Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Toimiiko vaiko ei?

Aloittaja Eki, 21.08.19 - klo:08:25

« edellinen - seuraava »

Coastside

#60
On sitä kapinahenkeä näkynyt. Itävalta, unkari ja puola vähän toppuuttelee noissa matu-asioissa, mutta kiltti suomi se vaan vahtaa ettei käyriä kurkkuja pääse kauppaan. ;)
Oli unohtua että englanti räpistelee irti kuolemansyleilystä, turhaa taitaa olla yritys.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.08.19 - klo:11:25
Mahtaako suomella olla noissa moponopeus asioissa, itsenäistä päätäntävaltaa, koska €U.

Lainaus Liikenneturvan sivuilta 

"Rajoitus 45 km/h tulee Euroopan unionin lainsäädännöstä, ja se on koko EU:ssa yhteinen. Nopeus ei siten ole Suomessa kansallisesti päätettävissä, ja itse asiassa se nousi meillä juuri EU:n myötä 40:stä 45:een. Jos tästä halutaan poiketa, on Suomen erottava EU:sta tai sitten vaikutettava yhteiseen linjaan EU:n kautta. Kumpikaan vaihtoehto ei liene kovin ajankohtainen, saati todennäköinen. Mopot on siis pääsääntöisesti rakennettu tai rajoitettu tähän nopeuteen jo tehtaalla, ei vasta Suomessa"

Mullakin mielikuva 40 rajoituksesta ajalta kun oli kromitankkinen Tunturi sport alla..  Joo, kyllä toimi, vuodet 67-70
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 24.08.19 - klo:12:36
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.08.19 - klo:11:25
Mahtaako suomella olla noissa moponopeus asioissa, itsenäistä päätäntävaltaa, koska €U.

Lainaus Liikenneturvan sivuilta 

"Rajoitus 45 km/h tulee Euroopan unionin lainsäädännöstä, ja se on koko EU:ssa yhteinen. Nopeus ei siten ole Suomessa kansallisesti päätettävissä, ja itse asiassa se nousi meillä juuri EU:n myötä 40:stä 45:een. Jos tästä halutaan poiketa, on Suomen erottava EU:sta tai sitten vaikutettava yhteiseen linjaan EU:n kautta. Kumpikaan vaihtoehto ei liene kovin ajankohtainen, saati todennäköinen. Mopot on siis pääsääntöisesti rakennettu tai rajoitettu tähän nopeuteen jo tehtaalla, ei vasta Suomessa"

Mullakin mielikuva 40 rajoituksesta ajalta kun oli kromitankkinen Tunturi sport alla..  Joo, kyllä toimi, vuodet 67-70

Näin se taitaa olla, poliitikkojen lainsäädäntö ei tunne inhimillisyyttä, eikä kohtuutta,
kohtuuden noudattaminen taitaa jäädä yksittäisten virkahenkilöiden harkintavaltaan.

Ps. paras tunska oli se pappamalli jossa oli käsiryyppy tankin viäres , muistaakseni, vasemmalla puolella  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.08.19 - klo:13:35
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 24.08.19 - klo:12:36
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.08.19 - klo:11:25
Mahtaako suomella olla noissa moponopeus asioissa, itsenäistä päätäntävaltaa, koska €U.

Lainaus Liikenneturvan sivuilta 

"Rajoitus 45 km/h tulee Euroopan unionin lainsäädännöstä, ja se on koko EU:ssa yhteinen. Nopeus ei siten ole Suomessa kansallisesti päätettävissä, ja itse asiassa se nousi meillä juuri EU:n myötä 40:stä 45:een. Jos tästä halutaan poiketa, on Suomen erottava EU:sta tai sitten vaikutettava yhteiseen linjaan EU:n kautta. Kumpikaan vaihtoehto ei liene kovin ajankohtainen, saati todennäköinen. Mopot on siis pääsääntöisesti rakennettu tai rajoitettu tähän nopeuteen jo tehtaalla, ei vasta Suomessa"

Mullakin mielikuva 40 rajoituksesta ajalta kun oli kromitankkinen Tunturi sport alla..  Joo, kyllä toimi, vuodet 67-70

Näin se taitaa olla, poliitikkojen lainsäädäntö ei tunne inhimillisyyttä, eikä kohtuutta,
kohtuuden noudattaminen taitaa jäädä yksittäisten virkahenkilöiden harkintavaltaan.

Ps. paras tunska oli se pappamalli jossa oli käsiryyppy tankin viäres , muistaakseni, vasemmalla puolella  :D
Itselle jäi lämpimät muistot vuodelta 1963, kaveri sai Tunturi Sport mopon, itse olin köyhän yksinuoltajaäidin 15v poika. Oli kuin hyvää unta kun äitini sanoi että lähdetään katsomaan mopoa liikkeestä, mentiin ja muistan lopun elämääni kun ajoin liikkeestä tuliterällä Tuturi Sport 1963 mallilla, hintakin jäi mieleeni, elikä silloin 700 markkaa. :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#64
Tuli Puolasta asti rajoittava cdi boxi, siinä on vaan yksi selkeä vika: se ei rajoita mitään, menee helposti jopa 12000 kierrokseen asti. Valitin puotille etten tee tällä mitään koska itselläni on jo rajoittamaton vastaava boxi, saa nähdä mitä he vastaavat, palautusoikeus kyllä pitää olla.

Hello,
The part is ok. This is the same part, only appears under two numbers.
TEAM MC
www.motomcdelar.com


W dniu 2019-09-03 19:59, Erkki Mynttinen napisa?(a):


Lähetetty Windows 10:n Sähköpostista

Lähettäjä: Erkki Mynttinen
Lähetetty: tiistai 3. syyskuuta 2019 20:54
Vastaanottaja: MotoMcDelar
Aihe: VL: MP Osat: New Order # 600001587

Wrong product, can you please post a 9000 rpm limit, not limited to at least 12000 rounds? Also tell me how do I return the wrong product?

Lähetetty Windows 10:n Sähköpostista

Lähettäjä: Erkki Mynttinen
Lähetetty: tiistai 3. syyskuuta 2019 19:53
Vastaanottaja: MotoMcDelar
Aihe: VS: MP Osat: New Order # 600001587
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Eilen hain sen kaikkein suosituimman kaukosäätimellä toimivan kierrosrajoittimen puoli ilmaiseksi, meni heti edelleen myyntiin, liian näkyvä vaikka asentaisi mihin hyvänsä, ei poliisi ole niin tyhmä vaikka luullaan, etteivätkö työssään ole nähneet vaikka mitä virityksiä. Ehdottomasti täytyisi löytää cdi mikä rajoittaa selkeästi noin 9000 kierroksen pintaan ja prikalla säädellä vauhti sopivaksi.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k


Coastside

Joo, Vaikkapas nämä Ulvilan seitsenvuotinen murhamysteeri ja Aarnion ansiokas kaksoisrooli vuosia lain molemmin puolin kertoo poliisin pipoja rikkovasta terävyydestä. Kun niihin päihin menee jotain sitä ei saa sieltä pois mikään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Mitenkäs Ulvila tmv tapaus kuuluu poliisien moporatseihin, varsinkin suuret miitit näyttävät vetävän heitä, siis poliisejakin ja ratsaamaan mopoja. Löytyi nyt 9000 kierrokseen rajoittava cdi, hinta alle 19€, siis uusi tähän Gileraankin käypä AI20052 tuotekoodilla, postikulut 10€, saas nährä mitä sieltä tulee, edellinenkin piti olla tuolla tuotekoodilla, olikin AI20054=12000rms, palautin.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

http://www.scooterpower.eu/cdiignition-coil-piaggio-9000-rpmmin-p-1360.html Tämmöistä etsin, ensin tilasin tuotenumerolla Puolasta AI20052, tulikin AI20054 (12000rpm), palautin, nyt tilasin tuon linkin puotista, niin ilmoitettiin paypal:in kautta rahat palautuvan, kyseistä linkin cdi:tä ei ole saatavilla, kuitenkin heidän sivuillaan edelleen on ilmoitus? Brandilta luvattiin hirmuhintaan rajoittava, ei kerrottu missä lukemissa rajoittaa kun se mikä on mopossa kiinni, rajoittaa ilmeisesti 12000 rpm? Kyllä on mahdoton löytää oikeaa boxia, siis mikä alkaisi rajoittamaan noin 9000 rpm:ssä.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Nyt semmoinen etsimäni 9000rpm:n rajoittava boxi on tulossa Puolasta, saapas nähdä kuinka toimii, elikä onko niin loivasti rajoittava että kiertää reilusti yli nimellisarvon?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Sain 9000rpm cdi boxin mutta kyllä tää rajoittajahommeli nyt on tosi hankalaa, tullut boxi ei kierrä kuin n:4500rpm, elikä edes mopo ei lähde liikkeelle (onkohan näitä oikeasti olemassa Gilera runneriin), siis noin vähän kiertäviä tai onko viallinen? Ilmoitin Puolaan liikkeeseen, pyysivät palauttamaan, mihin vastasin, että mikäli he korvaavat rahdin niin ok, vastasivat että ei tarvitse palauttaa, rahat palautetaan minulle.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.