Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uuden sylinterin valujäljet

Aloittaja A_sentaja, 18.08.19 - klo:14:58

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Tulipa taas ostettua uutta pyttyä projektiin, tällä kertaa 70cc sylkkä, se mihin huomioni näin alan miehenä kiinnittyi oli huono valujälki. Pytty sinänsä merkkivalmistajan logon alla tehty, mutta valettu varmaankin jossain kaukoidässä.

Kaikkien kanavien reunat veitsenteräviä ja yksi huuhteluaukko jopa hieman epäsymmetrinen, saa dremelillä hioa pitkään ja hartaasti, jotta siihen uskaltaa mäntää tarjota.

Vuosia sitten oli kyllä ihan erilaatuisia tarvikepyttyjä, koska ne pystyi lyömään kiinni vain kanavat viistämällä. Onko laatu oikeasti valunut alas, vai sainko vain maanantai-aamupäivän krapulasylinterin... ::)

Ei sinänsä, loppuhionta ja särmien poisto on hauskaa puuhaa, kunhan malttaa olla tekemättä liian hengittävää.

Mites muilla, onko kerralla sattunut sylkkä joka on laadullisesti priimaa ja kaunis katsella, vai oletteko kovastikkin joutuneet hiontahommiin ennen asennusta?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

#1
Lähes jokaisen käteensä osuvan osan joutuu syynäämään, ja osan niistä palauttamaan.
Hyvä kun huomioit.
Aikas moni pistää vain osat paikoilleen, ja kiroilee itseään kun hetken päästä kilahtaa.
Ei kukaan tai mikään valvo noiden laatua
Tuohon johtaa kaikenkattava kilpailu hinnoilla, pian ei laatua saa rahallakaan.
Suomeen varsinkin taidetaan lähettää kaikki linjalta pudonneet,
täällä kun puristellaan vain nyrkkiä taskussa, eikä kukaan anna myyjälle tulikiven katkuisia palautteita.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 18.08.19 - klo:15:12
Lähes jokaisen käteensä osuvan osan joutuu syynäämään, ja osan niistä palauttamaan.
Hyvä kun huomioit.
Aikas moni pistää vain osat paikoilleen, ja kiroilee itseään kun hetken päästä kilahtaa.
Ei kukaan tai mikään valvo noiden laatua
Tuohon johtaa kaikenkattava kilpailu hinnoilla, pian ei laatua saa rahallakaan.
Suomeen varsinkin taidetaan lähettää kaikki linjalta pudonneet,
täällä kun puristellaan vain nyrkkiä taskussa, eikä kukaan anna myyjälle tulikiven katkuisia palautteita.


Montakin peliä ollut työn alla, kun jantteri itse vaihtoi virityspytyn mopoonsa ja kirosi kuinka paskaa myyvät tuodessaan huoltoon. Ensimmäinen kysymykseni oli aina, että kait sä sentään viistit kanavat ja poistit leikkuuöljyn, äijät oli yleensä jo siinä vaiheessa aika yllättyneen näköisiä, että pitääks niin tehdä ilmeelä... ;D

Kyllä sylinteri,kuin sylinteri toimii vähintään sen 10.000km jos on nähnyt vaivaa alkutöissä, netti on pullollaan teinien haukkumia pyttyjä, kuknka se ja se on täyttä paskaa,leipoo heti kiinni ja niin eespäin.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

#3
Nelareissa tremeli vinkuu usein. Käytännössä kaikkien kansien kanavissa on jotain  poistettavaa. Yhtään uutta osaa en tutkimatta kiinnitä. Pari ylitiukkaa mäntää on mennyt hylkyyn.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Nuoret luulee että kun kerran UUDEN ostaa niin se on aina "plug and play" hommaa , oli osa kuin osa..     :o :o   
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 18.08.19 - klo:21:53
Nuoret luulee että kun kerran UUDEN ostaa niin se on aina "plug and play" hommaa , oli osa kuin osa..     :o :o

80 luvulla kun viilailtiin pv suitsaa ja soliferin tomos koneita, oppi siinä sylinterien oikeaoppisen työstön, tuli se sitten porauksesta tai mopo sportin hyllyltä.
Nykyään pojat vaan tilaa osat ja pistää kiinni, kun kaverillakin ne toimi, ja ihmetteleevät parhaassa tapauksessa jo ensisavun aikaan, että mikäs siellä kilahti...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

joni_k

ite oon kanssa aika plug and play asennellu noita kiinalaisen sylintereitä. yleensä toimii sen minkä nyt toimiikaan. 20€ per sylkky niin ei kauheasti jaksa panostaa. tosin, nyt oon mielenkiinnosta alkanu työstämään kun ne hinkkausjyysteet ärsyttää.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 19.08.19 - klo:13:51
ite oon kanssa aika plug and play asennellu noita kiinalaisen sylintereitä. yleensä toimii sen minkä nyt toimiikaan. 20€ per sylkky niin ei kauheasti jaksa panostaa. tosin, nyt oon mielenkiinnosta alkanu työstämään kun ne hinkkausjyysteet ärsyttää.

Nykyäänhän se on helppoa ja hauskaa,dremelillä vaan vinguttelee, ennenwanhaan vaan moottorisahan viilalla jyystettiin tuntitolkulla...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

joni_k

#8
on joo jos on laitteet. oman aikansa se silti ottaa.  ite muutamia 72cc pannuja myyny nuorille jonneille. sitten se kirjeenvaihto alkaa kun skootteri ei olekaan kunnossa. "pitääkö sen nokka-akselin olla just kohillaan sen merkin kanssa kun nyt on vähän vinossa. Käy mutta nakuttaa ja tehoja ei ole" kirjeenvaihtoon kyllästyneenä lopetin homman.

A_sentaja

#9
http://aijaa.com/3VMxQj
http://aijaa.com/iRH2BF
http://aijaa.com/qN7x0O
http://aijaa.com/7z2yHl

Tuossa olisi työn alla toinenkin pytty, mutta enpä ole enne noihin ylimääräisiin koloihin huuhteluiden alla törmännyt. Periaatteessahan nuo ei haitanne, kun selkeesti työtahdin alla, mutta mielenkiintoinen kyllä. Noiden merkityskään ei minulle auennut, sillä tosiaan en ole tuommoisiin törmännyt, vitsillä sanoin pytyn tuoneelle kaverille, että ne on porausvaran loppumisesta ilmoittavat merkit... ::)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

pera8x


A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 29.08.19 - klo:16:33
jos se on öljytasku. ;D ;D

Haha, tai ne legendaariset kampikammion tuuletusventtiilit... 8)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

MORPA

Kyllähän ne kanavat pitäisi tuolta osin olla viimeisteltyjä jos kerta myyvät valmista tuotetta, puolivalmisteet sitten erikseen ja siitä pitäisi sitten kertoa ettei tää tuote nyt ole aivan valmis käyttöön. Hittoako sitten edes poraavat niitä lopulliseen kokoonsa jos ei tollasia asioita kuten kanavien reunoja viimeistellä >:(

Mun 2T-Kymcossa on sellaista sirinää havaittavissa, just sellasta mikä aiheutuu väljistä männänrenkaiden urista. Sirisköön nyt, kun ei tiedä johtuuko edes tuosta. Barikitin rojuja ovat. Uusi mäntä ehkä parantaisi tilannetta, kun nyt ne aukkojen reunat on ainakin "hiottu". Mitään järjettömiä ramppejahan sinne ei saa edes tehdä, ainoastaan terävä reuna pois ja siihen ei viilallakaan mene paljoa aikaa.

Jäi kyllä toi sisäänajokin ihan ajatuksen asteelle vaan ::)

Agilityyn laitoin käytetyn kannen ja sen kyllä tsekkailin huolella ja hioin seetejäkin tuntitolkulla kunnes mielenkiinto lopahti. Ei ne nyt kauhean huonot ole, mutta ei hiomatahnalla niitä sen paremmiksikaan saanut. Ei sinänsä haittaa vaikka hajoisivat, mutta se matkan katkeeminen johonkin huitsin kuuseen kyllä kismittää.
Liikennesika.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: MORPA - 24.09.19 - klo:23:25
Kyllähän ne kanavat pitäisi tuolta osin olla viimeisteltyjä jos kerta myyvät valmista tuotetta, puolivalmisteet sitten erikseen ja siitä pitäisi sitten kertoa ettei tää tuote nyt ole aivan valmis käyttöön.

Totta, olisiko mopohistoriani aikana yksi pytty ollut kaupasta haettuna suoraan valmis ajoon. Taisi olla ihan nicasilpinnoite ja pauttiarallaa 70 kuutiota, italialainen laatuvermes... ;) Ei tarvinnut muuta, kuin öljyä pintaan ja mäntä sisään ja koneeseen kiinni, oli niin hienosti viimeistelty kaikki,kanavia myöten.

Nämä tämän vuosisadan ns tarvikepytyt on järjestään enemmän ja vähemmän viimeistelemättömiä.

Mikkelissä muinoin oli koneistamo, jossa porari ilman eri pyyntöä viisti myös aukot,kysyi vain mihin ylikokoon halusi ja haki itse vielä männänkin jos asiakkaalla ei sattunut olemaan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

MORPA

Itseasiassa täälläkin päin moottorilouhimo sen mun vakiosylkän kanavat viimeisteli. Ihan erikseen kysyin, että pitääkö mun ne viimeistellä niin äijä vastas että ne hommat on tietenkin tehty. Totta hemmetissä ne on tehty kun kerran kyseinen osa on sinne viety korjattavaksi. Eihän mun tarvinnu myöskään mittailla sylinterin ja männän välyksiä, hemmetti niillä on koneet ja mittalaitteet joilla homma tehdään. Männänrenkaiden päittäisvälykset kehoitti tarkastamaan, kun mäntä renkaineen oli mun toimittama osa, ei ollut varma onko niitä sen kummemmin mittailtu tai viilailtu.

Mutta kai tässä maailmassa pitää joka ikinen itsestään selvä asiakin tarkistaa >:(
Liikennesika.