Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

125 kuutioisten virittely

Aloittaja greenriver, 17.09.11 - klo:15:06

« edellinen - seuraava »


InsOmnia

Nyt kun isolohko piikkinen on jotensakin sisäänajettu, niin huomioita kiinankoneen toiminnasta.
Samat ilot ja murheet tuntuvat seuraavan isolohko piikkiä, kuin isolohko moposkootterin konettakin. :o Puristukset tuntuu olevan kohtuu korkeat, polkaisemalla ei saa muuta aikaiseksi, kuin murtuneen nilkan ja jalan. Starttimoottorilla lähtee laakista käyntiin, jos se jaksaa edes kierroksen pyöräyttää. Jouhevana matkanopeutena voi huoletta pitää 85km/h jonka pystyy osakaasulla ylläpitämään kepoisesti. Kiihtyvyys tuntuu myös parantuneen sisäänajon myötä ja ei tuota enään voi ainakaan laiskaksi haukkua. ;D

Suurin yllätys on reilusti laskenut polttoaineen kulutus. Vakiokuosissaan tuo piikkinen hörppäsi sen 5 litraa sadalla ja nyt kulutus on pyörinyt kolmen litran tuntumassa. Joten jos kilometrejä tulee ajettua samaan tahtiin kuin viime ajokaudella, niin säästöä kertyy noin. 40 litraa kuukaudessa. :o

Venttiilin naputus/ kilinä /kolina ei ole loppunut jos ei nyt lisääntynytkään. Mutta ilmeisesti ei kovin vaarallista, kun ei kerran ole pahenemaan päin?

Kone

Piikki 5litr satasella? Eihän tuo voi olla mahdollista!

ko2610

Jotain vikaa siinä on ollut tai sitten naru kireellä koko ajan. :D Kolmisen litraa sadalle on oman kokemuksen mukaan sellainen normaali lukema. Viritysnokalla saa venttiileihin mukavasti lisää ääntä. Eikös sulla se A14 siellä pyörähtele?

InsOmnia

Aika lailla naru kireenähän sitä aikaisemmin joutui ajelemaan. ;)

Täytyypi toivoa, että tuo venttiilien äännähtely olisi virinokan ominaisuus, eikä vika. :D

InsOmnia

Tuli sitten nuo Tohtori Vetävän liukupalat laitettua kinkkipiikkiin, Koson varin kaveriksi. :o
Nuo Dr.Pulleyt aiheuttaa koeajon jälkeen, hyvin ristiriitaisia tuntemuksia. Kone huutaa hoosiannaa ja mihinkään ei liiku, mutta jahka vauhtiin pääsee, niin ne toimii ihan kelvollisesti. Jos kiihdyttää paikaltaan kaupunkinopeuksiin, jää kone huutamaan toviksi, ennen kuin kierrokset lähtee tasakaasulla tasoittumaan. Huippunopeus tippui entisestään ja 90km/h on työn ja tuskan takana. :'(

7000km:ä ajettu Koson vari, oli kuin pakasta vedetty ja rullissa ei ollut minkäänlaista kulumaa. Tosin pitää myös kokeilla, miten nuo Dr.Pulleyt toimisi vakiovarin kanssa

Olkoon nyt hetken noin, jospa tilanne paranisi harvempien välitysten myötä. ;D

pekpel

Mites nuo painot ?
Minkä painoiset oli rullat ja millaiset pulleyt laitoit ?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

Eipä ole tullut vaaittua noita Koson rullia, Dr.Pulleyt samat 12 grammaiset kuin Juzallakin.

pekpel

Tuolla kosolla voi tosiaan olla jotain tekemistä asiaan, siinhän on rampinkulmat erit kuin vakiossa ?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

juza

Vaihdoin kanssa tänään Pulleyt.
Alkuperäset 1000km ajetut oli kulunut kulmikkaaksi, joka selittää niiden oudon toiminnan.
Ostin ihan hatusta 12g pulleyt. Nyt niitä vaihtaessa punnitsin alkuperäset. Olivat 13,5g.
Kiihtyvyys parani, kierrokset nousivat hiukan. Huippunopeuteen en osaa vielä ottaa kantaa, kun oli kotimatkalla aika kova vastatuuli. Reilun satasen se otti mittariin silti.
13g olis ollu ehkä parempi. Täytyy varmaan tilata ne. Moottorina on 150cc 157QMJ.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 01.05.13 - klo:20:11
Tuolla kosolla voi tosiaan olla jotain tekemistä asiaan, siinhän on rampinkulmat erit kuin vakiossa ?
Onhan ne tosiaan hiukan eri kulmilla ja tuo Koso toimi omilla rullillaan kuin ajatus. Ainakin alkuperäiseen variin verrattuna. ;D

ko2610

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 01.05.13 - klo:20:46
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 01.05.13 - klo:20:11
Tuolla kosolla voi tosiaan olla jotain tekemistä asiaan, siinhän on rampinkulmat erit kuin vakiossa ?
Onhan ne tosiaan hiukan eri kulmilla ja tuo Koso toimi omilla rullillaan kuin ajatus. Ainakin alkuperäiseen variin verrattuna. ;D
Ja silti korjasit, vaikkei ollut rikki. :)

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: juza - 01.05.13 - klo:20:35
Kiihtyvyys parani, kierrokset nousivat hiukan. Huippunopeuteen en osaa vielä ottaa kantaa, kun oli kotimatkalla aika kova vastatuuli. Reilun satasen se otti mittariin silti.
13g olis ollu ehkä parempi. Täytyy varmaan tilata ne. Moottorina on 150cc 157QMJ.
Kiihtyvyys ei välttämättä ole parantunut, vaikka siltä saattaa kuullostaakin. ::)
Kyllä tuo minunkin kinuski korvakuulolla kiihtyy noilla Pulleyllä vallan mainiosti, mutta nopeus ei vain ole sama mittaradalla, verrattuna rullilla tehtyyn kiihdytykseen. ;D

Mulla on tuo sama suora, missä käyn aina kiihdyttelemässä ja Pulleyllä tippui nopeudesta liki 10km/h noin 100:n metrin kiihdytyksen lopputuloksena. :o Kuullostaa hätäiseltä kun kierrokset huutaa hoosiannaa, mutta totuus saattaa olla ihan jotain muuta. ;)

pekpel

Persdynohan on ääniohjattu  ;D
Kun on meteliä niin luulee helposti että kulkee  8)
Tuo testiratahomma on ainoa oikea ja luotettava systeemi..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..