Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot speedfight 3 vakio vastapainejousi, minkä värinen?

Aloittaja masiina, 18.05.19 - klo:14:40

« edellinen - seuraava »

masiina

Tarkoitus siis vaihtaa speedfight kolmoseen uudet kytkin kilkkeet + vp jousi. Kyseessä vakio mopo. Osat tarkoitus tilata ulkomailta. Onko kellään varmaa tietoa mikä oikea jousi tai kenties suosituksia?

konenikkari

#1
Onko riittävän ulkomainen  :) https://www.elfvingforteco.fi/myynti-ja-huolto
PS. jousen väristä ei koskaan näe, mikä sen jousivoima on,
tänään, huomenna tai kuukauden päästä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

masiina

Ok, eli tähän ei siis ole tietoa missään? Minkälainen on alkuperäinen vp jousi?

konenikkari

#4
Lainaus käyttäjältä: masiina - 18.05.19 - klo:19:41
Ok, eli tähän ei siis ole tietoa missään? Minkälainen on alkuperäinen vp jousi?

Original Spring Loading: 50/20mm/kg
Polini Spring Loading: 50/23.5mm/kg
Spring Thickness: 4.1mm
Spring Length: 90mm
Inside Diameter: 50mm
Number of Turns: 5

Miksi ei sinua viehätä linkki josta saa tietoa, ja voi hankkia ko.osat.
Minkälainen vastaus sinua viehättäisi.

Minkä vuoden malli, ja paljonko ajettu, onko nyt paikallaan olevat osat alkuperäisiä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

masiina

Kiitos nikkari linkistä ja jousen tiedoista. Näytti tuolla sivustolla olevan vain uusia skobia myynnissä ja huolto, ei erikseen varaosia? Tai ainakaan linkkiä ei löydy varaosiin? 2010 speedfight 3 reilu 10 000 km ajettu, oletan alkuperäisen kytkimen olevan paikallaan. Rullat + hihna vaihdettu mutta kiekat nousee melkeen 5000rpm ennenkuin mopo lähtee liikkeelle. Luistaa välillä myös tasaisella. Ebayssä myydään jousia halvalla, ainut informaatio on 1000rpm/1500rpm/2000rpm sekä virijousia. Kun tuo kytkin pitää jokatapauksessa purkaa ja tsekata niin samalla vaihtaa kuluvat osat. Muuten vakio mopo mutta prikka poistettu joskus.

Coastside

#6
Jos esimerkiksi asentaa +1000 jousen, vaatii asentaa 4-5 grammaa panavammat rullat jotta kierrokset on tavalliset. Jousien verailu on langan paksuuden ja jousen vapaan pituuden vertailua. Se myös onnistuu prosenteissa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 19.05.19 - klo:12:38
Lainaus käyttäjältä: masiina - 18.05.19 - klo:19:41Ok, eli tähän ei siis ole tietoa missään? Minkälainen on alkuperäinen vp jousi?

Original Spring Loading: 50/20mm/kg
Polini Spring Loading: 50/23.5mm/kg
Spring Thickness: 4.1mm
Spring Length: 90mm
Inside Diameter: 50mm
Number of Turns: 5

Miksi ei sinua viehätä linkki josta saa tietoa, ja voi hankkia ko.osat.
Minkälainen vastaus sinua viehättäisi.

Minkä vuoden malli, ja paljonko ajettu, onko nyt paikallaan olevat osat alkuperäisiä.

Minulla alkuperäisen jousen väri marjapuuron punainen, myös samanvärinen väritäplä takavariaattorin pinnassa, ilmeisesti merkkinä alkuperäisestä? Minun mielestä parhaat ovat niin vastapaine kuin kytkinjousina alkuperäiset, jäykemmät vievät tehoa ja siten ovat turhia. Toki jos luistaa liikkeellelähdössä, niin sitten kannattaa harkita jäykempää.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Erään foorumin käyttäjän sanoin,
"Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy"
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 10.11.22 - klo:07:44Erään foorumin käyttäjän sanoin,
"Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy"
En tiedä keneen viittaat, itse halusin muokata omiin ajotottumuksiini variaattorin säätöjä, en pyöri pelkästään tässä kaupungilla ruokakaupoissa, vaan ajelen pitkin suomea kesäaikaan. Nyt säädöt ovat itselle mieleiset, rullat ovat alkuperäispainoiset 8.5g, prikalla rajoitettu kulku 65kmh, sen rajoittaa loppupeleissä cdiboxin rajoitin 10.000 kierrokseen. Se että useampi toivoi, että olisin rajoittanut kulkua variaattorin rullakupin rajoitinlevyllä, se ei yltänyt niihin nopeuksiin, mihin halusin, elikä kone huusi jatkuvasti tapissaan rajoitinta vasten, nopeuden ollessa liian alhainen reissuajoon, rullat olivat 8.5g ja rajoitinlevyn alla 3 prikkaa, että semmoinen tapaus. :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Muistelen taannoin jonkun maininneen jossain että vakiovariaattoriin olisi saatavissa erilaisia rajoitinlevyjä rullakupin rajoittajaksi, itse kokeillut esim jokaisen kolmen ruuvin alle pieniä prikkoja kolmekin kpl:tta, ei yllä nopeus esim 60kmh? Tuo edellämainittu tapa rajoittaa on minusta ehkäpä paras, mutta jos olisi myynnissä 2-3 erilaista rajoitinlevyä, niin olisi hyvä säädellä mieleisekseen.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

No oikeastaan saahan tuohon toki prikkoja vaikka 5 ja jos niin pitemmät ruuvit, niin pysyy kiinni, eiköhän sieltä löytyne oikea nopeus itselle?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#14
Jos hihna katkeaa totaalisesti, rullakupin taustalevy estää rullien kääntymisen poikittain.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)