Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Coastside

#2520
Kansi on paksumpi ja vivut pitemmät ja venttiilit on kannen tasosta koholla. Osat ei ole vaihtokelpoisia lyhytvenaisen kanssa, paitsi nokka-akseli. Kanavissa on enemmän työstövaraa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Solana69

#2521
Sain käytännössä ilmaiseksi uuden tälläisen setin https://moposport.fi/sylinterisarja-81cc-kymco-gy6-baotian-4t-kiinan-skootterit-airsal/
Kokeilen nyt piruuttani tuota vakio kannella ja vakio kaasarilla. Mietin olisiko 100 sopiva suutin lähteä liikkeelle että toimisi edes jollain tavalla? Tiedän että 72cc setti olisin helpoin ja luotettavin, mutta tuo setti nyt osui sopivasti niin kokeillaan. Kantta/nokkia ja isompaa kaasaria en nyt tähän hätään jaksa alkaa ostelemaan.

Solana69

Noh, itse itselleni vastaten ja jos joku muu saa apuja. Laitoin 95 suuttimen ja vakioputsarista ylimääräiset pois, toimii ok. Variin meni 8g rullat niin ei huuda ja kiihtyy hyvin, ehkä kokeilen vielä 7.5g rullia.

Lainaus käyttäjältä: Solana69 - 19.06.23 - klo:14:38Sain käytännössä ilmaiseksi uuden tälläisen setin https://moposport.fi/sylinterisarja-81cc-kymco-gy6-baotian-4t-kiinan-skootterit-airsal/
Kokeilen nyt piruuttani tuota vakio kannella ja vakio kaasarilla. Mietin olisiko 100 sopiva suutin lähteä liikkeelle että toimisi edes jollain tavalla? Tiedän että 72cc setti olisin helpoin ja luotettavin, mutta tuo setti nyt osui sopivasti niin kokeillaan. Kantta/nokkia ja isompaa kaasaria en nyt tähän hätään jaksa alkaa ostelemaan.

Solana69

#2523
Mikähän sen tekee kun lämpenee, niin kovassa rasituksessa esim. Ylämäissä sellanen sirputus/resenointi ääni kuuluu moottorista ja tehot häviää pikkuhiljaa. Sitten jäähdyttyään taas pelaa. Ihan kuin tulisi kannen suunnilta. Kaasua ei myöskään paljoa kestänyt kun tehot hävisi ja ääni oli pahimmillaan. Pintakaasulla kotiin.

Coastside

Nakutus on sirinää ja tehonhukkakin kuuluu asiaan. Liiat paineet,laiha seos, särmät, kuuma tulppa, karsta on noita syitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Solana69

#2525
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 12.07.23 - klo:15:27Nakutus on sirinää ja tehonhukkakin kuuluu asiaan. Liiat paineet,laiha seos, särmät, kuuma tulppa, karsta on noita syitä.
Kokeiliskos ens hätään kuumempaa tulppaa ja lisää bensaa koneeseen?

konenikkari

#2526
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Cliquetis.gif
Ei taida tulpan vaihtaminen tuohon auttaa,
oktaaniluvun korottaja tai tupla kansitiiviste vois helpottaa.
Mutta vain sylinteriin kuuluva kansi on oikea ratkaisu.
https://moposport.fi/oktaaniluvun-nostaja-octane-plus-150ml-liquimoly/
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mopotinx3

#2527
Yksi konsti on kalvaa mäntään loiva syvennys, mutta siinä saa olla tarkkana, ettei kalva liikaa. 115mm rälläkällä saa kyllä kätevästi sen kuopan, esim. hiomalaikalla tulee siisti. Viimeksi kun askartelin tätä, niin lipsahti liian syvä kuoppa ja moottori ei jaksanut käydä tyhjäkäyntiä. Se mäntä on tallessa, joten voin tarkistaa jatkossa, mikä on liikaa. Tarkoitus oli saada sähköstartti pelaamaan isolla pytyllä vakiokannen kanssa. Sen jälkeen olen tyytynyt 60cc virityssarjoihin, joka toimii hienosti Kymcossa.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Solana69

#2528
Tässä airsain setissä on siihen mäntään koneistettu jo ura, joten pitäisi ennemmin kannesta sitten koneistaa palotilaa isommaksi. Tosin jaksaa kyllä hyvin sähköstartilla käyntiin.

https://static.pedparts.co.uk/c/products/RAW/Airsal_82cc_Piston_Kit_-_Chinese_GY6_50cc.jpg

Solana69

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 13.07.23 - klo:06:37https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Cliquetis.gif
Ei taida tulpan vaihtaminen tuohon auttaa,
oktaaniluvun korottaja tai tupla kansitiiviste vois helpottaa.
Mutta vain sylinteriin kuuluva kansi on oikea ratkaisu.
https://moposport.fi/oktaaniluvun-nostaja-octane-plus-150ml-liquimoly/

Mitä jos koneistan pienen viisteen vakio kanteen, eli "suurennan" palotilan halkaisijan 39mm->50mm viistosti niin luulisi auttavan  ::)

konenikkari

Sekin on oivallinen ratkaisu, milli pois,
ole varovainen työstäessäsi,
ettet vahingoita kannentiivisteen vastapintaa.
Etäisyys männän päästä kannen vastapintaan,
eli paljevälys olisi hyvä olla isompi kuin 0,7mm.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Kun kiinnittää tiivisteen, se estää liian työstämisen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Solana69

Nyt on kannesta varovasti otettu tavaraa pois. Ainakin käyntiin vielä lähti  ;D
Myöhemmin testi ajoa..

Solana69

Nyt on muutama sata kilometriä ajettu. Toimii paremmin mutta vieläkin isoissa mäissä vähän meinaa nakuttaa. Kaasun nostaminen auttaa joten saa toistaiseki olla noin kun ajamaan hyvin pystyy.

joni_k

Ne halvimmat on just sellasia avarrettuja pikku venakansia.