Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Kaatolovi

Tekniset erot melko marginaalisia, pitää käydä liikkeissä potkimassa rengasta kumpi tuntuu mieluisammalta. Toki tuo isompi tankki plussaa evossa.
Vespa 50LX 4V 2010 , Peugeot Speedfight 50LC 1998

pugt200

Näin se varmaan on. Toisaalta tuolla 0,8 litralla ajaa vain n 20 km ja kolmella sadalla taas saa melkein ekan vuoden vakuutukset.

Kaatolovi

Vespa 50LX 4V 2010 , Peugeot Speedfight 50LC 1998

Art51


Tismalleen sama mopo kuin Ry 6 on Titan T2 ja hintalapussa lukee halvimmillaan  799€  En tarkistanu onko missään liikkeissä jäljellä näitä, mutta kannattaa etsiä jos jostain löytyisi.

Kaatolovi

Pikaisella googlettelulla ei löytynyt. Onkohan ollut Myllymäen maahantuoma erä kyseessä.
Vespa 50LX 4V 2010 , Peugeot Speedfight 50LC 1998

Sappi

Kyselläämpä edelleen otsikon mukaan. Pohjatietona: itse ilmeisestikin keski-iänkriisissä, kun tekee skootteria mieli. Paino itsellä  70 hujakoilla ja tarkoituksena ostaa uusi skootteri hintaluokasta 2000 - 2500 euroa. Tavoitteena säästää se myöskin tyttären käyttöönn joka on nyt 9 v. Huollot varmaankin teetän liikkeessä. Ajomäärästä ei ole tarkkaa käsitystä, kuinka paljon sitten viliintyykin ajamaan. Ajot puoliksi asvaltilla ja puoliksi santateillä. Santateillä ajosta osa pelto/metsäteillä. Joten ihan pikkurenkaiset eivät tule kyseeseen. Tehojakin pitäisi olla mieluiten yli 3,5 vaikkakin taitaa se vääntö olla mukavampaa kuin isot tehot? Satunnaisesti tarkoituksena ajella tyttären kanssa kahta päällä ja luultavasti tulevaisuudessa tyttö ajelee kaverin kanssa, mikä merkitsee kahdelle rekisteröityä.

Kiinanhalpiaiset saa jättää suoraan kauppaan, koska tarkoituksena pitää skootteri perheessä vähintääin tuo yhdeksän vuotta (kuusivuotta vain isännällä ja kolmevuotta tyttärelläkin). Taakse tarvitaan tietenkin boxi, jotta saa kaupassakin käydä. Vaihtoehtojahan on ihan liikaakin:

- Peugeot Speedfight 3 (Peugeotin Djangot sopivat silmään enemmän kuin lompakolle...).
- Aprilian SR50R, ilmeisestikin myös suhteellisen varma peli.
- Piaggiolta montakin hyvää vaihtoehtoa. Hämmentävänkin monta. Mikä selittää Typhoonin satoja euroja halvemman hinnan esim. Libertyyn verrattuna? Onko NRG Power DD hintansa arvoinen verrattunna Typhoon/Fly?
- Gilera Runner 50 SP, tunnettu nimi. Sama tavara kuin Piaggio NRG mutta eri teipeillä?
- Sym Jet 4R50, tässä kiinnostaa 4 vuoden takuu. Onko tämä niin luotettava että uskalletaan antaa pitkä takuu?

Tässä montakin vaihtoehtoa. Jos joku hyvä puuttuu vastaanotetaan vaihtoehtoja perusteilla tietenkin. Arvelisin kaikkien olevan hyviä, joten mitä huonoja puolia näissä on? Mikä paikka pettää ensin?

Tehotkin kummastuttavat: NRG:ssä 4,5 HV ja monissa 3,5 ja allekin. Jos skootterissa on lähes 50% enemmän tehoa jaksaako se nousta mäkeä ylös suoraan tehojen suhteessa?

Lopuksi lisäutelua onko kukaan ollut tekemisissä Saimaan lakemotorsin (Ristiina) tai Moto24 (Oulu) kanssa? Myyvät Piaggion NRG:tä kahteen tonniin? Oululainen sisältäisi rahdin kotiin saakka. Kohtuullinen hinnan alennus muihin myyjiin verrattuna. Vai onko koira jotenkin haudattuna? Pyytävät etumaksua mutta tuote jää tulematta?


Kaatolovi

Vespa 50LX 4V 2010 , Peugeot Speedfight 50LC 1998

-Zone-

#1207
Pieni omasta mielestä realistinen heitto suunnitelmista: Mikä kelpaa isalle nyt, tuskin kelpaa tyttärelle monen vuoden päästä. Muoti ja mopojenkin muotoilu muuttuu tossa ajassa paljon ja jos joku osaa vaativa olla niin teinityttö :) Se voi usean vuoden päästä olla koko skootterimopo ja teinityttö käsitteenäkin nuorien mielestä yhtä vanhentunut discomusiikki nykyään ;)

Kaatolovi

Juu ei osannut vielä 11 vuotias poikanikaan arvioida minkätyylisen mopon haluaa kun mopokortin ajaa kun viikonloppuna kyselin. Monkeylla ajelee tällähetkellä mutta saa nähdä innostuisiko tyylikkäästä ja käytännöllisestä skootterista neljän  vuoden kuluttua :)
Vespa 50LX 4V 2010 , Peugeot Speedfight 50LC 1998

pugt200

Pegeotilla, Piaggiolla ja Aprilialla on malleja juuri tuohon hintaan. Kiina-puheet kannattaa jo haudata, jos valmistaja on monikansallinen yhtiö. Vai ovatko Iphone, Lumia, HP ja Mersu kiinalaisia tuotteita? KTM:t tehdään pääasiassa Intiassa?

xx851z

Lainaus käyttäjältä: Sappi - 02.03.15 - klo:15:19



- Peugeot Speedfight 3 (Peugeotin Djangot sopivat silmään enemmän kuin lompakolle...).
- Aprilian SR50R, ilmeisestikin myös suhteellisen varma peli.
- Piaggiolta montakin hyvää vaihtoehtoa. Hämmentävänkin monta. Mikä selittää Typhoonin satoja euroja halvemman hinnan esim. Libertyyn verrattuna? Onko NRG Power DD hintansa arvoinen verrattunna Typhoon/Fly?
- Gilera Runner 50 SP, tunnettu nimi. Sama tavara kuin Piaggio NRG mutta eri teipeillä?

Tehotkin kummastuttavat: NRG:ssä 4,5 HV ja monissa 3,5 ja allekin. Jos skootterissa on lähes 50% enemmän tehoa jaksaako se nousta mäkeä ylös suoraan tehojen suhteessa?

Lopuksi lisäutelua onko kukaan ollut tekemisissä Saimaan lakemotorsin (Ristiina) tai Moto24 (Oulu) kanssa? Myyvät Piaggion NRG:tä kahteen tonniin? Oululainen sisältäisi rahdin kotiin saakka. Kohtuullinen hinnan alennus muihin myyjiin verrattuna. Vai onko koira jotenkin haudattuna? Pyytävät etumaksua mutta tuote jää tulematta?



Paljon kysymyksiä ja asioita, vastaan muutamiin:

Käsittääkseni Nyky-Typhoon on kasattu Kiinassa, se voi selittää hintaeroa.

NRG:stä on kaksi mallia, ilmajäähdytteinen on halvempi ja siinä on vähemmän tehoa. http://www.motot.net/wiki/Piaggio_NRG_Power

Tarjouksia kannattaa kytätä ja ehkä tarjota itsekin reilusti, vaikka hintalapussa lukisi mitä. Viime syksynä oli Raisiossa (Cycle world tai Biketeam) myynnissä useita ylivuotisia Gilera Runner 50 SP:tä 1470 + toimituskulut, yht hieman alle 1600. Väreinä oli musta ja valkoinen. Erän myynti kesti pari kuukautta. Harkitsin itsekin ostamista.
Hiemen aiemmin Kauhajoella oli yksi kappale mustaa SP 50:tä 1790€, sitä myytiin monta kuukautta.
Keep the shiny side up and the rubber side down!

KaisaK

#1211
Olisi tarpeen hankkia skootteri 14km suuntaansa olevaan työmatkaan. En ole aikaisemmin omistanut skootteria joten eikös tässä 30v. iässä ole jo aika hankkia 8) Rehellisesti sanottuna en juurikaan skootterien tekniikasta ymmärrä. Haussa siis työmatka-ajoon soveltuva edullinen skootteri. Ostaako käytetty vai edullinen kiinan ihme? Olen harkinnut Hobby Hallin Hobbalotarjouksena olevaa Solifer Solanaa tai sitten Solifer Retroa. Haluaisin skootterin jolla saisin ajella tämän kauden huoletta. Jotain pientä ylläpitohuoltoa olen valmis tekemään jos siihen vaan tarvittavat ohjeet löytyy. Otetaan erittäin mielellään vastaan kokemuksia sekä suosituksia. Mitään tuunausta ja virittelyä ei ole tarkoitus tehdä vaan kruisailla vaan tyylillä töihin  ::)

Kaatolovi

Vespa 50LX 4V 2010 , Peugeot Speedfight 50LC 1998

pekpel

Näitten halpojen ja uusien kiinaihmeiden kanssa ei voi koskaan olla ihan satavarma..
Yleensä jotain pientä kiusaa ilmestyy just silloin kun ei kaipais.
Eli nämä on ropaajien skopia

Itse katselisin vähän käytetyn, siitä olis jo lastentaudit korjattu pois..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

KaisaK

Lainaus käyttäjältä: Kaatolovi - 02.03.15 - klo:18:46
Ei ole Solana ainakaan hinnalla pilattu tarjoushinnalla https://www.hobbyhall.fi/web/store/urheilu-ja-vapaa-aika/Mopot-ja-tyokalut-hobbalot-hinnoin/solifer-solana-skootteri-musta?  takaboksikin valmiina.

Juuri siksi tuo houkuttelee... Mutta lieneekö asia niin yksinkertainen. Käytetyn osto sinänsä taas hirvittää, että en juurikaan menopelien tekniikasta ymmärrä, joten uutena ostaminen vain tuntuu helpommalta vaihtoehdolta. Soliferissa ilmeisesti ensimmäinen huolto tulee siinä 300km kohdalla? Missä hinnoissa nuo alkupään huollot liikkuu?

Edit. Retro houkuttelee enemmän ulkonäöltään..