Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#1546
Jos kaasarissa on pohjaproppu mihin saa letkun, sillä voi testata bensan saannin. Läpikuultavassa letkussa näkyy bensan pinta kun sen asettaa pystyyn. Jos se käynnistäessä näyttää olevan oikea ja ei käydessä laske, toimii uimuri ja hana. Siitä näkee selvästi jos bensa vain loppuu tai se tulvii.  Hyvä varata puristin tulvimisen varalta. Hanan alipaineltkun pykimät voi vuotaa ja hana ei pysy auki. Niitä voi korjata kutistesukalla tai erkalla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

niin lähellä mutta niin kaukana. kiinalaisen mankin kaula ja kaasari käy kuin valettu paitsi että liian matala ottaa kiinni ketjunkiristäjään ja sylinteriin. periaatteessa toi ehkä? mahtuisi jos ostaisi korkeammalle menevän imukaulan, ellei se sitten ota penkkiin kiinni. sitä tietenkin voi modata pohja irti yms. sitten seuraava ongelma olisi mistä pari metrinen kaasuvaijeri tähän.


Coastside

Eikös tuo sovitepalalla mene? Vaijerin saa fillarin vaihdevaijerista irtopäällä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

en oo päässy tästä ideasta vielä yli..eli tarvelista olisi kiinasta imukaula, jostakin 2m pitkä kaasuvaijeri ja siihen irto  nupikka päähän, kuoret löytyy valmiina varaosaskootterista, mites sitten toi bensahana...miten tommonen vakio rikotaan että tulee bensaa kokoajan,porataan reikä mistä suunnasta mihin vai saisko kiinasta semmosenkin? muutenki ois hyvä päästä tosta alipainehanasta eroon.

jwalk

Bakeliitteja väliin, liimaa vaikka ne epoxylla yhteen, niin tulee vahvempi.
Laita ihan manuaalihana. Suoraan tankkiin "Suomimopohana", jos tankissa n.16mm lähtö tai sitten letkun väliin.

joni_k

nonniin askel eteenpäin. 16mm on lähtö ja manuaalihana on kiinni. ainoa haitta tota ei kyl väännellä ilman penkin irroitusta. pistin varatankille. sen verran piti sijoittaa että 22mm kiintolenkkiavain piti ostaa. sen verran ahdas tila. ois sen saanu jakoavaimella jos ois koko tankin irroittanu, mutta se ois ollu taas isompi homma kun ois pitänyt ottaa takapoksi irti alustoineen, tarakka irti, takakatteet ja sen jälkeen vasta ois ollu tankki käsillä.

Coastside

#1552
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 01.12.18 - klo:21:55
Eikös tuo sovitepalalla mene? Vaijerin saa fillarin vaihdevaijerista irtopäällä.

Kokeilin niitä irtopäitä. Ovat 0,7 mm liian suuria kuten jarruvaijerin pääkin.  Vaikka päät saisikin niin pujotus niistä mutkista voi olla mahdotonta.

Onnistuin sorvaamaan liiat pois irtopäästä mutta sama on edessä toisen pään kanssa. Homma kiinnostaa vain kokeiluna, on hätävarana hankala.

Onnistuin juottamaan vaijerinpäähän säikeille sidoksen juotteen avulla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 15.05.18 - klo:19:56
Hondan ja yamahan patentoimat ruiskut ovat toistaiseksi liian kalliita,
asentaa itämaisiin 50cc kulkimiin.

Varmasti ovat liian kalliita. Onko nuo nyt ihan oikeita ruiskuja jotka säätävät useiden antureiden tai edes lambda-anturin mukaan seosta ecu:n ohjaamana? En usko niiden olevan, koska autoissa käytettävien ruiskutusjärjestelmien alkuperäiset patentit taitavat jo olla hapantuneet, eli kiinalainen voi niitä rakennella aivan rauhassa.

Ruiskuja kai on ollut jo -70 luvulta saakka ja niiden patentit ei todellakaan ole milloinkaan olleet Yamahan tai Hondan omaisuutta. Bosch K-Tronic ja J-Tronic kolkuttelee jotain ::)
Liikennesika.

Sprite

Hei pojat.
Oon tavannu tässä näitä kinkkisäikeitä alusta loppuun.
Ja harjotellu purkaan ja kasaan omaan vekotinta.
Nyt en vaan ymmärrä että mistä saan kaasarin koon selville?
Ku on 16 18 19 ja mitä lie muita kokoja. Kaikki on orggista.
Että lähinnä varaosia ostasin jakkaran alle...
Bt49qt-9 tarkka malli -07
Kiitos ja kumarrus.

Coastside

Näitä valmistaa useampi kiinalaistehdas ja jokaisella on omia mittoja. Samaa on vain liitännät. Sitä luistin kohtaa voi vertailla jos saa toisen. En stressaisi jos muuten toimii.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

kalvoissa on eroja. joissakin on soikea pohja ja toisissa suora. en tiedä käykö päikseen. voisi kokeilla joskus jos muutoin mitat on samat.kalvo ja sähköryyppy taitaa olla ne yleisimmät vikapaikat.

Sprite

Tängjuu.
Noita mie oon itekki vähän pitäny heikkona paikkana.
Immenkalvo ja ryyppy.
Toki on imukaula tulosa, ja pakeliitteja tilasin parit.
Pittää koittaa vähän mittailla ja kysellä kaupoista josko kehtaisivat arpoa osia...

joni_k

ekat sauhut 4t kiinakrossin kaasarilla otetttu. jaa'a..oikein kyllä tiiä kannattaako projektia tämän pidemmälle jatkaa. toimiihan tuo ja laakista käymään. Skootterin cvk kaasarin toiminnan ymmärtää nyt paremmin mitä perusluisti kaasarin. jotenkin kun skootterissahan kierrokset saattaa vaihdella hyvinkin nopeasti, niin ei toi peruskaasari oikein ehdi mukaan, tai joku sellanen ihan niinkun tietokonepeli vähän "nykis" kun menee fps:t liian alas. lunttupohja kiihdytyksessä tuntu terävämmälle ainakin muutaman kerran, mutta mitään vau efektiä ei kyllä saanut kumminkaan aikaiseksi. suuttimet osu aika hyvin mitkä olikin kiinni. arvelin kokojen olevan samaa luokkaa mitä 72cc mankissa ja näinhän tuo oli. nopeesti tuon vaihtaa kun en vaijereita yms alkanu purkamaan tai tekemään mitään peruuttamatonta. voisin huomenna nappasta kuvan miten on kiinni jos joku muu innostuu virittelemään.

Coastside

Kerran tutkin luistikaasarin käyttöä. Kiinnitystapa, mahtuminen, vaijerin veto. Noilla ehdoilla yksi dellu olisi ehkä mennnyt mutta silloin talous esti onneksi kokeilun. Ei maksa vaivaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04