Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

milan estate sport kaasuvaijerin vaihto

Aloittaja matias111, 10.11.18 - klo:10:43

« edellinen - seuraava »

matias111

Kuinka vaikeaa on vaihtaa kaasuvaijeri keseiseen skootteriin milan estate sport 2013. Meni kahvan puolelta poikki!!
Näillä mennään Kiitos!!

jwalk

Ei ole kokemusta kys. moposta, mutta n'issä lähes aina homman vaikein/viddumaisin osa on katteiden irrottelu ja takasin laitto, ehjinä.

matias111

Joo annan korjaajan hoitaa sen.. Niillä pelit ja pensselit siihen
Näillä mennään Kiitos!!

vanadoo

#3
Vaihdoin omaan Soliferiini kaasuvaijerin teippaamalla uuden vaijerin yläpään  vanhan vaijerin alapäähän kiinni ja vetäessäni vanhaa vaijeria irti, uusi seurasi nätisti perässä ja hommaksi jäi kiinnittää uusi vaijeri kahvaan ja kaasuttimeen.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: vanadoo - 10.11.18 - klo:11:24
Vaihdoin omaan Soliferiini kaasuvaijerin teippaamalla uuden vaijerin vanhaan kiinni ja vetäessäni vanhaa vaijeria irti, uusi seurasi nätisti perässä ja hommaksi jäi kiinnittää uusi vaijeri kahvaan ja kaasuttimeen.
Kannattaa toki kokeilla. Multa tuo ei ole vielä kertaakaan onnistunut.

Coastside

Yleensä vaijerit on kiinnitetty nippareilla runkoon. Irtonaisen veto entisellä on yleensä helppoa. Minä asennan kaksi kerralla jotta vaihto sujuu vaikka kesken matkan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#6
Hyvillä juotostaidoilla varustettu henkilö voi vaihtaa myös pelkästään sisävaijerin.
Yleensä näissä vaijeri ruostuu pilalle alimmasta paikastaan, kerättyään vettä vaijerin kuoren sisälle.
Tarvikkeena saatava sisävaijeri ei niinkään helposti ruostu.
Eikä ollenkaan pahitteeksi olisi, voidella huolellisesti uusikin kiinanvaijeri  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

MORPA

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 10.11.18 - klo:13:38
Hyvillä juotostaidoilla varustettu henkilö voi vaihtaa myös pelkästään sisävaijerin.
Yleensä näissä vaijeri ruostuu pilalle alimmasta paikastaan, kerättyään vettä vaijerin kuoren sisälle.
Tarvikkeena saatava sisävaijeri ei niinkään helposti ruostu.
Eikä ollenkaan pahitteeksi olisi, voidella huolellisesti uusikin kiinanvaijeri  ;)

Tämä neuvo on aivan hyvä, mutta kun se vaijeri on pituutensa ja kuorensa mittainen, niin ei useinkaan toimi tuo menetelmä. Omalla kohdalla ei ole minkään uuden vaijerin kuoren pituus koskaan ollut vaijerin sieluun sopiva.

Mutta se vanha vaijeri tai ainakin sen kuori kannattaa jättää paikalleen ja asentaa uusi sen viereen, ja sitten kun uusi vaijeri on asennettu niin poistaa sen vanhan.
Liikennesika.