Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kisbee projekti

Aloittaja miccomus, 06.10.18 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

miccomus

ja seuraava kysymys. Mistä löydän Kisbeen männäntapin neulalaakerin?

Sepi6

****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

miccomus

10mm tappi mutta lähinnä ihmetyttää se kun yksikään räjäytyskuva ei sitä tunne?!

konenikkari

Onko sinun moottorissasi neulalaakeri männäntapissa ?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

miccomus

En oo vielä avannut konetta ja tässä lähinnä kerään varaosapakettia mitä ainakin menee vaihtoon ja sitten avauksen jälkeen tulleet yllärit vielä erikseen.

miccomus

Nyt tulikin probleema... meni hihna poikki ja kierrokset ehti hypätä ja nyt kisbee ei enää käynnisty. Jako on kohdallaan ja startilla yrittää käydä kun pakoputkikin lämpenee. Muutamaksi sekunniksi lähti todella hiljaa käymään ja sammui. Oliskohan nyt kuitenkin männänrenkaat tms saaneet kipeää/onhan tuossa mittarin mukaan 15tkm niin oliskohan se vaan yksinkertaisesti harva?

MORPA

#66
Lainaus käyttäjältä: jwalk - 27.10.18 - klo:12:22
Lainaus käyttäjältä: MORPA - 26.10.18 - klo:23:35
No eiköhän ne kaikki kinkki CVK:t ole Keihin kopioita tai lisenssituotteita. Ei tommosta laitetta kukaan kiinalainen keksi. Japski tai Germaani pitää olla tuommoisen keksinnön suunnittelijan. Vastaavia oli 60-80-luvun autoissa ennen ruiskukoneita. Kukaan ei ole mulle koskaan kertonut miksi.

Anteeksi kotkanpojalle, että tätäkin asiaa kommentoin.
Eikös me sovittu jotain?

Jep, ja pidetään se. Mä en tiedä miksi just sinuu noin sielusta ottaa jokin tuossa kommentissa. Asialinjalla, ei sen linjan vierestä, kiitos.
Liikennesika.

miccomus

#67
Eihän tuossa voikkaan olla puristuksissa vikaa koska ennakkoa tarkistaessa pyörittelin konetta ja puristukset tuntui selvästi. Kaasarissa ei pitäisi olla ongelmaa.
Startilla kun pyörittää niin kone yrittää pysyä käynnissä muttei nosta kierroksia. Starttaamisen kun lopettaa niin kuuluu kuinka pari sytytystä vielä tulee ja kone sammuu.
Olisko se sitten CDI-boksi? Sytytyspuola?

miccomus

Mitäs kaikki foorumin innokkaan korjaajat ovat nyt puuhailleet kun ei tule mitään kommenttia?

joni_k

tässä just piti selailla tätä tekstiä taaksepäin koska ei sun moottorissa ole neulalaakeria kun on nelitahtinen.. ;D ootko venttiilivälykset tarkistanu? voiha se moottori olla harvakin joku 5-6bar tuntuu vielä puristuksina käsivoimilla.

miccomus

Joo 4T kone on kyseessä ja kiitos selvennyksestä! Venttiilivälykset on tarkistettu hiljattain. Kyllä kun tuota jakoa tarkistelin ja pyöritin konetta oikeaan merkkiin niin tuntui kyllä selkeät puristukset. Puristuspainetta en saa mitattua kun tässä on pienempi kierre kuin mittarisarjastani löytyy.
Tutkailin senverran että sytytysjohdossa on tullut jossain kohtaa sulamista joka saattaisi varmaankin oireilla tässä tapauksessa? ja varmaankin niin yksinkertainen asia kuin ilmansuodatin?
Ihmetyttää vaan kun tuo ihan selvästi saa bensaa kun syttyy ja pakoputki kuumenee mutta heti kun starttaamisen lopettaa niin kone sammuu.
Ja tuli vielä mieleen se, että olisiko variaattorin kasaamisessa jäänyt jokin rulla huonosti ja hihna ottaisi vastaan eikä kone jaksa kylmänä käynnistyä?

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: miccomus - 02.11.18 - klo:11:49
Joo 4T kone on kyseessä ja kiitos selvennyksestä! Venttiilivälykset on tarkistettu hiljattain. Kyllä kun tuota jakoa tarkistelin ja pyöritin konetta oikeaan merkkiin niin tuntui kyllä selkeät puristukset. Puristuspainetta en saa mitattua kun tässä on pienempi kierre kuin mittarisarjastani löytyy.
Tutkailin senverran että sytytysjohdossa on tullut jossain kohtaa sulamista joka saattaisi varmaankin oireilla tässä tapauksessa? ja varmaankin niin yksinkertainen asia kuin ilmansuodatin?
Ihmetyttää vaan kun tuo ihan selvästi saa bensaa kun syttyy ja pakoputki kuumenee mutta heti kun starttaamisen lopettaa niin kone sammuu.
Ja tuli vielä mieleen se, että olisiko variahttp://skootterini.com/foorumi/index.php#c4attorin kasaamisessa jäänyt jokin rulla huonosti ja hihna ottaisi vastaan eikä kone jaksa kylmänä käynnistyä?
Olikos tässä joku tunnistin takavariattorissa jolla CDI rajoittaa nopeutta, tunnistin rikki ? bensan puutostila, bensahana toimii oikein ?
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

konenikkari

#72
Joissain kisbeissä jos ei tarkasti katso mihin tulpanjohto asettuu tulpanvaihdon yhteydessä se saattaa jäädä asentoon jossa se hieroutuu puhki.
Jos tulpanjohto on puhki, ei mopo käynnisty ja saattaa rikkoa cdi:n tai sytytyspuolan.
Jos polttaa bensiiniä vain starttimoottorin avustuksella, yleensä on puute puristuksista.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

miccomus

Tainnut mennä jokin pieleen kasauksessa joskus ja nyt antautui... variaattorin lautanen jota myös startti pyörittää/moottorin voima välittyy hihnaan niin oli lautasesta sorvaantunut boorit  :-\ noh toisaalta onni että kampiakselin pää oli kovempaa ja säilynyt 98% kunnossa. Taas vaan uutta osaa tilaukseen ja huolellinen kasaus. Ja eihän se oo ihme jos ei starttaa kun ei jaksanut pyörittää konetta kun niitä puristuksia kuitenkin on  8)

tapiovuorent

Muistutus nyt , vaikka ehkä tiedätkin. Kun nyt laitat uuden variaattorin lautasen , niin kaksi tärkeää asiaa: 1 .Kiristä mutteri huolellisesti. 2. Varmista ettei hihna ole millään tavoin puristuksissa lautasten välissä.
Yleisin syy boorien kulumiseen , on löysällä oleva lautanen.
Jos on käytössä momenttiavain , niin tälle mutterille ohjearvo on : 42-45 nm. ( yleisohjekin käy : 40-55 nm.)