Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Like 200i

Aloittaja oskuk, 28.05.12 - klo:18:12

« edellinen - seuraava »

pekpel

Joo..
Monesti tuota kautta..
Pitää vaan varoa ohittelevia pyöräilijöitä sillä puusillalla,, niillä on monesti reikä päässä ja tulevat ohi tuossa lujaa..
Itse ajelen nykisin niin että en sillalla ohi päästä, olen meinaan liikaa pyöräilijä/onkija kolareita joutunu osapuolena selvitteleen.. Ja tietysti mun vika kun ajoin skootterilla väärin..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

oskuk

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 27.06.12 - klo:11:20
Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 27.06.12 - klo:10:42
Jaksaako 200 cc Like mennä satasen teillä muun liikenteen joukossa?

Enpä tiedä. Epäilen. En ole pidempää soiroa ajanut kuin 80 todellista, siinä on jo takissa räpinää ihan tarpeeksi, ja sivutuulessa vastaatulevat rekat heiluttavat kivasti. Voishan tuota joku rohkea kokeilla.

Ajoin tänään moottoritietä mittarisatasta. Mikäs oli menesä: rekat ja matkailuauto menivät  samaa vauhtia, ja onhan tuossa ok ohitella, jos mieli tekee... Normiteillä voi olla ettei satanen pysy ylämäissä, mutta keskimäärin pysyy ok tahdisa.

oskuk

#62
Ajelin joutessani sienimettään Vaskiolle skootterilla. Takapoksista saappaat jalkaan ja pöpelikköön. Metsässä oli taas hienoa -ja lämmintä, lopulta liiankin. Aluksi minut yllätti pieni esiintymä supparia, sitten iiiiso esiintymä mustatorvisieniä ja kantarellejakin löytyi ehkä kilon verran. Eikä hirvikärpäsiä. Takaisinpaluun teinkin hymyssä suin, eikä oloa huonontanut sekään, että Halikkoa lähestyessäni totesin täällä sataneen juuri aika rivakasti. Which was nice.

Lisätäänpäs hieman metsätunnelmaakin:

oskuk

#63
Lainaus käyttäjältä: oskuk - 31.05.12 - klo:15:21

Vähän semmoinen nypyttävä fiilis tämmöisessä on, johtuuko se vaan pienestä etupyörästä, vaiko kiinanrenkaan laatujuttu? Etujousitusta tuskin saa säädettyä löysemmäksi...

Nyt on tuntuma parantunut. Liekö jousitus pehmennyt 1700km aikana, tai rengs saavuttanut pyöreän muodon ;-)

EDIT:

Tai ehkä pehmeneminen tarkoittaakin löystyneitä ruuveja: toinen pakoputkensuojuksen ruuvi kadonnut ja toinen aivan löysässä.
No, ma. huolto joten kiristelkööt siel.

EDIT2:

Taisi tosiaan ola jotain löysyyttä , taas tuntui huollosta palatessa jouset nypyttävän, taidan laskea vähän rengaspaineita. ;-)

oskuk

Pöh, taas kadonnut kaksi ruuvia vaimentimen kyljestä.


Partanen

Onko vanteissa tasapainoja? Vespa Gts:ssä on samankokoiset renkaat, ja painoja 20 - 25 grammaa. Se on melko paljon noin pieneen pyörään, joka pyörii melkolailla. Onko se semmoista jatkuvaa nypytystä ajon aikana, vai vain tien epätasaisuuksista johtuvaa, ikäänkuin pintakovuutta?
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Kyllä mä luulen että kumpaakin vikaa, mutta tunne on se pintakova.

Partanen

Tasapainotus voisi olla kova.. siis hyvä juttu, vaikkapa tulevalle kaudelle. Tai jos panostaa hiukan enemmän, ja hankkii kunnon renkaat samantien. Rengaskoko on melko edullinen. Michelinit, etu n. 51 euroa, taka n. 62 euroa. Rengastyöt tasapainotuksineen pitäisi mielestäni irrota 40-50 eurolla, jos vie liikkeeseen itse irroitetut pyörät.

Nyt tunnustan, etten tiedä jos siinä vaikka onkin jo merkkirenkaat? Se vaan voi olla, että jos renkaat on olleet epätasapainossa 1700km matkan, niin ovat kuluneet jo epätasaisesti, eikä pelkkä tasapainotus enää riitä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

#68
Éditoin kun asia taas selvisi: Kendat tässä on. Kyselin jo huollossa kauanko renkaanvaihdossa menisi -itse asiassa olin jo ajatellut vaihdattaa 2000km huollossa renkaat, mutta päätin siirtää asian keväälle. Ilmeisesti kuvio on vähän omituinen: rengasliikeissä ei ole moisiin renkaita, eikä tottumusta vaihtoonkaan, ja mopohuolloissa taas ei ole tasapainotusvehkeitä. Joka tapauksessa huolto väitti heidän pääsevän kilpailukykyiseen hintaan kunhan etukäteen kerron mitä alle haluan. Tiiä sit...

Tänään hyötyliikuntaa, ensin metsään sienikeikka ja sitten hain vielä kissankiekkaa, olis tuossa toinenkin pussi kulkenut..



EDIT:

...ja tuli moottoritielläkin taas vedettyä, pienessä 8m vastatuulessa ei meinannut neula kiivetä millään yli satasen vauhtiin. On tällä sen verran tottunut nyt vipeltämään että saisi se sen 120mittarivauhtia  mennä ;-)

Partanen

Ei pitäisi sitten renkaan merkistä johtua. Kenda on "oikea" rengasmerkki kuitenkin mun käsityksen mukaan. Jos ei vanteissa ole tasapainotuspainoja, niin siitä se nypytys johtunee. Ärsyttävää se on, sen tiedän kokemuksesta. Eikä se varmasti pidemmän päälle ole hyväksi ajokillekaan.

Michelin City Grip:it alkaa olla loppu maasta tällä hetkellä. Niitä ei ole kuulema maahantuojallakaan enää. Kai ne tulevalle kaudelle tilailevat lisää. Jos haluaa renkaat talven aikana laittaa alle, niin ulkomailta tilaamalla ainakin saa.

Jos löytyisi semmoinen ulkomaan kauppa, josta saisi samaan tilaukseen tuulisuojan. Sillä saisi hiukan helpompaa kulkua sinne satasen nopeuksiin. Mä en erityisesti pitänyt tuulisuojista ulkonäön kannalta, mutta nyt kun sellaisen kanssa on ajellut, olisi vaikea luopua.

Yritin pikaisesti racing-planet.de :stä katella renkaita ja tuulisuojaa. Sehän taitaa olla Kymco:n omistajan tärkein suosikki nettikauppojen suhteen. Micheliniä ei tainnut olla, mutta Heidenau:ta näkyi olevan, jonka pitäisi olla ihan pätevä rengas myös. Tuulisuojaa en sieltä löytänyt.

Jos mopohuolto maksattaa kovasti renkaista, niin kysy mitä maksaa pelkkä vaihto, jos viet itse renkaat sinne. Nuo aiemmin mainitsemani Michelinin hinnat ovat tietääkseni ohjehintoja ko. renkaille, joten ainakaan kovin paljoa enempää ei kannata niistä maksaa. Joskin tuskin niitä halvemmallakaan kukaan myy.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Pitkästä aikaa pärryyttellen tuntui aika mukavalta. Tosin syykin löytyi: aika alhaisiksi talven aikana painuneet rengaspaineet. Nostin arvot oikeiksi ja pintakovuus tuli kaupunkinopeudessa esiin.

oskuk

Alkanut hieman jurppia lyhyet peilivarret. Mistäs kannattaisi etsiä peilivarustetta?
Onkos tuo kinnityskierre muuten joku standardi vai kaikilla omia?

Jonttula

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 22.04.13 - klo:08:55
Pitkästä aikaa pärryyttellen tuntui aika mukavalta. Tosin syykin löytyi: aika alhaisiksi talven aikana painuneet rengaspaineet. Nostin arvot oikeiksi ja pintakovuus tuli kaupunkinopeudessa esiin.

Tässä taitaa olla kyse juuri samankaltaisestia ongelmasta, josta kirjoittelin juuri loncin osastolle. Alkanut itseäni jurppimaan "kovuus" ajaessa kun persiissä tuntuu kaikki onnettomat ns. "halkeamat" tiessä jne.. Täytyy paineista ottaa karvan verran pois vaikka rengaskuluma hieman nouseekin.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Jonttula - 30.04.13 - klo:11:35
Lainaus käyttäjältä: oskuk - 22.04.13 - klo:08:55
Pitkästä aikaa pärryyttellen tuntui aika mukavalta. Tosin syykin löytyi: aika alhaisiksi talven aikana painuneet rengaspaineet. Nostin arvot oikeiksi ja pintakovuus tuli kaupunkinopeudessa esiin.

Tässä taitaa olla kyse juuri samankaltaisestia ongelmasta, josta kirjoittelin juuri loncin osastolle. Alkanut itseäni jurppimaan "kovuus" ajaessa kun persiissä tuntuu kaikki onnettomat ns. "halkeamat" tiessä jne.. Täytyy paineista ottaa karvan verran pois vaikka rengaskuluma hieman nouseekin.

Yksi tapa pehmentää tiekosketusta on siirtyä näistä  yleisistä 60-70 profiilisista renkaista 80-90  profiilisiin .
Laitoin Hexaan taakse 110/90-10 renkaan, alkuperäisen 130/70-10 tilalle ja olen todella tyytyväinen muutokseen. Lisääntyneen ajomukavuuden lisäksi soratiellä ajo on huomattavasti vakaampaa kuin ennen.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

oskuk

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 30.04.13 - klo:12:01
Lainaus käyttäjältä: Jonttula - 30.04.13 - klo:11:35
Lainaus käyttäjältä: oskuk - 22.04.13 - klo:08:55
Pitkästä aikaa pärryyttellen tuntui aika mukavalta. Tosin syykin löytyi: aika alhaisiksi talven aikana painuneet rengaspaineet. Nostin arvot oikeiksi ja pintakovuus tuli kaupunkinopeudessa esiin.

Tässä taitaa olla kyse juuri samankaltaisestia ongelmasta, josta kirjoittelin juuri loncin osastolle. Alkanut itseäni jurppimaan "kovuus" ajaessa kun persiissä tuntuu kaikki onnettomat ns. "halkeamat" tiessä jne.. Täytyy paineista ottaa karvan verran pois vaikka rengaskuluma hieman nouseekin.

Yksi tapa pehmentää tiekosketusta on siirtyä näistä  yleisistä 60-70 profiilisista renkaista 80-90  profiilisiin .
Laitoin Hexaan taakse 110/90-10 renkaan, alkuperäisen 130/70-10 tilalle ja olen todella tyytyväinen muutokseen. Lisääntyneen ajomukavuuden lisäksi soratiellä ajo on huomattavasti vakaampaa kuin ennen.
Kiitoksia vinkeistä, löytykös näitä suosikkimerkkejä noissa korkeammissa kokoluokissa ok?