Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa GTS 300ie abs asr tilattu

Aloittaja Remu, 04.11.14 - klo:14:46

« edellinen - seuraava »

Partanen

Lainaus käyttäjältä: pugt200 - 18.02.16 - klo:15:56
LainaaThe 278cc Single is claimed to produce 21.2 horsepower at 7500 rpm, while a peak of 16.4 ft-lb of torque is available at 5250 rpm. It has more oomph all over its register than previous models.

The Vespa GTS has superb acceleration for a scooter, and its midrange has been improved compared to previous models. Twist the grip and there's enough to overtake cars even at speeds above 60 mph.

Eiköhän tuossa puhuta GTS:n edellisistä malleista/versioista.

Mahdollisesti, tai sitten siinä puhutaan 278 kuutioisesta, joka esiteltiin jo 2008, ja verrataan sitä muihin versioihin. Paperilla tehot ja vääntö on tässä uudessa samat kuin ei ABS mallissa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Partanen

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 20.02.16 - klo:11:52
Nyt kun olen pari vuotta ollut pois skootterikuviousta niin onko tätä piaggiossa olevaa 350 konetta asennettu jo vespan malleihin ? Itselläni oli juuri tuolla moottorilla varustettu beverly ja oli kyllä loistava moottori.
Luulisi tuon sopivan gts-vespaankin ja viihtyvyys suuremmillakin teillä lisääntyisi.

Ei ole näkynyt. Scootering-lehdessä arveltiin, että 350 kuutioista konetta ei ehkä nähdä Vespassa ihan hetkeen. On sellaisenaan liian iso Vespan nykyiseen koriin.

Oletko kokeillut GTS 300 Vespaa? Nopein Vespa mitä on sarjatuotantona tehty kuitenkin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

JakeS

Kyllä pieni testilenkki tuli heitettyä silloin kun ensimmästä isompaa skodea etsiskelin. Lopulta päädyin beverlyn 300-malliin ihan sen vuoksi, että ihastuin suurempaan rengaskokoon ja sen tuomaan vakauteen maantieajossa. Myös hondan 300 sh oli loppusuoralla mukana. Piaggosta löytyi myös uudempi ja vähemman ajettu silloiseen budjettiin ja se sinetöi kaupan. Myös vaimon mielipiteellä oli merkitystä koska hän aika paljon sillä ajoi.
Yksi kesä sillä ajettiin jonka jälkeen päivitys uuteen 350-malliin. Helpotti aika paljon mökkimatkaa kun paukut riittivät moottoritieajoonkin kyytiläisenkin kanssa. Mikään näköjään ei ole riittävää ja taas on palattu moottoripyörään ja rouva siirtynyt auton rattiin ja/tai takapenkkiläiseksi.
Jonkun näppärän taajamaraketin voisi vaimolle vielä hankkia jos sopiva eteen osuu. Katseltiin kyllä mp-messuilla ja hän unelmoi autom. moottoripyöristä mutta kun realiteetit (pieni koko 159cm/50kg ja kokemuksen puute vaivaa edelleen) niin näihin nurkka-ajoihin olisi vaikka piikkinen skode aika kova juttu.
Tottakai taloudelliset realiteetitkin pitää ottaa huomioon siitä minkälaista kulkinekasaa tuossa pihassa kannattaa pitää kun muutenkin joutilasta kulkinetta roikkuu piha täynnä.
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

pugt200

#123
Tämä piikki on testeissä kulkenut 113 km/h ja saanut muutenkin todella hyvää palautetta.

http://www.nettimoto.com/peugeot/citystar/1962468

Partanen

#124
ABS-mallin ohjekirjaa en löytänyt netistä helposti. Mutta latasin google-kaupasta Piaggio Multimedia Platform-ohjelman, josta löytyy ohjekirja sähköisessä muodossa.

Pitäisi kai etsiä korjaamokäsikirja ABS-malliin. Vai joko joku osaa kertoa mistä löytyy?

Lisäys: täältä: http://manuals.wotmeworry.org.uk/Vespa/GTS300-2015-ABS/
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Partanen

Täällä oli laskettu, että nopeusmittarin virhe olisi kuutisen prosenttia:

http://www.justgottascoot.com/vespagts300.htm

Mutta että matkamittari on tarkka. Matkamittari on ollut tarkka aiemmissakin Gts:issä, lukemani mukaan. Itse en ole testannut.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

Eu sääntö määrää että nopeusmittarin on näytettävä 4 kmh yli.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pugt200

Vuoden 2008 GTS250 mittarivirhe oli +15-20%. Tyttären mopon kanssa ajellessa mittari näytti 60 km/h kun oikea nopeus oli 47 ja huippuja sain 142 kun todellinen oli 118-122 km/h. Hyvä jos tarkkuus on parantunut.

JakeS

#128
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 29.02.16 - klo:14:40
Eu sääntö määrää että nopeusmittarin on näytettävä 4 kmh yli.
Onko näin ?

126 §
Nopeusmittari

1. Moottoripyörässä ja L5-luokan ajoneuvossa tulee olla nopeusmittari, joka on kuljettajan välittömässä näkökentässä ja joka on selvästi luettavissa sekä päivällä että yöllä.

2. Nopeusmittarin näyttämä ei saa poiketa todellisesta nopeudesta alaspäin. Näyttämä saa olla enintään 10 prosenttia lisättynä 8 km/h todellista nopeutta suurempi.

3. Moottoripyörän ja L5-luokan ajoneuvon nopeusmittarin tulee olla e-hyväksytty kaksi- ja kolmipyöräisten moottoriajoneuvojen nopeusmittareista ja kaksi- ja kolmipyöräisten moottoriajoneuvojen tyyppihyväksynnästä annetun neuvoston direktiivin 92/61/ETY muuttamisesta annetun Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivin 2000/7/EY mukaisesti tai E-hyväksytty 93 §:n 2 momentissa mainitun E-säännön mukaisesti.

148 a §
Nopeusmittari

1. Mopossa ja kevyessä nelipyörässä tulee olla nopeusmittari, joka on kuljettajan välittömässä näkökentässä ja joka on selvästi luettavissa sekä päivällä että yöllä.

2. Nopeusmittarin näyttämä ei saa poiketa todellisesta nopeudesta alaspäin. Näyttämä saa olla enintään 10 prosenttia lisättynä 4 km/h todellista nopeutta suurempi.

3. Mopon ja kevyen nelipyörän nopeusmittarin tulee olla e-hyväksytty 126 §:n 3 momentissa mainitun direktiivin mukaisesti tai E-hyväksytty 93 §:n 2 momentissa mainitun E-säännön mukaisesti.


Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

Partanen

Eihän liian suuri näyttämä ole ongelma, kun se on tiedossa yleisesti. Vaikka onhan siitäkin kai joku mielensä pahoittanut, kun muut ovat ns. vauhtia työntäneet maantiellä. Ihmekös se, jos alinopeutta ajaa. Sillä 2008-2013 mallien mittarilla kun pitää viisarin 15-20 km/h yli sallitun. Sillä keinoin pysyy muun liikenteen mukana.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

#130
Liian suuri näyttämä, nopeusmittarissa on suuri ongelma.
Liikenteen sujuvuuden kannalta olisi hyvä jos yksi osaalue katsastustoimessa olisi, nopeusnäyttö.
Ja ajoneuvosta riippumatta, pois moottoriteiltä, ajoneuvot jotka eivät pysty ylittämään,
tiekohtaista max nopeutta 10%.
Lohduksi ko. vespan omistajille, pakettis eioo´raketti, nauti siitä, jossain muualla. 8)
Molemmat tykkää, vespa ja kuljettaja, ja kanssaliikennöijät kiittää  :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 29.02.16 - klo:13:47
Täällä oli laskettu, että nopeusmittarin virhe olisi kuutisen prosenttia:

http://www.justgottascoot.com/vespagts300.htm

Mutta että matkamittari on tarkka. Matkamittari on ollut tarkka aiemmissakin Gts:issä, lukemani mukaan. Itse en ole testannut.

Todella kumma juttu, samasta anturista tietonsa saava matkanäyttö toimii, mutta nopeusnäyttö ei.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Partanen

En muista olenko kertonut, mutta ajelin viime syksynä Hämeenlinnasta Kehä kolmoselle motaria, autoja ohitellen. Ja aiemmin kesällä 300 km matkan paremmalla keskinopeudella kuin autolla pääsisi. Rajoitukset sillä reitillä oli enintään 100 km/h.

Jännä miten näihin ketjuihin tulee häiriötekijöitä. Semmoiset lätisee, jotka ei Gts:llä ole edes ajaneet. Onneksi on estolista.  ::)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

Olen kyllä ajanut monellakin Gts:llä , ja omasta mielestäni, liikaakin  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

lehtijussi

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 02.03.16 - klo:14:07
Todella kumma juttu, samasta anturista tietonsa saava matkanäyttö toimii, mutta nopeusnäyttö ei.
Kymco xciting nopeusmittari näyttää satasen vauhdissa lukemaa 118km/h Matkamittarissa on heittoa 100km matkalla gps.än kertomaan n. 2 km...