Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

voi poistaa

Aloittaja Erkki, 19.01.18 - klo:10:51

« edellinen - seuraava »

Erkki

voi poistaa

jwalk

Alotetaan: Variaattorinhihnan vaitaisin, jos alkuperäinen, eikä rullatkaan montaa euroa maksais. Hihnan rikko tietää aina työntöhommia, jos ei ole varaihnaa ja työkaluja mukana, Seuraava jatkakoon...

Coastside

Lue nyt aluksi näitä tekniikkapuolen viestejä joista selviää mitä olet ostanut. Oliko siinä käyttöliat päällä kun ostit vai oliko putipuhtaaksi pesty? Jos se on kesäisin ajettu ja ajat myös vain kesällä, se voi toimia hyvinkin ilman suurempia korjaamisia. Muuten on muutakin puuhaa kuin öljynvaihto. Variaattorin putsaus ja hihnan kunnon tarkistus on vakiotöitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Itsehän uusin aina keväisin kulutusosia reippaasti, monien mielestä varmaan ihan turhaankin näennäisen toimivia osia. Perustelen itselleni näin: Eivät maksa paljoa. Ne harvat maukkaat ajokelit, kun on aikaa, haluun käyttää ajeluun, en rassaamiseen.

Coastside

Nämä kun on tehty nurkkapyörimisiin kesällä niin sitten se sai oikean kodin :) tuo viisi tonnia on se matka minkä jälkeen ne tavallisimmat viat tulee kuten hihnarikot ja poljinviat. Etujarru voi olla se huono liukusatula jossa on vaikeat palat vaihtaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

vaihtaisin etujarrusta jarrunesteet,öljyt moottori ja perä, variaattorin hihna Gates powerlink ja variaattorin purku osiksi ja puhdistus+ rasvaus, rasvaisin nopeusmittarin vaijerin, kaasukahva irti ja sinne myös ennakoiva rasvaus vaijerille, tulpanhattu ja tulppa uuteen,ilmanpuhdistin pesuun taikka vaihto,  koskakoha venttiilit on säädetty? alkaaha toi melkein 5000km olemaan jo sylinterinvaihdon paikka.. jos olisin ostamassa tekisin myös sen.

Coastside

Aloittelijan kannattaa tutustua mm. Youtubessa näiden korjaustapoihin ennen kuin alkaa tekemään itse. Se säästää virheiltä. Korjata se mikä selvästi on vialla. Ennakoimaan oppii vasta kun skode käy tutuksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#7
Näissä moottori eli kampi, pytty, mäntä ja kansi on luotettavia. Erikoisuutena on karstan irtoaminen ja venan väliin jäänti. Lähtee konetta pyöriitäen ilman muita toimenpiteitä. Peräkin kestää. Varin hihna on lyhytikäinen ja rullat myös. Poljinkoneisto on rikkoutumisaltis koska siinä ei ole paluun topparia ja koppa on liian ohut.  Se halkeaa jos rattaan ei pysy kohdillaan. Johtosarjan viat on erittäin yleisiä. Ne hapettuu ja katkeilee ja liittimet irtoilee. Katteiden korvakkeet katkeilevat. Etupyörän laakerit ottaa helposti vettä ja jumivat. Yksimäntäisen etujarrun palat kuluu ja ovat vaikeat vaihtaa jos ei paloja tue paikalleen työn ajaksi. Kaikki lohkon pultit kannattaa voidella, myös jalan akseli. Kun lohkon maalaa sinkkimaalilla, sen pesu onnistuu. Osia saa halvallakin mutta toleranssit ovat suuret. Koneen tehdaskiristykset on usein hyvin tiukkoja, niin että pultin kanta rikkoutuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

#8
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 19.01.18 - klo:20:17
alkaaha toi melkein 5000km olemaan jo sylinterinvaihdon paikka..

Toihan nyt ei pidä alkuunkaan paikkaansa. 2-tahtisillakin pääsee 30tkm samalla männällä, eikä vieläkään mitään oireita. Toki 2-tahdeissa on vaihtovälisuosituksena 10tkm. Kyllä mä väitän, että vakio nelitahdissa ei männän vaihdosta tartte huolehtia pitkään aikaan, jos koskaan tuollaisen kiinalaisen elinaikana.

Edit, puhuitkin sylinterin vaihdosta, toki siihenkin remonttiin kuuluu männän vaihto samalla. Vielä paremmalla syyllä, jos öljyä vain on koneessa väittäisin, että sylinterin eikä männän vaihtoa ei tarvitse miettiä ikinä noissa. Tuskin kukaan ajaa noiden kiinalaisten mittariin tyyliin 50tkm.

Coastside

#9
Kaasarin pääsuutin kannattaa vaihtaa isompaan kun ne ovat piehköjä. Neulan säädöllä saa välikaasun seoksen kohdilleen. Suodatin besaletkussa säästää putsaamasta kaasaria sisältä ja jokin kotelo, vaikkapa alumiinifolio, päältä. Se myös hidastaa rikastimen päälle menoa kylmillä tauoilla ja lähtee paremmin käyntiin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

jokainen tekee tavallaan. kyllä se pytty karstoittuu ja venat yms alle 5000km ajollakin jo siihen malliin että suosittelen..  ;D oikeastaan pahin karstoittuminen tapahtuu ekoilla sadoilla kilometreillä.  olen tämän tutkinut uudella pyttysarjalla, ajanut 500km ja aukaissut niin pahemmassa karstassa se on mitä reilu 3500km ajettuna sama pytty. toki olen siis puhdistanut tossa 500km kohdalla kannen ja männän laen ja pistänyt takasin kasaan. tässähän oli kyse ennakoivasta huolloista ja kerroin mitä itse tekisin, en sitä mitä aloittajan pitäisi tehdä  ;D  mutta jos joku kehtaa väittää että 5000km ajettu pyttysarja on yhtä hyvässä hapessa mitä uusi niin huh huh..  ;D kattelee vaan imupuolen kyljessä olevaa jurmua männässä joka tulee näissä kiinalaisissa ja viirua pytyssä.. ;D

joni_k

täytynee lisäillä vielä että ajeleehan tuolla  sen toiset 5000km varmasti tollakin sylinterillä ja männällä enkä halua provosoida mihinkään. ite oon vähän hifisti luonne kai..nykyään hion männän laestakin kaikki valujen kuopat pois koska nekin kerää karstaa.. ;D

joni_k

heittäisin viaksi takavariaattori jumittaa niinku mulla ja aiheuttaa semmosta resonaariota että hampaat ja katteet tippuu.varin purku ja rasvaus.

vanadoo

Lainaus käyttäjältä: Erkki - 29.08.18 - klo:17:36
8 000 km pyörähti juuri mittariin, eikä ajetulla 3500 kilometrillä (7 kk) ole tullut murheita, menty ja tultu max. 140 km päivätaipaleita. Yli odotusten tällä hetkellä.  8) ;D :)
Vielä on kilometrejä edessä, toivottavasti ;D
Ajelin omalla Solifer XTR:llä 17000 kilometriä, suurimman osan tosi 72cc sylinterillä, kunnes kansipahvi sanoi poks ja taitaa sieltä jotain muutakin häikkää löytyä, sillä ei tuntunut oikein käyvän kunnolla vaikka kansipahvin vaihdoinkin. Jäi jo nyt talviteloille kun hommasin tilalle moottoripyörän.
Halvimalla kiinanskodeihin saa varaosia ebaysta, jos jaksaa odotella kuukauden verran osien saapumista kotimaahan.
Toinen varteenotettava kauppa on virijavara, jonka hintataso on siedettävä ja yleensä toimitukset tulevat melko nopeasti.

joni_k

ebaysta jos jaksaa odotella niin 72cc saa paril kympillä. mielenkiintoista on se että jos haluaa vakiota niin se maksaa 25-30€ ;D