Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco, laatua vai kuraa

Aloittaja MORPA, 19.04.18 - klo:00:15

« edellinen - seuraava »

Sepi6

Ehkä himpun verran laadukkaampi (muovit ja muut materiaalit) kuin kiinanpelit, sähkö-osat varmaan (mun mielestä) ihan samaa huttua. Joitain sähkövikoja on noista tullut rassattua. Tyypillisesti käynnistyspolkimen akselin laakerointi on unohtunut vari-kopasta.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

purgiaali

Aika samaa mieltä tapiovuorentaan kanssa kymcon materiaaleista. Sanli/solifer skootteri mikä minulla oli ajossa ennen kymcoa oli 30tkm ajettuna siinä kunnossa että jouti romukoppaan. Agilityn mittarissa on nyt reilut 70tkm ja kumi ja muoviosat on vielä käyttökuntoisia. Jouset ja iskunvaimennus toimii edelleen. Kaasari ja imukaula on alkuperäisiä ja moottorissa on vielä alkuperäiset kuoret. Sisuskalut on vaihtunut pariin kertaan.

joni_k



Tinde


joni_k


Vespister

Kiesus sentään!

En ole koskaan edes kuullut noin paljoa ajetusta moposta. Tai ainakaan matkamittari ei ole ollut enää toiminnassa noilla kilometreillä.

Kyllä tuolla suorituksella joku rautaperseilijöiden Butt Burner - mitali pitäisi saada!

konenikkari

Ei ollenkaan mahdoton tavoite, kunhan uudesta saakka käyttää parhaita öljyjä,
ja huolehtii pienelle moottorille niin tärkeästä ilmansuodattimen puhtaudesta,
eikä turhanpäiten virittele pientä moottoria, joka parhaansa mukaan koettaa toteuttaa kuljettajan kulkemishalut.
Minun kämmenelläni mopon mäntä on tosipieni, ja silti vaan jaksaa kuljettaa ja kuljettaa, minuakin ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

MORPA

Mulle on kyllä jäänyt sellainen käsitys ettei purgiaalin kymco ole aina ollut aivan vakiokaan ;D

On se kyllä kilometrejä kerännyt aivan helkkaristi, ja vaikka konetta onkin rempattu niin ei se peruskonstruktio voi olla huono jos tommosia kilsoja saa mittariin. Älytön kilsamäärä ;D

Eikös Ekillä ollut kanssa aikamoisia kilsoja saavuttaneita mopottimia, tosin eivät ole Kymcoja olleet, mutta kuitenkin?
Liikennesika.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 27.04.18 - klo:21:01
Ei ollenkaan mahdoton tavoite, kunhan uudesta saakka käyttää parhaita öljyjä,
ja huolehtii pienelle moottorille niin tärkeästä ilmansuodattimen puhtaudesta,
eikä turhanpäiten virittele pientä moottoria, joka parhaansa mukaan koettaa toteuttaa kuljettajan kulkemishalut.
Minun kämmenelläni mopon mäntä on tosipieni, ja silti vaan jaksaa kuljettaa ja kuljettaa, minuakin ;D



;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#25
Viritettynä turbolla repivät 22+ kW tuosta tilavuudesta eli 10x tavalliset tehot. Toki käyttöiän kustannuksella. Jos on valmis tiheämpään vaihtoväliin niin viritys on OK. Kuristukset nyt ainakin kannattaa heivata ja siistiä kanavat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k


MORPA

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 10.05.18 - klo:09:33
Viritettynä turbolla repivät 22+ kW tuosta tilavuudesta eli 10x tavalliset tehot. Toki käyttöiän kustannuksella. Jos on valmis tiheämpään vaihtoväliin niin viritys on OK. Kuristukset nyt ainakin kannattaa heivata ja siistiä kanavat.

Oli ajatus siistiä kymcon kanavat, mutta ei niissä juuri ole mitään siistittävää. Jotain säädettävää on kannesta kuitenkin keksittävä, jos vaikka laskisi sitä vähän ja syventäisi venttiilitaskuja saman verran, en tiedä ::)
Liikennesika.

joni_k

nouseeko puristukset liikaa ja alkaa nakuttaa.

Coastside

Jos siinä on samat kantit venttiilitaskuissa niin siloitus auttaa. Ottaa stten kantta alas kun on mitannut mitä on varaa venasta mäntään. Keksin hyvän tavan laskea kantta tietty määrä: pylväporalla vetää rajoittimella koloja ja hioo tasaan. Tavaraa on vähemmän hioa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04