Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Like 200i

Aloittaja oskuk, 28.05.12 - klo:18:12

« edellinen - seuraava »

oskuk

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 27.06.12 - klo:10:42
Jaksaako 200 cc Like mennä satasen teillä muun liikenteen joukossa?

Enpä tiedä. Epäilen. En ole pidempää soiroa ajanut kuin 80 todellista, siinä on jo takissa räpinää ihan tarpeeksi, ja sivutuulessa vastaatulevat rekat heiluttavat kivasti. Voishan tuota joku rohkea kokeilla.

oskuk

Rekiretki, eli retki Rekijoelle.


oskuk

Jaaha, sattaa ropsii niin että olikohan se tässä tää kesä?


kaahonen

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 23.06.12 - klo:18:07
Lainaus käyttäjältä: oskuk - 23.06.12 - klo:00:37

Mutta palataan Likeen. Se ilmeisesti on ruisku, koska tunnuksessa on I-kirjain ;-)  Nno, mitä eroa tai merkistystä moisella moisessa mopossa voisi olla?

Lisäksi mahantuoja sanoo että olisi suorasuihkutus, mitä eppäilen.

Jaa miksei olis?
Ei mopolla mahottomia

yari67

siinä on normi ruiskukone, eli imusarjaan ruiskuttaa bensaa, ei ole kaasaria. Suorasuihkutus taas ruikkii suoraan sylinteriin. Sama kone kun people s 200i:ssä.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

oskuk

Lainaus käyttäjältä: yari67 - 16.07.12 - klo:15:04
siinä on normi ruiskukone, eli imusarjaan ruiskuttaa bensaa, ei ole kaasaria. Suorasuihkutus taas ruikkii suoraan sylinteriin. Sama kone kun people s 200i:ssä.

Aivan. Suorasuihkutus on usein termillä Di, eli Direct injection. Tämä imusarjaruiskutusjärjestelmä on undirectiä ;-)

Winged

Kiitos, Oskuk, postauksistasi. Olen harkinnut Like 200i:n hankkimista, aluksi hupi- mutta ehkä myös työmatka-ajeluun, ja kokemuksiasi on ollut hyvä lukea. Nyt olen ajellut Agility Fatilla, joka on pitänyt myöhäisherännäisen motoristin onnellisena, mutta sillä ei ole asiaa työmatkareitin moottoriteille - ja kovempaakin pitäisi päästä aina silloin tällöin. Kaksi kysymystä teille kokeneemmille:
- olisiko moposkootteri kuitenkin jopa nopeampi kaupunkiruuhkassa (pyöräteiden oikoreiteillä) kuin isompi kone?
- miten pitkään pääkaupunkiseudulla pystyy ajamaan muina kuin kesäkuukausina?

PappaSkootteri

Jos pääasiassa ajelee kehäykkösen sisäpuolella niin valitsisin melkeinpä moposkootterin ihan sen takia että se on pysäköidessä polkupyörä ja mopolla saa jaa myös joukkoliikennekaistaa ihan laillisesti...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Winged

Vaikea yhtälö, kun joutuisin ajamaan kehäkolmosen pohjoispuolelta ihan keskustaan... Alkumatka isommalla ja loppumatka pienemmällä ;)

yari67

ajelin itse ensin mopolla pari vuotta mutta 25km työmatka oli kuitenkin liikaa joten ostin ensin kymco people s 200i mallin ( olisi myytävänä ), ja nyt on alla people s 250i, sillä alkaa jo pääsemään. pienemmillä ei ole asiaa motarille. Satasen alueellakin tekee tiukkaa pienemmillä.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

oskuk

...josko sitten haluaisin ajaa tämmöisellä 120km/h, 100km/h tekee jo tiukkaa. On siis muita tiellä tai ei.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Winged - 18.07.12 - klo:21:24
Vaikea yhtälö, kun joutuisin ajamaan kehäkolmosen pohjoispuolelta ihan keskustaan... Alkumatka isommalla ja loppumatka pienemmällä ;)
Espoon keskuksesta Hesan keskustaan alle puoli tuntia.. Oli ruuhkaa tai ei.. Kesät talvet.. Tietty tulee talvella hiukka ajankulua lisää kun on autot jarruttamassa menoa  8)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Winged

Testasin tänään matkaa, ja kaupungissa tuntui jopa helpommalta ajaa kuin 60 km:n teillä. Mukulakivet tosin rytyyttää ikävästi ;/ Pekpel, ajatko Leppävaaran kautta ja/tai Tarvontietä Munkkaan? 

pekpel

Mopolla ihan Espoon keskus-Kauniainen-Leppävaara- Munkkivuori reittiä ja sitten bussikaistoja pitkin perille..
Joskus ajoin isommalla skopalla riippuen helsinkiin meno osoitteesta niin tarvontietä aluksi ja sitten vain sopivasti oikaisten milloin minnekin..
Tärkeintä taitaa olla ajoitus, ainakin tarvontienpää hesassa on 7:22- 7:28 melkein tyhjä, helsinkiin päin..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Winged

Ok. Sori, tarkoitin Tarvontiellä sitä vanhaa, joka kulkee Gallen-Kallelan museon ohi ja pienellä sillallakin.