Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight 3

Aloittaja Jetii, 08.06.18 - klo:16:07

« edellinen - seuraava »

Jetii

Kertokaapas miten saan bensan kulkemaan Speedfight 3 kaasariin. Tankista tulee bensaa, mutta se ei nouse tarpeeksi jotta se pääsisi alipainehanan kautta kaasariin. Vaikka itse yritän imeä alipaineletkusta, ei bensaa tule. Onko hana liian korkealla ettei bensa pääse sinne? Kaasari on aina kuiva kun on polkenut monia kymmeniä kertoja. Tulpan reiästä kun laittaa bensaa skootteri käy käynnissä, mutta heti sammuu kun bensa loppuu sieltä. Eli kaasariin ei tule bensaa. Mitä tehdä? Alipainehana on uusi joten sen pitäisi toimia.

konenikkari

#1
Speedfight 3:ssa ei ole alipainehanaa, siinä on alipaineella toimiva bensapumppu.
Tankki on alempana kuin kaasutin, ja bensiini nousee kaasuttimelle sillä pumpulla.
Tarkista ettei koneessa, ja varsinkaan pumpulle menevässä alipaineletkussa ole imuvuotoa.
Koska suomessa myytävät "bensiinit" on mitä on, on noita alipaineella toimivia bensapumppuja särkynyt.
Jos olet uusinut pumpun, tuliko varmasti asennettua kaikki kolme letkua oikeisiin paikkoihin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Jetii

Tarkotin just sitä alipaineella toimivaa bensapummppua. Ja Kyllä, kaikki letkut ovat oikeissa kohdissa. Pitäiskö mun vaihtaa kaikki letkut uusiin jotta niisä ei varmasti ole vuotoja? Letkuun joka menee hanasta kaasariin, kun puhalsin nii tankista tuleva bensa meni alas ja kun alipaineletkusta imasi, niin sieltä nousi bensaa mutta se valui takaisin alas vaikka silti imin sitä. Liian jyrkkä nousu hanalle?

konenikkari

#3
Tuosta linkistä, sivulta10  https://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/peugeot_speedfight3_50cc_2stroke_technical_training.pdf
näet letkujen oikean järjestyksen, ja pumpun toimintaperiaatteen, onnea.
Jotta alipainepumppu toimisi, pitää alipaine letkusta imeä sykäyksittäin,
joka kerta kun imet sykäyksen, bensa liikkuu sykäyksen, eli taitolaji  :D
Syötä bensaa kaasuttimen imupuolelle kunnes pumppu nostaa kaasuttimen täyteen.
Ja tosiaan varmista ettei mikään letku vuoda ulos eikä sisäänpäin.
Se ikävin vaihtoehto on ettei moottorissasi ole pumpun vaatimaa alipainetta, jostain syystä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Jetii

Nyt olen tarkistanut letkut, ne eivät vuoda. Mutta nyt on alkanut sellainen ääni kuulumaan niinkuin polkisi ilman tulppaa. Tulppa on kuitenkin paikoillaan ja kiristetty. Mistä tämä ääni voisi kuulua. Ja sen huomasin kans että vika ON alipaineessa, eli se ei "ime" tarpeeksi jotta bensaa tulisi. Kun itse imee niin kaasariin menee bensaa mutta se ei itse yritä imeä kun polkee tai koittaa ylipäätään startata.

konenikkari

#5
Tarkasta että kaasutin on hyvin paikoillaan kumikurkussa,
ja ettei kumissa ole murtumia.
Myös jos imuläpät ei toimi tai kampiakselin stefa vuotaa,
voi aiheuttaa moista.
Kerro vähän laitteen taustoja, paljon ajettu onko vesi vai ilmajäähy, onko vika tullut yllättäen,
oletko ostanut viallisena jne.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Jetii

Elikkäs sf3 ostin tutulta viimeviikon perjantaina. Skootteri on 2010vm ja on tuttuni osti sen avk:lta.  Siihen on vaihettu mäntä, kampiakseli, laakerit sekä tiivisteet. Sillä on ajettu 8861km ja se on nestejäähytteinen. Vika tuli heti kun käytin kaasuttimen irti. En osannut ottaa kaasutinta siitä kumikurkusta, joten otin sen mukaan. Kun laitoin kaasuttimen paikoilleen, Ei enää lähtenyt käyntiin. Ja kun ostin skootterin se toimi mutta lähti huonosti liikenteeseen. Yritti lähteä mutta ei jaksanut.

konenikkari

#7
Taitaa nyt vuotaa alipaineita sieltä kumikurkulta, tai k-akselin stefa on pois paikoiltaan.
Missä tai kuka vaihtoi männän, kampiakselin, ja sen tiivisteet.
Ja miksi ko. osat vaihdettiin.
Kun operoit siellä kaasuttimen seutuvilla, irroita satulan alla oleva kaukalo, ja irroita tupakansytyttimelle menevä johto,
ja käännä koko satulakaukalo mopon sivulle, akkuineen päivineen vaikkas tuolin päälle.
Tuolla ohjeella saat avarammat työskentely olosuhteet.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Jetii

Minulla on tälläkin hetkellä penkki pois paikoiltaan joten tilaa on. Ko. osat vaihdettiin koska skootteri ei lähtenyt käyntiin. Kampiakseli oli rikki. Se oli todella väljä. Osat vaihtoi entinen omistaja kotonansa

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Jetii - 09.06.18 - klo:12:31
Vika tuli heti kun käytin kaasuttimen irti.

Kaasarin ja koneen välissä voi olla bakeliittieriste, mikä halkeaa helposti ruuveja kiristettäessä, katso sen kunto ja onko 2 o-rengastiivistettä paikoillaan eristeessä ja kaasarissa.

Jetii

Siis mulla on koneen ja kaasarin välissä sellanen kumikurkku. Onko se bakeliitti eriste mikä?

helkama sc-r

Kurkku on tässä tapauksessa osa kaasaria, sen ja koneen välissä on ehkä bakeliittieriste, vajaa sentin paksuinen muovilevy. Kaasarin mutterit pitäisi kiristää aika kevyesti, mutta silti riittävän tiukalle tai bakeliitti voi haljeta.

Jetii

#12
Kumikurkun ja koneen välissä on läpät ja läppien ja koneen välissä on tiiviste. Mutta kuitenkin, kaasarin ja koneen välissä ei ole mitään rikkinäistä tiivistettä.

helkama sc-r

Kohokammio pitäisi saada imettyä aluksi täyteen bensaa. Alipaine voi olla riittävä pumpulle, kun kone käy.
Tuki ilmanputsarin, tai jos vuotoja, kaasarin ilmanotto ja katso tuleeko pumpulta pensaa kun pyörittää konetta.

konenikkari

#14
Onko alkuperäinen ilmansuodatin kotelo, ja paikoillaan
Oletko tarkastanut imuläpät.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)