Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway Focus 2-t ei käynnisty

Aloittaja pleitor, 19.05.19 - klo:17:34

« edellinen - seuraava »

pleitor

Tuo momentti... Mikäs se pitää olla kannes?  :o

tapiovuorent

Yleisenä ohjearvona on 6 mm. pultti =10 nm. / 8 mm = 22 nm.
Tuossa mopossasi on 7 mm.kierteet , vaikkakin itse pultin paksuus on noin 6 mm.
Eiköhän tuo momentti sovi 10-15 nm.
Vai oliko tuo pultti "läpeensä" 7 mm.?

pleitor

Iltoo,

en osaa kyllä vastata mitä kysyt :)

Sen noin 6mm on nuo kierretolpat.

Lie se vaikka 11 nm riittää?

pleitor

KW1E40QMB
*5011480*

Tollaset nrot löyty. Kysymys, mikä tuo alempi tähtien välissä oleva sarja on?

Missä muuten tän mopon se valmistenro on? Eikö se ole eri kuin tuo koneessa nro?

pleitor

JA piti vielä kysyä viisaammilta.

Magneetosta tulee johdot niin mikä on tulppaan tulevan johdon väri?

Eikös se riitä, että mopo käy? Jos riisuu kaiken muun, eli valot, virtalukon jne.?

https://ibb.co/9YfYkkR


joni_k

#50
se oli sitä suzuki pv ja pappatunturi aikaa kun suoraan magneetolta vaan tulpanjohto ja menoksi  ;D taitaa tässä kyseisessä mallissa olla cdi boksi ja erillinen puola eli johtoja menee aika paljon enemmän. ainakin moposportissa on kyseiseen skootteriin cdi myynnissä.

pleitor

Juu se on totta. Huonosti esitetty kysymys mulla.

Olis pitänyt kysyy, että mikä johto siis tarvitaan kipinälle (CDI:n) kautta?

Ihmeen monta johtoa sieltä tuleekin :O

tapiovuorent

Siis KW alkuinen numero on juuri moottorin tyyppinumero ,ja se 5 alkuinen "juokseva valmistusnumero".
Ites mopon valmistusnumero löytyy yleensä kahdesta paikkaa: Pystyrunkoputkesta polvitilan edestä stanssattuna  pienen luukun takaa ja takasivukatteiden alapuolelta alumiinikylttiin merkittynä . On paljon pidempi kuin moottorin numero.
Staattoreita on näissä ollut erilaisia , johtojen määrän suhteen. ( en nyt muista Focuksen staattoria)
Muistaakseni puna/musta johto menee cdi-boksille.Siis sytytystä varten.

konenikkari

#53
Ei noita nykykapineiden johtimia ja osia voi paljonkaan karsia,
Staattorilta tulevat johdot pitää kaikki olla kytkettynä, ja lisäksi cdi ja virtalukko jne.
Miksi pitäisi karsia, ei ne paljon paina, eikä juurikaan vaikuta esim. luotettavuuteen.
Tuo sinun keeway, ei alkuperäisiltä sähköiltään ole niitä kehnoimpia "kiinalaisia"
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Kun opettelee kytkemään johtoja hyvin, voi noita johtosarjojen murheita poistaa ohittamalla se. Se vain vaatii parempaa taitoa kuin millä ne on tehty.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pleitor

#55
Ny koko roska kasattu! Lähti käymään, jeeeee! :D

Kysymys vielä. Säädöt.

Yks ruuvi on jos ei lasketa tyhjäkäyntiruuvia. Mikä se on ja miten tietää, että on oikeassa säädössä?

Nyt kun ajaa tovin (vaikka 100m) niin veto jää vähän päälle (eli keikat) ja tasaantuu kun oottaa tovin. Jos alkaa kaasuttaa ennen tasaannusta niin ikään kuin olisi tukossa / laiska? Lähtee toimimaan kyllä kun kaasulla vähän "houkuttelee" vauhtiin uudelleen...?

Kaasari on putsattu ennen kasausta hyvin ja on uudet läpät (vakio) ja on uudet bensat.

Itse asiassa oli ennen remonttia samanlainen, mutta nyt ehkä enemmän.

Kuva:

https://ibb.co/3vs59bK

Mustalla ympyröity. Mikä ruuvi? Miten säätö tehdään?

Punaisella, ei tuu öljyä jo ottaa pois, eiks pitäny jos käynnissä mopo?

Laitoin sekoituksen tankkiin jossa 2-t öljyä sekoitettuna etukäteen bensaan hyvin.

Mikäs näissä oli öljyn tarve %?

konenikkari

Aja toistaiseksi sillä  sekoitusbensalla n.2% hyvää öljyä.
Teippaa tuo öljyputki vaikkas n.1/2 litran pulloon, sillä öljyä tulee n. 1--2dl sadalla kilometrillä.
Tuo kaasuttimen ruuvi kiinni asentoon ja siitä auki n. kierros ja vartti
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Se öljyn määrän mittauksen voi tehdä suhteessa bensan kulutukseen. kun vaikka kulutus on ollut 5 l niin öljyä pitää tulla pumpusta 1 dl (2 %).
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tapiovuorent

Jos öljynkulku säiliöltä öljypumpulle on esteetön , niin koneen käydessä , letkusta ( kaasuttimen kurkulle menevästä ) pitäisi tulla tipottain öljyä.Ellei , niin todennäköisin syy on öljypumppua pyörittävä hienohampainen nailonpyörä , joka on vioittunut.
Tästä asiasta oli jo selvitys :sivulla kaksi.

Typhoon

Olisi tarpeettomana uusi öljypumppu Riihimäellä. Tämän näköinen:


Kympillä lähtee noudettaessa.
Keeway F-ACT 50 EVO
Vespa Cosa GS200
Baotian BT125T-2
Solifer SFR 139qma (Baotian) 50
Piaggio Typhoon 50