Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight 2 rötää

Aloittaja Erkkimies, 27.08.18 - klo:15:25

« edellinen - seuraava »

Erkkimies

Mistähän johtuu että speedfight 2 alkaa rötäämään kun on ollut hetken pois käynnistä? Pitää aina pitää kaasua pari minuuttia kaasu pohjassa että alkaa ottaa kierroksia sitten toimii ihan normaalisti. Ei ole väliä onko ollut yön yli pois käynnistä vai vain 5 minuuttia.

Coastside

Alipaine ehkä pääsee karkuun eikä hana pysy auki?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Kaasutin tulvii, tai rikkoutunut alipainehana päästää bensiiniä suoraan imukurkkuun.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Jos hana ja uimuri vuotaa on kone täynnä bensaa ja loput maassa. Ei trötää enää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Erkkimies

Puhdistelin kaasarin ja ilmanputsarin kunnolla mutta koho pisti vähän silmään kun siinä on se lippa mikä painaa neulaventtiin pohjaan niin se on niinkun päinvastoin kun mitä muissa kaasareissa olen nähnyt. Dellorto, mikuni ja yms.  Vähän vaikea selittää mutta se lippa on siinä siten että se neulaventtiiliä kärki ei edes mene sinne kupin pohjaan. Onko joku taittanut sen joskus päin persettä vai kuuluko se olla noin. Kyseessä on gurtnerin kaasutin.

joni_k

epäilen  että sylinterissä on alkuun paljon palamatonta seosta ja rötää sen takia kunnes saa poltettua ylimääräiset pois. toi kaasutin selvitys ei kyllä mulle selvinny..mutta eikös yleensä se neula ole semmoisessa hahlossa ja pitäisihän sen herkästi ja kivuttomasti pohjaan saakka mennä että katkaisee bensantulon.

Coastside

#6
Pohjaletkusta näkee bensapinnan kun asettaa letkun pystyyn. Voihan se tulvia mutta ajosta tuskin tulisi mitään.

https://m.youtube.com/watch?v=nrQ64Y4M1mE

Jonkinmoinen putsausohje.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Erkkimies

Jääköhän sähköinen ryyppy päälle liian pitkäksi aikaa kun eikös se ole aika yleinen vika speedfighteissä. Jos on yön yli ollut pihalla niin lähtee hyvin käyntiin ja kiertää suht normaalisti mutta sitten kun on hetken lämmennyt niin pitää sitä samaa rötäämistä.

Erkkimies

Joo eli vika löytyi ryypystä otin ryypyn pois käytöstä ja mopo alkoi toimimaan normaalisti. Toimiikohan tämä sf2 kaasutimessa? https://www.wandamotor.fi/mobiili/kaasuttimen-kasiryyppy-dellorto-phva-phvb-p-22047.html

konenikkari

Miten poistit ryypyn käytöstä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Erkkimies

#10
Tulitikku sinne ryypyn reikään ja sopivankokoinen pyöreä kuminpalanen tukkimaan se mihin ryypyn runko tulee. Ei oikeen tahtonut lähteä aamulla käyntiin ilman ryyppyä ::)

konenikkari

Ok, kaasuttimestasi saattaa puuttua ryypyn suutin tai se on liian suuri,
myös kohokammion tiiviste voi olla rikki jolloin saa ryyppykanavan kautta bensiiniä suoraan uimurikammiosta.
Tuo käsiryyppy taitaa sopia, mutta ei toimi oikein jos em. vikaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#12
Selväsi on/off sähköryyppy on hyvä. Niitä vain on säädetty liian niukoiksi jolla kylmäkäynnistys vaikeutuu. Kannattaa silloin koettaa säätää rikkaammalle. Se tehdään kiertämällä muovirunkoa pitemmäksi. Toinen ongelma on liian herkkä päällemeno johon auttaa eristeen teko ryypyn päälle. Tyhjäkäynti lämpimänä kannattaa pitää pienenä jotta ryyppypiiri toimii hyvin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Erkkimies

Vika korjaantui kun laitoin tuon käsiryypyn minkä linkkasin aikasemmin. vielä on sellainen vika, että kun ajossa päästää kaasun kokonaan pois ja painaa kaasun uudestaan pohjaan niin stumppaa vähän ja lähtee sitten menemään normaalisti. Mistähän tuo johtuu?

kgtsm

Katso tämä ketju: http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=8043.0

Eli mulla samantyylistä vikaa vastaavanlaisen Dellorto/Gunther ryypyn kanssa, jossa mäntä pienempi kuin tuo Guntherin alkuperäinen. Uskoisin, että ryyppy pois päältä tuo päästää ryyppypiiristä pelkkää ilmaa läpi, jolloin varsinkin pienellä kaasulla on liian laihalla seos.Tuota voi kompensoida ruuvaamalla ilmaruuvia kiinni, mutta itsellä vielä tutkimukset kesken miten tuon saisi parhaiten toimimaan.