Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uusi Solifer Rento --> tehoja?

Aloittaja hannuli, 28.04.15 - klo:13:27

« edellinen - seuraava »

hannuli

Hei,
täällä nuori "alokas" naishenkilö hankkinut aivan uuden Solifer retron. Pari päivää olen vasta ajellut, mutta: Helsingissä teiden tukko ja selkeä turvallisuusriski. Skootteria ei tietty ole vielä ajettu "sisään" mutta siitä huolimatta nyt körötellään mittarin mukaan n.15-30km/h, työpaikan ylämäen huipulle pääsin just ja just. Eli käytännössä en turvallisesti voi edes ajaa töihin, koska autot ajavat vähintään sen 50km/h, puhumattakaan liikennevalolähdöistä ja onnettomasta kiihdyttämisestä.

Vauhtia olisi pakko saada lisää edes se 35--> 45km/h tai mopo jää minulta kyllä kokonaan käyttämättä!

En tiedä moottoreista juuri mitään, ellen saa täydellisiä ohjeita mitä pitää tehdä - tekniikka kyllä kiinnostaa :) Pitäisikö viedä mopo vaan jonnekin pajalle ja jos näin niin minne? Samoin, ohjeissa luki että olisi tankattava 98-bensaa. Sitä ei saa juuri mistään...? Ekan tankin täytin V-powerilla, mutta käykö se 95E10 myös?

Kiitos jos joku jaksaa vastata! Kaikki vaikuttaa olevan niin PRO näissä hommissa ;)

Coastside

Sen on kuljettava 45 ja tehoa on löydyttävä valmistajan ilmoittama. Variaattorinkin kokoonpano haittaa kulkua muttei noin paljon. Se voi olla jopa se 25 kmh mallikin joita ruotsiin ja saksaan viedään. Mittari näyttää 5 kmh yli joten se viittaa siihen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kone

Uskokaa nyt kerralla. solifer on helvetin laiska koneeltaan. Ei näytä tulleen mitään muutoksia sen laiskuuden suhteen, näköjään. TM:n testissä ainut mopo joka ei lähtennyt lievään vastamäkeen edes liikkeelle!? ::) v***u, että meni sen paskan kanssa hermot totaalisesti. Alamäkeen kyllä meni suhteellisen kovaakin, mutta ne ylämäet... :-[
Omana kipeenä nuo saa pitää laiskoine koneineen. Rullien vaihto kevyempiin vähän auttaa, jos auttaa.

openflow

Paljonko on suoralla tiellä huippunopeus, se 35 km/t ?

joni_k

kone puhuu asiaa. siis ainakin mun 2012 malli oli tosi laiska vakiolla pytyllä. ylämäkeen hikiseen 25-30km/h. kanavat isommaksi ja 63 pannu kiinni oli kun eri kone. varista prikka pois ja nopeudenrajotimen johto poikki jos uudessa löytyy se impulssikäämi varista.

InsOmnia

#5
Mitäköhän ne nyt oikein hörisee? :o
Retron saa kulkemaan normi mopon tavoin, viiden minuutin puuhastelulla. ;)
Penkin alta tarkistusluukku auki ja kaasarin kalvonkansi auki. Kannessa sisäpuolella rajoitinruuvi, minkä poistamalla saa luistin liikkumaan ylös asti.
Mitään muuta ei tarvitse tehdä ja Retro kulkee +50km/h. 8)

Mikäli Retrossa on nopeudenrajoitin, niin johtoa ei kannata katkoa, koska se pistää cdi:n limp modeen ja sen jälkeen kävelyvauhtikin on työn ja tuskan takana. ;D

Mukava lukea näitä "asiantuntia" lausuntoja, mitkä nojaa milloin tuotevastuulakiin ja milloin mopon pakolliseen kulkuun.
Selvennettäköön sen verran, että mopon rakenteellinen nopeus on rajattu max 45km/h ja mitään alarajaa taas ei ole.

Eli ennen kuin joku Retron omistaja ottaa yhteyttä valtakunnansovittelijaan,käräjäoikeuteen tai eläinsuojeluvirastoon purkaakseen kärsimystä aiheuttaneen kulkineostoksensa, kannattaa kyseinen rajoitinruuvi poistaa ja miettiä asia uudestaan. ;D

PS: Jos tuo rajoitinruuvin poisto ei onnistu omin voimin, niin ketjun aloittaja voi yksityisviestillä minua vaivata, niin tulen ja irroitan ruuvin pois.

Coastside

Olihan vuodatus. Kaupan etu on tyytyväinen asiakas joka on kilpailijalta pois. Jos joku torvi myy 30 kulkevaa mopoa niin siitä vaan. Mallituntemustaan voi esittää vähemmän mahtailevaan sävygn.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 28.04.15 - klo:23:40
Mitäköhän ne nyt oikein hörisee? :o
Retron saa kulkemaan normi mopon tavoin, viiden minuutin puuhastelulla. ;)
Penkin alta tarkistusluukku auki ja kaasarin kalvonkansi auki. Kannessa sisäpuolella rajoitinruuvi, minkä poistamalla saa luistin liikkumaan ylös asti.
Mitään muuta ei tarvitse tehdä ja Retro kulkee +50km/h. 8)

Mikäli Retrossa on nopeudenrajoitin, niin johtoa ei kannata katkoa, koska se pistää cdi:n limp modeen ja sen jälkeen kävelyvauhtikin on työn ja tuskan takana. ;D

Mukava lukea näitä "asiantuntia" lausuntoja, mitkä nojaa milloin tuotevastuulakiin ja milloin mopon pakolliseen kulkuun.
Selvennettäköön sen verran, että mopon rakenteellinen nopeus on rajattu max 45km/h ja mitään alarajaa taas ei ole.

Eli ennen kuin joku Retron omistaja ottaa yhteyttä valtakunnansovittelijaan,käräjäoikeuteen tai eläinsuojeluvirastoon purkaakseen kärsimystä aiheuttaneen kulkineostoksensa, kannattaa kyseinen rajoitinruuvi poistaa ja miettiä asia uudestaan. ;D

PS: Jos tuo rajoitinruuvin poisto ei onnistu omin voimin, niin ketjun aloittaja voi yksityisviestillä minua vaivata, niin tulen ja irroitan ruuvin pois.

juu unohtu toi tappi juu. ei mulla kyl mihinkään modeen vetäny retro kun sen johdon katkas. kulki vaan pirusti lujempaa..  :D

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 29.04.15 - klo:06:50

juu unohtu toi tappi juu. ei mulla kyl mihinkään modeen vetäny retro kun sen johdon katkas. kulki vaan pirusti lujempaa..  :D
Noissa on kahta eri versioo cdi-boxeja. Toisessa onnistuu nopeusrajoittimen ohitus ja toisessa ei.
Nopeusrajoitin ei kuitenkaan vakio Retroa ahdista mitenkään, mutta vireillä asia muuttuu.

Kone

ihan hyvä otsikko Rento=Laiska. Ei taida olla kumminkaan synonyymeja.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 28.04.15 - klo:23:57
Mallituntemustaan voi esittää vähemmän mahtailevaan sävygn.
Mutta puolenkymmentä heikkopäistä arvailua ja mutuilua, on mielestäsi ihan ok?

Ihan vain ajatellen aiheen aloittanutta, niin ensimmäinen viesti foorumille ja samointein lytätään maan rakoon.  :'(
Ilmeisesti uusia foorumilaisia ei kaivata joukkoon?  :o

janilini

Juu kaks soliferia ollut on kyllä huonoja kulkeen toisessa kyllä oli tehoja kun 4 valve kone mutta ei kulkenut kun 35-40 tiheät perävälit

joni_k

Eihän tässä mitään mutuilua ole kun faktat pöytään vaan. Prikka varista ja tappi kaasarista pois, elleivät ole jo. siinä piristysruiske retrolle. toi prikan poisto tuo noin 5km/h lisää kyytiä ennen kun nopeudenrajotin alkaa hakkaamaan vastaan. skootterina retro on ok mutta rajottimilla pilattu.


InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: janilini - 29.04.15 - klo:21:58
Juu kaks soliferia ollut on kyllä huonoja kulkeen toisessa kyllä oli tehoja kun 4 valve kone mutta ei kulkenut kun 35-40 tiheät perävälit
No onhan ne huonoja kulkemaan, kiitos kiristyneiden vaatimusten.
Mutta se ei tarkoita sitä, että olisivat yhtään sen heikompitehoisia kuin muutkaan skootterit. Maahantuojalta vaaditaan määrätyt certifikaatit, ennen kuin saadaan mopedi hyväksyttyä eu liikenteeseen, esim:Cec todistus. Jotkut ovat sitten keksineet, että jos Cec todistus sinällään ei riitä "todistuksessa liikaa hevosvoimia" niin annetaan Cec todistuksen lisäksi, luotettavan tahon antama todistus hevosvoimista. Ennen laitteen vientiä dynamometrille tehon mittausta varten, kuristetaan tehot.

Arvatkaa kaksi kertaa, miten se tehdään?  ;D

Halvin, helpoin ja kustannustehokkain ratkaisu, eli rajoitetaan kaasarin luistin liikerataa. ;D


Millä lihaksilla Cec todistuksen tehot on saatu kumottua, liittyy varmaan johonkin yliluonnolliseen tai huimiin lahjuksiin, koska sen ei pitäisi olla mahdollista "mutta joku on siihenkin keksinyt porsaanreijän".


Nyt jos jollain jäi asia epäselväksi, niin minua saa lähestyä yksityisviestillä ja voin vaikka taivutella rautalangasta mallin, miten kuristus on tehty.



janilini

Tälläi vie tehot. paras rajoitin olis se impulssikäämi homma variaattorissa olis tehoo hyvin