Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Coastside

#420
Protektionismi toteutetaan usein tuontitulleilla, joita nyt eu:ssa ei juuri ole ja kiinan suhteen on perseen nuolentaakin. Esimerkiksi erillaiset hiiliverot meille joista kiinassa ei välitetä tippaakaan ja jopa pyydetään "kehitysmaana" tukia asiaan liittyen. Uusi hiilivoimala per viikko siellä hiiliasiat hoidellaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MikSam

Lainaus käyttäjältä: Walle - 05.06.10 - klo:08:52
Aika vähiin menee ostokset jos kiinalaisia boikotoi. No säästöä tulis monella tavalla.
Näin on asiat järjestäneet liikemiehet ja päättäjät, että mitä tämmönen tavallinen ihminen voi.
Jep. Ja ostovaiheessa kävin itsekin läpi vaihtoehtoja myös Kiinasta.
Ei lienekään järkevää ruveta jokaisen osan alkuperää selvittelemään, todennäköisesti jokin komponentti ns. Eurooppalaisestakin skodesta on valmistettu Kiinassa. Työllistää se kokoonpanokin.  :)
Se ei pelaa joka on pelikiellossa.

pugt200

Kun kolme vuotta sitten päädyin "kalliiseen" euromopoon, niin syy oli se, että uskoin eurooppalaiseen perinteeseen. Ja olenpa ollut ostoon tyytyväinen. Neljäs ajokausi eikä yhtään mekaanista ongelmaa. Speedfightia tehtiin vissiin 12 vuotta samalla reseptillä. Sekin kertoo osaamisesta ja ajattomasta suunnittelusta.

Itse joudun joka päivä katsomaan kun duunia viedään Intiaan, Puolaan yms maihin. Hommista tulee pelkkää sotkua mutta halpaa sotkua kuitenkin. Mutta näillä mennään tänään.

Samppa

Niin no. Minä ehkä uskon siihen eurooppalaiseen ja japanilaiseen laadunvalvontaan, ja sitä kautta tehtaille asetettuihin ja annettuihin (vaadittuihin) laatuohjelmiin, joiden jatkuva noudattamattajättäminen aiheuttaa alihankkijan vaihdon tai sellaiset sanktiot, että alihankkija on pian entinen. Ainahan sekundaa välillä syntyy ja sille ei voi mitään, vaikka pitäisi tietysti voida. Se on eri asia kuinka paljon sitä sitten syntyy verrattuna esimerkiksi kilpailijaan. Jatkuva laadunvalonta ja oma sisäinen benchmarkkaus aikaisempiin toimittajiin / vastaaviin osiin on varmasti kehittyneempää ns. vanhoilla merkeillä, kuin kiinalaisilla itsenäisillä omavalmisteilla. Tietysti vahvoilla brändeillä on tavoitteena myös ylläpitää mielikuvaa esimerkiksi laadusta, eikä vetää sitä vessanpöntöstä alas. Siinä vaiheessa kun laatumielikuva alkaa rapisemaan laatukustannusten alentamisen oheisilmiönä, joku muu merkki menee varmasti ohitse ja se on kova juttu suurilla ja tunnetuilla ns. kansainvälisillä merkeillä. Kyllä se hintaero aina jostakin johtuu, jopa muusta kuin ahneesta eurooppalaisesta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

teropa

Hämmentynyt olo :).

Kävin eilen ajamassa paria mopoa: Aprilia Sportcity One 4t (vanhempi 2v kone), sekä Aprilian SR 50 (kaasarimalli).

Möin oman Aprilia SR50 R Factoryn pois, koska kyllästyin koneen suht äänekkääseen menoon ja siihen, että sitä piti huudattaa aika kovasti, että se lähti edes liikkeelle. Silleen säädetty, että kiekkoja pitää olla noin 4000rpm lähtee liikkeelle. Tuossa koeajoliikkeessä myyjä sanoi sitten mulle, että tuo kaasariversio on miellyttävämpi ajaa ja ääni hiljaisempi, enkä uskonut. Sain sitten kokeilla ite, ja totta tosiaan. Tuossa kaasarimallissa on paljon hiljaisempi käyntiääni. Se lähtee liikkeelle jo melkein tyhjäkäynniltä ja vetoalue on tasainen ja miellyttävä. Nyt jos mulla olis ollut tuo kaasarimalli, niin en olisi varmaan myynyt mopoa mihinkään. Voin lämpimästi suositella, jos harkitsette ruiskumallin ostoa, että käykää ihmeessä kokeileen tuo kaasari ekaks...

Ajoin sitten tuota Sportcityä, joka oli tosi hengetön (ei yllättänyt, neluri vanhalla 2v koneella), mutta oli kyllä hyvä ajaa. Todella todella hiljainen, ja lähtee vetämään oikeestaan pienimmästä kaasunkäännöstä. Tämä on mun seuraava mopedi, varmuudella. Tosin, tuo SR50 kaasarimalli on sekin vielä ajatuksissa... hmm :D.

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08

MikSam

Onko Sportcity Onesta tulossa 4-venttiilinen versio? Se on varmaan kivempi ajaa jos tehot vähän nousee, kuten Piaggion 2V/4V - tapahtui.
Se ei pelaa joka on pelikiellossa.

Midland

Tuttavan uutena ostettu "Peugeot" V-Click luo kyllä hyvää kyytiä sitä uudenlaista laatumielikuvaa. Takuuaikana jättänyt 2 kertaa tielle. Ensin syypää oli cdi-boxi, osaa odoteltiin ja asenneltiin takuuhuollossa 3 viikkoa. Samalla latasivat ja keittivät akun pilalle-no sen antoivat myös tietty uuden tilalle. Hyvityksenä maahantuojalta sitten Peugeot takki tälle vanhalle herralle, hän joutui ne viikot kävellen kulkemaan kauppa ja apteekki ym. reissunsa. Seuraavaksi tiellejättämisen syyksi osottautui katkennut (!) imukaula. Sen ne korjaili tälläkertaa teipillä ym. paikkauksilla jotenkin ja sitten taas osaa odottelemaan. Tulihan sekin sitten reilun viikon päästä ja vaihdettiin. Seuraava ongelma olikin sitten jäätyilevä kaasuvaijeri-ja taas mopo pois ajosta. Ukko oli kovasti ihmeissään, kun "se edellinen pösö oli niin hyvä peli". No se oli 2-tahti vesijäähdytteinen ranskan peli. Oli äijä ihmeissään, kun kuuli et nykyinen on kiinanlaite, eikä oikeestaan Peugeotti ollenkaan. On se nyt sillä jo 4000km päässy, takuu on vielä päällä.

pugt200

On syytäkin olla hämmentynyt jos myy pois uuden, ja markkinoiden parhaan, moposkoden ja alkaa etsiä "huonompaa" tilalle.  ;D

teropa

Lainaus käyttäjältä: MikSam - 06.06.10 - klo:10:34
Onko Sportcity Onesta tulossa 4-venttiilinen versio? Se on varmaan kivempi ajaa jos tehot vähän nousee, kuten Piaggion 2V/4V - tapahtui.

On tulossa, kesäkuun aikana tämänhetkinen arvio.

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08

teropa

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 06.06.10 - klo:10:52
On syytäkin olla hämmentynyt jos myy pois uuden, ja markkinoiden parhaan, moposkoden ja alkaa etsiä "huonompaa" tilalle.  ;D

Nojoo, ei tuo elämää suurempi kokemus tuo ruisku ollut. Huonoja puolia:

- lähtee huonosti käyntiin (ruiskun ominaisuus)
- pitää huudattaa että lähtee liikkeelle (4000rpm)
- käyntiääni on kova ja ruiskussa kovempi
- kaasunvaste on epämääräinen, joskus saattoi nykästä ja kaasunherkkyys huono
- ei polkustarttia

Nuo kaikki asiat oli kaasarimallissa kojon perusteella paremmalla tolalla. Itse runko, jarrut, ajettavuus ja
osien laatuhan on mahtavalla tasolla.

Kannattaa muistaa, että ihmisillä on eri preferenssejä ajopelien suhteen. Mulle ei merkitse mitään semmoset asiat, että jotain mallia pidetään kuninkaana, jos siinä on mua haittaavia ominaisuuksia. Katsotaan miltä seuraava tuntuu. Jos ei maistu niin aina voi vaihtaa. Vaikka sitten särään takas jos siltä tuntuu.

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08

Coastside

Välttävät ominaisuudet ja varma mielikuva luotettavuudesta on olleet monen menestystuotteen valtteja. Mitä enemmän toimintoja, sitä enemmän vikaantumista, jota voi kompensoida helpolla huollettavuudella.

Tuo ruiskukokeilu ei ollut arkikäyttöön hyvä ja pienemmän kulutuksen tuoma etu ei kata koskaan kustannuksia ja hankaluuksia joita siihen littyy.

Ajoltaan parhaat ovat hybridejä mutta skoden perusluonne katoaa ja tulos on moottoripyörä variaattorilla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pugt200

Viime talvena Lahden messuilla kahden mopomerkin maahantuojat kertoivat, että ruiskukone ei ole ollut oikea valinta Suomen oloihin. Hienomekaniikka ei oikein toimi kun ilman keskilämpötila on vai 60 päivää yli +15. Loput 300 menee sitten ihmetellessä. Toinen syy ruiskuista luopumiseen on hinta ja se, ettei rahalle saa vastinetta koska mopo on mopo.

Ymmärrän hyvin, että koneet voidaan kokea eri tavoin mutta Aprilia SR on silti aika lyömätön peli monen käyttäjän mielestä, ainakin nuorison. Itse saattaisin nyt päätyä Hondan Zoomeriin (koska speedfight2:ta ei tehdä), koska se on hilpeä, hiljainen ja honda.



pugt200

Voi perskules. Oli just pakko ostaa uusi kypärä ... tämän olis saanut melkein samalla rahalla. ÄÄÄhhh.

Plom

 Suzuki Choinori 50cc olisi aika mielenkiintoinen tapaus. http://www.suzukicycles.org/Choinori/Choinori.shtml ja on aivan Gamax Spillon oloinen. http://www.gamaxmoto.com/product.html  .  Suzukin hinta on kiinanskoottereiden tasolla , vaikka on Japanissa rakennettu. Olis ihan kiva nähdä Suomessakin.