Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

skodesti

#15
mulla kanssa virinjavaran 82cc pytty ja iso kansi 19mm kaasari 92suutin vakio varit linkin hihna ja 6grammaset rullat oma paino joku 100 kiloo nyt ja menee suorilla sen 70kmh alamäkeen 75 -78 riippuu jyrkkyydestä miten kone pääsee huutaan,täälläpäin olevat mäet menee sen 50-55kmh ylös,ajettu joku 1000km kone kunnossa käynnistyy huom paremmin kun vakio sylinterillä,elektroninen rajotin löytyy kytkimellä,toki huomaahan ton et se on 82cc kun istuu kyytiin ja painaa kaasua :) ja unohdin kulutuksen kaasupohjassa jos ajelee niin menee 2,7 satasella,normaalia vauhtia 50-60 niin vie vähemmän kun vakiona. Niin ja multivarilla kyllä kone kiljuu ja kulkee paremmin mutta kulutus kasvaa aikapaljon,siksi itse luovuin multivarista.

Coastside

#16
72 cc "raakakannella" ei ole kovin suuri harppaus hyvästä 50 cc kansi + virinokka + kaasari + ilmanputsari + kierrosrajoitin-virityksestä, vaikka männän kasvusta saa enemmän vääntöä. Tehoissa ei suurta eroa ole. Mäetkin nousevat samaa tahtia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Leike XL50

No niin!

Ensiksi tuohon wandamotoriin. Virinokka tuli ja niinkuin purgiaalillekin, myös minulle tuli se liian pitkä malli. Toki siitä olisi voinut sorvata sen verran pois, että laakeria olisi saanut sisemmäksi, mutta koska koko homma on ollut yhtä vatulointia, päädyin palauttamaan Performance -sarjasta kaiken muun, paitsi sylinterin. Rahat palautuu tilille ja ei-isoventtiili kansi sekä turhan pitkä nokka-akseli lähtee takaisin.

Sitten tuohon itse asiaan. Tänään on siis ajeltu muutama kymmenen kilometriä 72cc pytyllä. Kaasuttimeksi vaihtui virijavaran PD19J (suutin normi 85). Kansi ja nokka on vakioita. Vääntöä ja kiihtyvyyttä tuli roppakaupalla lisää. Mäkien nousu on nyt samanlaista, kuin ennen tasamaalla ajaminen. Mitään huippunopeuksia en vielä ole koittanut, mutta siis osakaasulla ajetut kokemukset lupailee hyvää.  :)

Tästä ja nim. skodestin viestistä alkaa takaraivossa jyskyttää jo ajatus tuosta virinjavaran 82cc- sarjasta. Melkein harmittaa, ettei tullut purettua kauppaa wandamotorin kanssa ja tilattua tuota. No malttamaton luonne joutuu joskus tekemään asiat pariinkin otteeseen..  ;)

Ehkä nyt kuitenkin ajellaan tuolla setillä ja katsotaan syyshuollon yhteydessä sitten uusia päivityksiä.

Täältä tähän,

Leike XL


karkulainen

Isoa pyttyä voi puolustella vaikka vääntöjen takia.

Mikä suutin olisi hyvä tämän kanssa, 95? Minulla siis on se PD19J kaasari ja siinä on nyt 85 suutin.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

"Tuotteen saatavuus: 999975 kpl varastossa"

Onhan noita, sano rotta perunoita.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Riggu

Solifer Speed -08

karkulainen

Juu kaikissa on mukamas tuhansia ja taas tuhansia tuotteita. :D Niin, siitä suuttimesta?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

tommi

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 26.07.09 - klo:22:01
Isoa pyttyä voi puolustella vaikka vääntöjen takia.

Mikä suutin olisi hyvä tämän kanssa, 95? Minulla siis on se PD19J kaasari ja siinä on nyt 85 suutin.

95 saattaa olla jo liian suuri. Minä laittaisin 90:sen.

tommi

Mikähän mahtaa kalista tässä juuri ostamassani MTX-2 skodessa. En millään jaksaisi uskoa että kampiakseli menisi jo 5000km ajon jälkeen. Käväisin paikallisessa huoltoliikkeessä kyselemässä ja sieltä todettiin että tuntevat yhden ainoan tapauksen jossa kampiakseli on mennyt kiinalaisesta. Silläkin oli ajettu paljon enemmän kuin tällä. En siis heti usko että kampura olisi todellakin mennyt.

Mopo pelaa todella hyvin, lähtee laakista käyntiin ja kulkee lähes 70km suoralla. Koneessa on 72cc pytty. Toimii siis ihan hyvin mutta joku ihme kalina kuuluu jostain. Sitä on vaikea paikallistaa mutta veikkaisin että kuuluu magneeton puoleisesta päästä. Otin juuri pätkän josta kuuluu hyvin ääni -->

http://tinypic.com/player.php?v=nx6ovk&s=3

Ei viitsisi alkaa purkamaan konetta atomeihin jos vika onkin jossain muualla. Mitäs tuumaatte?

Coastside

#24
Joissakin satseissa voi olla sovituongelma ja mäntä ottaa kanteen. Se selittäisi tuon tyyppisen äänen.

Mitään kalinaa ei kannata kuunnella. Maksaa liikaa. Pata auki vaan heti. Ensi kansi ja jos ei löydy mitään niin alakerta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 09.08.09 - klo:19:36
Joissakin satseissa voi olla sovituongelma ja mäntä ottaa kanteen. Se selittäisi tuon tyyppisen äänen.


Tuon vaihtoehdon voi heti unohtaa koska mopo pelasi ihan hyvin, ilman sivuääniä aina 5000km saakkaa. Sitten yhtäkkiä alkoi kuulumaan tuo kalina.

Olen itse jo ehtinyt tarkistamaan seuraavat paikat:

- Nokkaketju ei ole venynyt
- Nokkaketjun kiristin toimii moitteettomasti
- Otin kokeeksi hihnan pois ja laitoin käyntiin. Sama kolina kuului edelleen. Kun hihna on pois niin takapään laakerihan ei pyöri silloin joten sekään ei voi olla viallinen.
- Etuvariaattori on kondiksessa. Rullakuppi ei ole väljä.
- Venttiilivälykset ovat oikeat

Äkikseltään ajateltuna vika voi olla ainoastaan kampiakselin laakereissa tai sitten kiertokanki on niin väljä yläpäästä että se tekee tuon hakkaavan äänen. Ei kait tässä auta muu kuin pistää kone atomeiksi. Kunhan saa tuon toisen projekstin valmiiksi, kone on levällään siinäkin.

Ennen olin kiinalaisten puolestapuhuja, kyllä nyt viimeistään myönnän että aika surkeita vehkeitä ovat. Tämäkin mopo on niin hyvin sisäänajettu kuin vain voi. Ja kuitenkin hajosi jo reilun 3kk:n ajon jälkeen  ???

Coastside

Kun kone karstoittuu, voi tiukasti sovitettu alkaa naputtamaankin, mutta avaamalla sen näkee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Eipä auttanut karstan poistokaan. Ehdin jo aamulla purkamaan pytyn ja raaputtelemaan karstat männän päältä ja venttiileistä mutta samanlailla kalkattaa kone edelleen. Kiertokangessa ei ollut väljyyttä pituussuuntaan joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää kampiakselin laakerivika, todennäköisesti laturin puoleinen laakeri.

Tavallaan walle on ihan oikeassa ettei pitäisi valittaa jos mopo hajoaa kun on viriosia asennellut mutta kuitenkin voisi odottaa että uusi 82cc pytty kestäisi hiukan enemmän kuin 250km tai kampiakseli 5000km. Pelkkää työmatka-ajoa ajeltu tälläkin mopolla.

Eipä tässä auta muu kuin alkaa pistämään kone taas atomeilksi ja odottelemaan uutta kampuraa.

skodesti

Samallainen ääni kun tossa ekin vanhassa kun löin siihen pytyn kii,petilaakeri rikki!

tommi

#29
Lainaus käyttäjältä: Walle - 10.08.09 - klo:15:21
Kai se mäntä tuli oikeinpäin?

Joo, nuoli pakoaukkoon päin. Itselleni on kyllä täysi mysteeri miksi männänrenkaat paloivat kiinni mäntään jo 250km kohdalla. Kaikki on näemmä mahdollista näissä kiinalaisissa. Tuolla kuvassa olevalla männällä ajettu siis 250km nättiä sisäänajoa, melkoiset urat jätti jälkeensä. Pyttyyn ei jäänyt uria mutta selvät "kiilloitusjäljet" kylläkin. Pytty on edelleen käyttökelpoinen mutta mäntä on entinen. Ylin rengas on ainoa joka pyörii enää, muut ovat kuumaleikanneet kiinni.



Lainaus käyttäjältä: skodesti - 10.08.09 - klo:15:49
Samallainen ääni kun tossa ekin vanhassa kun löin siihen pytyn kii,petilaakeri rikki!

Tämä on se todennäköisin vaihtoehto, ja nimenomaan oikeanpuoleinen petilaakeri, ollut heti siitä lähtien kun tuo ääni ilmaantui. Mutta jotenkin sitä toivoi että se kalkattava ääni olisi tullut jostain muualta. Lopullisesti se varmistuu kun saan koneen puretuksi.

Noita petilaakereita saa kait ostettua erikseenkin mutta kannattaa samantien vaihtaa koko kampura. Eikä tuo nyt niin paljoa maksa uusi kampura laakereineen, vähän päälle 40e. Tuleepahan ainakin kuntoon.