Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Nokeaa tulpat, mitä saa liikaa tai liian vähän?

Aloittaja Eki, 16.07.19 - klo:15:40

« edellinen - seuraava »

Coastside

Jos ruiskulaite alkaa nokeamaan, on jokin vika. Ei mikään säätöjuttu. Kun ilmeisesti on ajeltu kisaohjelmalla, niin vian tulo on odotettua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Juups NGK 7 viileällä ja 8 kumalla ilmalla pitäis toimia tuossa jos kaikki muu kunnossa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Tänään viimeksi kokeili ngk:n 7 tulppaa, ihan heti kuuma kuin pätsi ja nokinen noin 1km:n ajon jälkeen.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#18
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 21.07.19 - klo:10:30
Jos ruiskulaite alkaa nokeamaan, on jokin vika. Ei mikään säätöjuttu. Kun ilmeisesti on ajeltu kisaohjelmalla, niin vian tulo on odotettua.
On ajettu jonkinverran kisaohjelmalla mutta pääasiassa ilman sitä. Kierroksia ei ole päästetty juurikaan yli mitä rajoitin normina rajoittaa, katseltiin laitteella millä saa ajettua racejutun tai poistettua, se näyttää myös mahdolliset vikakoodit, niitä ei edelleenkään löydy. Tuntuisi että mitä kylmempi tulppa, niin sitä paremmin toimii (nyt tänään ajettu NGK:n 10 tulpalla noin 30km, ihan täyskaasulla enää hiukan nypyttää, elikä kipinä tai seospuolella jotain? Olen laittanut eilen uuden tulpanjohdon viimeisen päälle hyvän sekä tarkistanut/kiristänyt akun johdot akkuun.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#19
Kipinäpuolella se vois olla tulpanhattu, tai itse sytytyspuola.
Tulpanhatun vastusarvo pitää olla 5Kilooomia, puolaa ei saa testattua kuin vaihtamalla se uuteen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Gilerassa on kumipäällysteinen alkuperäinen tulpanhattu ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Savöx

Minä kyllä alkaisin ensimmäisenä tutkimaan seoksia. Nokea syntyy jos ei saa tarpeeksi happea. Millaisella tekniikalla kyseisessä koneessa mitataan ilman määrää tai massaa?

Lisäys: Mulle tulisi mieleen että koneessa on ryyppy jäänyt päälle elikkä suihkuttaa liikaa polttoainetta.
Luulin olevani väärässä. Erehdyin.

www.facebook.com/groups/mopohontsat/

Yamaha Aerox, Hero Winner, Suzuki DL V-Storm 650

Coastside

Lämpöanturin vika voi olla syy. Se on sen ryyppy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Eki - 21.07.19 - klo:17:24
Gilerassa on kumipäällysteinen alkuperäinen tulpanhattu ...

Siinäkin taitaa olla 5K vastus.
Muoks, jäi toi lainaus pois.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

viisnelonen

Saattaa tosiaan olla anturivika.. esim tuo coastsiden mainitsema jäähdytysnesteen anturi tai sitten imuilman lämpöanturi tai mahdollinen imukanavan ilmanpaineen (alipaine)anturi. Nyt pitäis saada kaikkien seoksen muodostukseen vaikuttavien antureiden mitta-arvot jotka löytyy korjaamomanuaalista. lämpöanturit mitataan yleensä vastusmittarilla ja arvoa verrataan ohjearvoon.
Tuo jäähdytysnesteen anturivika on aika yleinen vika autoissa.
Oletko Eki huomannut muutosta bensan kulutuksessa ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

konenikkari

#25
Kannessa olevan lämpöanturin vastusarvo +15´C n,2,5K ja 25´C n 3,5K
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#26
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 21.07.19 - klo:22:41
Saattaa tosiaan olla anturivika.. esim tuo coastsiden mainitsema jäähdytysnesteen anturi tai sitten imuilman lämpöanturi tai mahdollinen imukanavan ilmanpaineen (alipaine)anturi. Nyt pitäis saada kaikkien seoksen muodostukseen vaikuttavien antureiden mitta-arvot jotka löytyy korjaamomanuaalista. lämpöanturit mitataan yleensä vastusmittarilla ja arvoa verrataan ohjearvoon.
Tuo jäähdytysnesteen anturivika on aika yleinen vika autoissa.
Oletko Eki huomannut muutosta bensan kulutuksessa ?
Bensaa vie äärimmäisen vähän, eilen yli 100km niin noin 2.0L/100km, vienyt kaikenaikaa mielestäni vähän, itse seuraillut kun paljon ajelee. Samaa tekee elikä vie vähän olipa käytössä race tai ei, racella lisäys on se että vie sadalla noin 2.3L. itsestä tuntuu että kipinäpuolella vikaa, olisiko sytytyspuola sökö?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 21.07.19 - klo:18:17
Lämpöanturin vika voi olla syy. Se on sen ryyppy.
Mitäpäs tekee jos ohittaa lämpöanturin, ottamalla piuhan hetkeksi irti, voisiko selventää mitään?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Kuvaus oireista: Kun asennan puhtaan tulpan esim eilen NGK CR10EK, niin vetää, kiihtyy ja kulkee liki täydelle kaasulle, mutta siellä noin 55kmh jälkeen tuntuu ja oikeasti epätasainen käynti eikä kulje kunnolla, hiipuu veto myös lievissä ylämäissä, ei niinkään vauhti vaan se että nykimistä esiintyy, elikä ei saa mielestäni joko kipinää tarpeeksi tai jokin muu asia tökkii. Kokeiltu ottaa ilmanputsarista jopa hetkeksi se vaahtomuovisuodin pois, ei auta asiaa mitenkään, huononee jonkinverran. Kun asennan vakitulpan lämpöarvoltaan, nokeaa heti ja meno on mitä on. Kun mopo on seissyt tuolla NGK 10 tulpalla tai muillakin nyt viimeaikoina, ei lähdekään heti startista, vaan joutuu useamman kerran starttaamaan, myös kun tulee esim liikennevaloihin ja hellittää kaasun saattaa yht' äkkiää sammua, mutta lämpimänä starttaa heti kättelyssä. Lämpömittari toimii näytöllä ihan kuten pitääkin, ei mene missään oloissa yli puolenvälin, jos hiukan viileämpi ilma, niin kestää nousta sekmentit edes siihen puoleen väliin.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Eki - 23.07.19 - klo:12:13
Lämpömittari toimii näytöllä ihan kuten pitääkin, ei mene missään oloissa yli puolenvälin, jos hiukan viileämpi ilma, niin kestää nousta sekmentit edes siihen puoleen väliin.
Voit tukkia syylärin ilmankieerron ja katsoa mihin mittari nousee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04