla mikään huippu merkillä oleva, kun ite ajettelin huoltaa.

pekpel

Ei tossa Bellassa ole ollut oikein mitään vikoja, se takavaripakka oli vaan jo uutena risa.

Nyt on tullut kaasuttimen puhdistus eteen, 6000 km ajon jälkeen.
Nykybensasta tulee sellaista valkoista töhnää kaasariin, joutuu putsailemaan noin 5000 km välein.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Tonza

Lainaus käyttäjältä: tikkari - 28.11.10 - klo:17:02
Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 28.11.10 - klo:16:50
Nykyiset 2-tahtikoneet on tuoreöljyvoideltuja eli lorautat öljytankkiin litran ja ajelet rauhassa 1000 - 1500 km. Ei tartte pänikkää raahata huoltiksille. Puolellatoista tonnilla  saa talvella uuden Keewayn, Pösön, Piaggion, Symin ...

Noo khyl meinasin hankkia sen 4 tahtisen. Eikä mun päätä saa käännettyä sen suhteen. Rahaa säästyy jonkin verran, kun ei tarvii kakstahtiöljyjä ostaa. Et jos voisitte sanoa hyvän 4 t skoban hintaa olis max 1500â,¬ ei tarvitse olla mikään huippu merkillä oleva, kun ite ajettelin huoltaa.
Baotian "Milan Sport" on hyvä valinta, kulkee tarpeeksi eikä kuormita kukkaroa niin pahasti :D
Niitä on myynnissä esim. Tokmannissa, ym.

Plom

Linkki Anttilassa tarjolla  hintaan 999,00 €  ja osamaksulla onnistuu.
Zipp Tops on näppärä ja taloudellinen skootteri kaupunkiajoon. Mukava ja helppo käyttää, ja soveltuu siten erinomaisesti myös ensiskootteriksi aloittelijalle.

Ominaisuuksia

    * 1-sylinterinen, 4-tahtinen moottori
    * Iskutilavuus: 50cc
    * Teho(hp):3 hp/7500 rpm
    * automaattivaihteisto/variaattori
    * sähkö- sekä poljinkäynnistys
    * CDI-sytytys
    * Renkaat (Etu/Taka): 3,5 RIO/3,5 RIO
    * Akseliväli: 1260 mm.
    * 5,5 litran polttoainetankki
    * rekisteröitävissä kahdelle
    * Kantavuus: 149 kg.
    * Jarrut (Etu/Taka): levy/rumpu
    * Mitat: 1700x655x1055 mm.
    * Paino 80 kg.
    * Tyylikäs tummansininen/harmaa väri.

koppimopo

#471
Kovasti olen selaillut foorumia, mutta taytyypä vielä kysyä mielipidettä...

Eli siis käytettyä skootteria olisin vailla. Olen 180 cm ja painoa on 110kg, joten nyt olisi hakusessa runkomitoiltaan mahdollisimman suuri vekotin.

Muita kriteerejä:
nelari
isot renkaat (osa ajosta soralla)
mahd. pitkä toimintasäde
hinta mieluiten alle 1000e

Huollot tulen tekemään itse, mutta varaosien saanti pitais tietty olla kunnossa.

Kymco People S näyttäis hyvältä, mutta saatavuus on aika nihkeää. Mitäs muita voisi miettiä?

Mopottimeen olisi hyvä saada vääntöä taiottua lisää, jottei meno hyydy mäessä tälläisen möhkäleen alla. Huipuiksi riittää mainiosti se 50km/h.

Mitäs tässä nyt pitäisi tehdä ?

Coastside

Hintakatto rajaa kaikki kunnoliset pois. Sen varmistaa toive isoista pyöristä. Luotettavuus on tunnearvoltaan moninverroin pitkää tankkausväliä suurempi, koska tankki täynnä on raskaampi työntää. Pyöräkoko ei ole tottuneelle niin kriittinen asia kuin luulisi. Ei ne vanhat isopyöräiset sen varmemmin käsissä pysyneet kuin auraamattomilla teillä. Ajajan mitat on hyvä huomioida valinnassa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

koppimopo

No ei tuo kiveen hakattu budjetti ole. Ja mielellään sellainen ettei tosiaan tarvii olla tuuppimassa mopoa kotiin. Kuuspuolikkaalla enskalla olen muutaman kesän ajellut, mutta mopolla viimeksi joskus 25 vuotta sitten. Silloin kuin Monkey oli tiukka peli ja pappatunalla ei uskaltanut ajaa kuin mökilla, mieluiten yöllä.

Näyttää tuota Agilityä olevan runsaasti tarjolla, mutta taitaa olla aika ahdas laite? Onko tuo FAT tehty lihavia kestamään? :) 

pugt200

Isomman kuorman alle ostaisin 2-tahtisen, koska niissä on yleensä enempi voimaa. Perheen Speedfight2 jaksaa viedä 150 kg:n kuormaa yli viidenkympin mittarivauhtia. Kiihtyvyys toki kärsii 2 päällä ajettaessa, mutta normaalit kiinalaiset ovat kyllä jääneet taakse, viimeistään ylämäen tullessa vastaan. Toimintasäde nykymopoilla on max 150 - 200 km ja 12" renkailla pystyy kyllä soratieajoon.

viisnelonen

Tosi on. Kyllä 2t potkii paremmin. Jos 4t on valinta niin käy jossain katsomassa/istumassa Kymcon Agility City, oli mielestäni väljän oloinen kun koeistuin sitä. On 16 pyörät ja kait litran suurempi tankki kuin fatissä.
En voi olla ehdottamatta suuremman moottorikoon harkintaa ellei käyttäjäkunnan ajokortit ole rajoitteena.  Liik.vakuutuksen vuosimaksu voi jäädä mopoa pienemmäksi vähän kotipaikasta riippuen varsinkin jos on mp bonuksia jemmassa.  Liikennevirrassa on paljon mukavampi olla piikillä kuin 50cc, varsinkin taajamissa ja niiden sisääntuloteillä missä usein ajetaan 50-70 kmh
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Jamppa

LainaaNäyttää tuota Agilityä olevan runsaasti tarjolla, mutta taitaa olla aika ahdas laite? Onko tuo FAT tehty lihavia kestamään? :)

Tämmöselle ~177cm pätkälle tuo on tiloiltaan vielä ihan siedettävä, mutta isommalle henkilölle ehken liian ahdas (kannattaa kuitenkin kokeilla, jos on mahdollisuutta). Siinä FAT mallissa on vähän leveämpi etumaski, ja etumaskiin integroidut vilkut. Muuten sama kuin vanhempi malli.

LainaaJos 4t on valinta niin käy jossain katsomassa/istumassa Kymcon Agility City, oli mielestäni väljän oloinen kun koeistuin sitä.
Minulle tuo Agility City malli oli ahtaampi kuin fat johtuen satulan muotoilusta: siinä valui ihan satulan etuosaan, ja ajoasennosta muodostui ahdas. Huomasin myös, että istuinkorkeus oli matalampi kuin agility fat -mallissa (ainakin siinä satulan etuosassa, johon väkisinkin ajautui). Näitä tosiaan kannattaa käydä itse testaamassa, jos vain mahdollista.

Plom

kriteerit täyttävä moposkootteri, 2-tahtinen: Linkki eli käytetty Piaggio Liberty.

koppimopo

Juu, oishan se isompi parempi. Tarvitsen vaan kulkuneuvon auton rinnalle, jota myös emäntä voi käyttää. Kun rouva on saatu koukutettua ja hän omii skuutan, voinkin hyvillä mielin laittaa itselleni 250 Xcitingin, se oli mukava peli.

Onko tuo Kymcon Super S samaa kokoluokkaa Agilityn kanssa? Näitähän täytyy käydä sovittelemassa, mutta vielä siihen ei ole mahdollisuutta.

2-tahtisessa nyppii ääni ja käry, vaikkakin hajuttomanpaan suuntaan ollaan varmasti menty. Onko niin, että jos vekottimessa on tuorevoitelu, jää käryt aina vähäiseksi? Vai onko näissäkin vielä eroja laitteen valmistusvuoden tai tehtaan mukaan?

Kiitoksia kaikista ohjeista ja vinkeistä!

pugt200

2-tahtisen meteli on reilumpaa kuin 4-t:n mutta kunnossa oleva 2-t ei kärytä kuin pari minuuttia kylmänä.