Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Coastside

Kustannukset jakautuu eri tavoin hintahaitarin ääripäissä. Kalliin hankkinta on suuri mutta ylläpito edullista ja helppoa ja huoletonta. Halvan hankittuaan on arponut itselleen ehkä epäluotettavan ja työtä vaativan rakkineen. Ei aina. Voi sattua kestävä yksilö. Jos ei omaa asiantuntemusta, voi olla lirissä. Sitä voi tarvita paljon koska viat voivat olla mutkikkaitakin ja väärä korjaustapa voi pahentaa tilannetta. Täälläkin laatumerkkien osioissa kysyjä kyselee asioista joita ei tunne, eikä osaa paikantaa vikaa. Kiinanosiossa on enemmän tutuista vioista juttelua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#1546
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 09.07.17 - klo:11:07
Kustannukset jakautuu eri tavoin hintahaitarin ääripäissä. Kalliin hankkinta on suuri mutta ylläpito edullista ja helppoa ja huoletonta. Halvan hankittuaan on arponut itselleen ehkä epäluotettavan ja työtä vaativan rakkineen. Ei aina. Voi sattua kestävä yksilö. Jos ei omaa asiantuntemusta, voi olla lirissä. Sitä voi tarvita paljon koska viat voivat olla mutkikkaitakin ja väärä korjaustapa voi pahentaa tilannetta. Täälläkin laatumerkkien osioissa kysyjä kyselee asioista joita ei tunne, eikä osaa paikantaa vikaa. Kiinanosiossa on enemmän tutuista vioista juttelua.

Joskus olen oikein laskenut, kokonaiskustannuksia, yllättävän pieniä ovat erot.
Halpaa korjataan ja kalliilla ajetaan, oleellista on myös jälleenmyyntiarvo ja pääomakustannukset.
Oman työn aliarvostuksella joutuu useinkin korvaamaan sen halpuuden.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Itselleni kelpaisi joku laadukas nakumalli kuten hondan ruckus jota olisi helppo muuttaa talviajoon sopivaksi. Lömmittimet ja hyvä tuuli ja kurasuojaus. Se vain on niin kuluttavaa ja tulisi hintoihinsa. Kaikkiin sopii lämpökahvat tumpuilla ja jalkasuoja, jotka eivät maksa paljoa. Sähköpyörän akusta saa lämmitysvirtaa kuormittamatta skoden sähköjä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Meisselix

Sehän noissa kalliimmissa on ettei niitä enää raaski viritellä ja varmasti hankalampaakin. Olisi tosi kiva jos mopossa olisi sellaiset 5hp ja mukavasti vääntöä. Niillä ominaisuuksilla matka etenee kuin itsestään eikä ole vingutuksen makua etenemisessä ???
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

viisnelonen

Mulla ei ollut juuri muuta vaihtoehtoa kuin siirtyä mp-skoduihin kun noista moposkoduista ei vaan löytynyt niin isorunkoista mallia missä olis hyvä istua ja kunnon ajoasento. Samoin nuo reissut Poriin ja Raumalle, = 60/40 km, muuttuivat ihan vaan pistäytymiskeikoiksi entisen puolipäiväretken sijaan. Jo piikkiskodukin (isorunkoinen) antaa skoduiluun uudet ulottuvuudet, tosin tehoa pitää olla se 12-15 hv jotta pärjää hyvin 80 teillä.
Valinta on tietty monen asian summa ja monelle riittää moposkodu. Onhan sillä liikkuminenkin/pysäköinti  taajamissa verrattoman helppoa.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Sepi6

#1550
Jos sopiva kortti on niin isompi, ei tarvi viritellä. Vakuutus maksuissa on vähän eroa, hankinta hinnassakin yllättävän vähän. Kymco Visa ei ole varsinaisesti skootteri....mutta.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

konenikkari

Samaa mieltä, nykyisin kun ei esim. vakuutusmaksut kulje enää kuutiotilavuuden mukaan vaan,
Ko. ajoneuvojen vahinkohistorian ja kuljettajan vahinkohistorian mukaan,
saattaa isomman vakuutus ja muut kulut olla jopa pienempiä.
Isompi saattaa olla myös käytössä kokonaistaloudellisesti edullisempi,
kunhan ei kuljettaja ulosmittaa kaikkea käytössä olevaa tehoa, alvariinsa.  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

MORPA

Hyvin pidetty käytetty Kymco Agility 4T mopo on hyvä hankinta. Ovat halpoja, hyvin valmistettuja ja huolettomia. Jaloille ei kyllä ole oikein riittävästi tilaa jos et ole lyhytjalkainen tai muuten vaan lyhyt. Tylsä laite, joka ei oikein innosta millään tavoin, harmaa on tälläiseen hyvä väri, koska se on vaan niin harmaa kaikelta olemukseltaan. Mopomaailman Corolla ;D
Liikennesika.

joni_k


Coastside

Tuubissa oli filkassa yksi kaksitahtiboxeri skode viiskytluvulta. Ei sekään mopo.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Tomsko

Olen päätymässä 125-200cc skootterin ostoon. Mielellään isopyöräinen, kun nämä Suomen tiet ovat mitä ovat. Moottorin tyyppi 2- tai 4-tahti. Pari esimerkkiä mahdollisista vaihtoehdoista:4-t Aprilia Scarabeo 125, olikos nämä kaasarikoneella vai ruiskulla? Vm.2008,10tkm.
Gilera Runner 125 VX, vm.2001,16tkm.
2-t: Gilera Runner 175, usd-keula, vm.1999, 24tkm.

Ajokm minun käytössä max3000km/v

kestosippi

#1556
Minulla nyt moposkode Kymco Super 8 2-T ja olen pähkäillyt koko talven ja tämän kesän että ostaisin jonkun käytetyn maxiskootterin.
Melkein olin jo ostamassa Kymco Downtown 300cc nättiä skodea. Tingin jo hintaakin kivasti tekstiviestillä mutta sitten katselin Youtubesta kyseistä mallia käytännössä. Jalat koukussa näytti miehet sitä ajavan. Tilat taitaa olla vaatimattomat. Kymco Xciting saattaa olla jo isompi kuvien mukaan mutta se on jo 500cc. Taitaa syödä jo enemmän bensaa.

Sitten olen katsellut pääni puhki Piaggio X9 skodeja.  Siinä näyttäs olevan tilaa mutta edulliset ovat vuodelta ~2000. Eli kuinka on osien saannin laita kun skodella ikää jo 18 vuotta? Kaasutinmoottoritkin niissä. Onhan autojen kaasuttimia toki tullut rotjatuksi vuosikymmeniä mutta ruiskumoottorit taitaa olla yleensä varmatoimisempia.

Myös olen ihmetellyt sitä että on esimerkiksi 18 vuotta vanhoja laitteita joissa on kilometreja vain vajaa 10000km. Kuulostaa minusta ihan omituiselta että jollain olisi ollut skootteri pelkästään seisomassa liiterissä vuosikymmeniä.

Peugeot Satelis 500

Tomsko

Jos ei ole ihan teini niin ajot saattaa olla ns. hyötyajoa kuten kaupungilla asioilla käyntiä, hyvällä säällä työmatkoja tai mökkimopona.  Monella moottoripyörän omistajalla 500km kesässä on normimäärä. Toiset ajaa muidenkin edestä :)

joni_k

veikkaan että 250cc kuluttaa yhtä paljon, tai jopa enemmän mitä 500cc maantieajossa bensaa.

lehtijussi

500cc Xciting vei reilun 5 litraa kakspäällä...