Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

pugt200

Liberty on yksi eniten myytyjä italialaisia euroopassa mutta sportcity näyttää paremmalta. Profiloitumiskysymys, pappa vai poika, tavis vai erilainen?

teropa

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 02.05.10 - klo:19:07
Liberty on yksi eniten myytyjä italialaisia euroopassa mutta sportcity näyttää paremmalta. Profiloitumiskysymys, pappa vai poika, tavis vai erilainen?

Ihan sama :).

Ajelin kreikassa 80cc gileralla (4t) ja se oli niin pirun kiva eikä korviin tai persuksiin sattunut vaikka ajeli enempi. Haen samaa kokemusta 50cc skootterista.

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08

pugt200

Jos olet ollut tyytyväinen Aprilian laatuun, huoltoon jne, jne, niin miksi vaihtaisit merkkiä? Paperilla Liberty näyttää paremmalta mutta liekö noissa Piaggio-konsernin koneissa isojakaan eroja. Olet kuitenkin jo nyt kallistunut jompaan kumpaan joten anna mennä, kesä loppuu muuten.

teropa

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 02.05.10 - klo:20:06
Jos olet ollut tyytyväinen Aprilian laatuun, huoltoon jne, jne, niin miksi vaihtaisit merkkiä? Paperilla Liberty näyttää paremmalta mutta liekö noissa Piaggio-konsernin koneissa isojakaan eroja. Olet kuitenkin jo nyt kallistunut jompaan kumpaan joten anna mennä, kesä loppuu muuten.

Apriliassa on muuten mahtava laatu, mutta tuo 2t pärinä alkoi ottaa aivoon. Totta on, että Libertyssä on paperilla 3.7hv ja tuo Aprilian neluri on kait vain 3hv. Ero on pieni mutta noita pitäis päästä ajamaan että tietäisi oikeasti.

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08

Pyrres

Juu ja noissa tietty pitää miettiä kumpi ilmoittaa kurittomat tehot ja kumpi kurittomat. Ainakin itse huomannut monissa tuota kuritonta tehoa ilmoitettavan kun taas jotkut pitäytyvät kuristetuissa.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

teropa

Lainaus käyttäjältä: Pyrres - 02.05.10 - klo:20:13
Juu ja noissa tietty pitää miettiä kumpi ilmoittaa kurittomat tehot ja kumpi kurittomat. Ainakin itse huomannut monissa tuota kuritonta tehoa ilmoitettavan kun taas jotkut pitäytyvät kuristetuissa.

Joo ja tuotakaan tietoa ei varmaan mistään ole helppo löytää...  :P

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08

pugt200

Piaggio ilmoittaa moottorisivuillaan HiPer4 koneelle 3.2 Kw eli 4.4 hp (kuristamaton). Aprilia on ilmeisesti rajoitettu koska huipputeho kierrokset ovat 7 tuhatta kun kuristamattomalla koneella 8,5. Libertyssä on tämä HiPer4 ja huipputehon kierrokset 7 t eli samat kuin Aprilialla. Siis, joko Apriliassa on joku vanha mylly tai Libertyn tiedot optimistiset ... tai ...

teropa

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 02.05.10 - klo:20:40
Piaggio ilmoittaa moottorisivuillaan HiPer4 koneelle 3.2 Kw eli 4.4 hp (kuristamaton). Aprilia on ilmeisesti rajoitettu koska huipputeho kierrokset ovat 7 tuhatta kun kuristamattomalla koneella 8,5. Libertyssä on tämä HiPer4 ja huipputehon kierrokset 7 t eli samat kuin Aprilialla. Siis, joko Apriliassa on joku vanha mylly tai Libertyn tiedot optimistiset ... tai ...

Mutta mitens tässä on nyt taas aivan eri luvut:

http://www.aprilia.com/userfiles/file/APRILIA-SPORTCITY-ONE_EN.pdf

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08

pugt200

Siis näköjään nämä luvut vaihtelee ihan brosyyristä riippuen. Tämä teksti ei kyllä ole linjassa aikaisempien lukujen suhteen (3.1 kw (4.2 HP) at 9,500rpm (50cc)) eli eipä noista nyt sitten ota selvää. Teho on siis jotain väliltä n 3 - 4.4 pollea.

Sport Cityssa on kyllä luultavasti tuo Piaggion HiPer4, koska muuta 50 cc nelitahtikonetta ei Piaggio ilmoita euroopassa tehtävän. Ellei Aprilia sitten ole kiinanmopo?

teropa

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 03.05.10 - klo:09:00
Siis näköjään nämä luvut vaihtelee ihan brosyyristä riippuen. Tämä teksti ei kyllä ole linjassa aikaisempien lukujen suhteen (3.1 kw (4.2 HP) at 9,500rpm (50cc)) eli eipä noista nyt sitten ota selvää. Teho on siis jotain väliltä n 3 - 4.4 pollea.

Sport Cityssa on kyllä luultavasti tuo Piaggion HiPer4, koska muuta 50 cc nelitahtikonetta ei Piaggio ilmoita euroopassa tehtävän. Ellei Aprilia sitten ole kiinanmopo?

Joo tuolla ulkomaan foorumilla meinasi joku pätevän oloinen kaveri, että molemmissa mopoissa on tuo sama HiPer4 kone. Eli jos käytännön suorituskyvyn eroja sitten miettii, niin kevyempi on varmaan pirteämpi. En oikein löytänyt luotettavan oloisia tyhjäpainolukuja noille menopeleille.

Kenties Aprilia on näistä laadukkaampi vaihtoehto... on siinä ainakin leveämmät renkaat kuin Piaggiossa, mikä lienee plussaa...

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08

pugt200

Piaggio näyttää minusta "tukevammalta", enemmän työkoneelta ja 16" eturengas on plussaa, mutta jos olet ollut Apriliaan tyytyväinen niin valinta on varmaan helppo. Onhan Sportcity vielä vähän edullisempikin.

Plom

AGM Vintage

No niin, nyt on näköjään ehtinyt Suomeenkin ehta Vespakopio.  ;D

pekpel

Hain tänään kaupasta znen bella 50 skootterin.

Ekojen 35 km jälkeen vasta yksi mutteri pudonnut huomatusti (vasen etuvikku irtosi).

Pikatuntumalla hintaansa (990â,¬) nähden hyvä peli, vielä nyt voin suositella, saa nähdä miten jatkossa.
Voimaa löytyy vaikka kaasua ei pohjaan väännetä vielä sisäänajossa ja mukavaa on kurvailla, viis vesisateesta.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Plom

Heinolan Robin Hoodissa näkyi olevan hintaan 699 â,¬ perus skoottereita. Se ero aiempiin perusmalleihin , että 12 " renkaat, modattu etukate ja etuvalo.

pekpel

Bellan pirulaisen toimintasäde tankillisella on noin 150km.
Muuten on kuin nojatuolissa istuisi, eikä ole löytynyt mitään irronnutta, mittarissa nyt vajaa 600 km, 13 päivää vanha poju alla laulaa ja kilometrit maistuu.
Stongaa käänsin hivenen alaspäin, parempi ajoasento.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..