Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uusi aerox - miten parantaa kiihtyvyyttä?

Aloittaja Sampo, 06.08.16 - klo:20:35

« edellinen - seuraava »

Sampo

Kyseessä tämän vuoden aerox, juuri 1000 km huolto tehty. Variaattorin prikan poiston jälkeen kulkee 60 km/h, mikä on aivan riittävästi, mutta ongelmana laiska liikkeelle lähtö.

Miten siis lisätä kiihtyvyyttä järkevimmin? Ei ole tarkoitus tehdä mitään tykkiä vaan hieman parantaa kiihtyvyyttä.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Sampo - 06.08.16 - klo:20:35
Kyseessä tämän vuoden aerox, juuri 1000 km huolto tehty. Variaattorin prikan poiston jälkeen kulkee 60 km/h, mikä on aivan riittävästi, mutta ongelmana laiska liikkeelle lähtö.

Miten siis lisätä kiihtyvyyttä järkevimmin? Ei ole tarkoitus tehdä mitään tykkiä vaan hieman parantaa kiihtyvyyttä.

Pistä prikka takaisin, ja nauti nopeuden sijaan skotulla ajamisen monista muista eri muodoista.
Itse sain juuri valmiiksi, onkivapatelineen  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

aerox2012

Yksi vaihtoehto on laittaa joku halpa 100e tehoputki esim Technigas Next-R ja laittaa kevyet rullat kulkee sen 60km/h ja kiihtyy reippaasti

pera8x

ei taida tehoputki paljoa auttaa nelarissa.

konenikkari

#4
Lainaus käyttäjältä: pera8x - 14.08.16 - klo:10:55
ei taida tehoputki paljoa auttaa nelarissa.

Aerox R myydään vielä kaksitahtina, Aerox4 on nelari.
Tosin ei kaksitahdissakaan ole hyötyä tehoputkesta kun CDI on voimakkaasti kierrosrajoitettu,
kierrosluku ei nouse putken toimintaalueelle, ja hyvä niin.
Ei sitä nyt ihaaàn uutta skotua kannata lähteä pilaamaan.
Kannattaa noihin virihommiin tutustua mieluusti vanhemmalla kilvettömällä vehkeellä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pera8x

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.08.16 - klo:11:57
Lainaus käyttäjältä: pera8x - 14.08.16 - klo:10:55
ei taida tehoputki paljoa auttaa nelarissa.

Aerox R myydään vielä kaksitahtina, Aerox4 on nelari.

ahaa. sittenhän asia on ihan eri. olikos nyt kyseessä 2 vai 4t peli? kuvittelin, ettei 2 tahti aeroxeja enää valmisteta.

Sampo

Kiitos vastauksista. Kyllä kyseessä 2t aerox naked. Joo, ei ole tarkoitus rikkoa uutta peliä, mutta kiihtyvyyttä kyllä pitää saada lisää.

Hankin Giannelli-putken, 10 kokoa isomman pääsuuttimen ja jäykemmän vastapainejousen sekä jäykemmät kytkinjouset.

Suutinta vaihtaessa ihmettelin, miksi näyttää ihan Dellorton suuttimelta kun Yamahankin sivujen mukaan pitäisi olla 'polttoainejärjestelmä Gurtner'. No, käyttöohjekirjassa onkin PHVA 12 ZS eli dellortohan se näyttää olevan. Aika hämmentävää...

Onko tietoa mikä tuon kaasarin suuttimen koko on? Lähteestä riipuen ainakin 78 ja 80 on kooksi kerrottu...

Ja vielä: jos suutinta kasvattaa 10 kokoa niin pitääkö öljyn määrää säätää jotenkin (miten?) vai osaako järjestelmä pitää bensan öljypitoisuuden automaattisesti oikeana? En ainakaan löydä öljypumpun kupeesta mitään vaijeria, kuten esim. ruisku-Apriliassa, jolla öljyn määrää voisi säätää.

Lopuksi vielä pahoittelut, jos kysymykseni tuntuvat tyhmiltä/helpoilta...siitä vaan on niin kauan kun viimeksi 2t-koneita on tullut käpälöityä. Ei ollut silloin tuorevoitelusta kuultukaan.

A_sentaja

Roxin öljypumppu on mekaaninen ja syöttää kierrosten mukaan soppaa, sitä ei tarvitse säätää.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...