Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Samppa

Libertyyn kannattaa ehdottomasti tutustua ja nyt Piaggioon merkkinä muutenkin. Olen tietysti vähän huono merkkiä arvioimaan, kun suurin osa omista on juuri Piaggioita.  ;)

Vanhoilla tunnetuilla merkeillä plussaa on ennen kaikkea varaosien hyvä saatavuus pitkin Eurooppaa. Varsinkin näissä vanhemmissa Piaggioissa myös melko suuri osa osista sopii mallista toiseen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

khaosaming

#796
Vespa on Piaggio siinä missä Libertykin. Tämä tiedoksi, jos joku ei tiedä kuka Vespat valmistaa.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

mikkelson

Libertyyn sitä tuli sitten loppujen lopuksi päädyttyä ja laitettiin tilaukseen, että saadaan se valkoisena, niinkuin vaimo halusi.  :) Kyllä se ainakin omien laskujen mukaan maksaa itsensä takaisin parissa vuodessa autoiluun verrattuna, eli eihän se heti tee eroa siihen kun on hankintakulut ja muuta, mutta on siitä skootterista varmasti muuhunkin hyötyä kuin pelkästään työajoihin ja säästyypähän autossakin kilometrit. Meillä perheessä ei ole ollut kuin yksi auto ja kumpikin on työssäkäyviä, niin on se skootteri kuitenkin halvempi kakkosajoneuvo kuin että hankkisi toisen auton. Auto ei siis jää aivan toimettomaksi seisomaan. Mutta kesän jälkeen ollaan viisampia ja nähdään mitä kaikkea tästä skootterin hankinnasta hyödyttiinkään tai ei hyödytty.  8) Sen verran kuitenkin alunperin tutkittiin, ettei tuolla skootterilla siis ole tarkoitus maantielle mennä autojen kulkua tukkimaan, vaan koko reitiltä löytyy mopoille sallittu pyörätie.

Seuraavaksi pitäisikin alkaa hankkimaan varusteet, mitä tuohon skootterilla ajeluun tarvitaan.  :)

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: mikkelson - 12.05.12 - klo:14:28
Libertyyn sitä tuli sitten loppujen lopuksi päädyttyä ja laitettiin tilaukseen...
---------------------
Onneksi olkoon ja paljon hyviä kilometrejä uudelle ajokille. Laitapa kuvia ja kokemuksia tulemaan tänne palstalle.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

tyyppi

"Mad-Croc Skootteri 50 cc 2-Tahti"
Ilmeisesti yllämainittu on joku kiinalainen/solifer skoba?
Onko kellään parempaa tietoa moisesta kulkuneuvosta?
Tuossa skootterikaupan sivulla ei mainita esim.moottorin valmistajaa yms.( http://www.skootterikauppa.fi/madcroc-skootteri-2tahti-p-1586.html )
Tein itse ja säästin...

-Zone-

#800
Kiinan koneella on ( 1e40qmb ). Oikeastaan tuo on ihan sama peli kuin "sollena" myytäväkin. Kone vaan 2T. Katteet näyttäis ainakin sollen kanssa samoilta. Tehtailin pikapikaa vertailukuvan http://aijaa.com/0022410212425

Coastside

Olisiko energiajuoman valmistajan logo? Muuten selvää kiinapässin lihaa ja hinta juoruaa jotain.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tyyppi

Olihan tuota hullua crokoa myös nelarinakin.
Kumpi sitten lie "järkevämpi" ostos olisi,2T vai 4T jos moiseen päätyisi?
Samalla rahallahan kyllä saisi käytetyn merkki skootterin,tosin +10000km mittarissa,katteet rikki ja muutenkin
jonkun teinin raiskaamana.

Tein itse ja säästin...

-Zone-

Järkevyyden kohdalla en ota kantaa, mutta jos se 50cc 4T motti on edelleen yhtä avuton kuin mun 2004 baotianissa, niin voi sanoa että 72cc sylinterisarja on lähes välttämättömyys. Ihan täydellistä myrkkyä tolle omalle oli ylämäet. Hyvä etten hypännyt kyydistä ja työntänyt sitä. Pahimmillaan alle 15km/h se mateli pahimpia mäkiä ylös ja siihen aikaan vaakakin pysähtyi mun alla vielä 64kg kohdalle.

Kulki kyllä sillä viiskymppiselläkin kun vauhtiin sai, mutta ne ylämäet oli todellista "tervassa tarpomista". Seitenkakkosella alkoi jaksaan jo mäetkin mennä ylös. Ex työkaverin Jonway warrior (kinkki 2T kone) oli huomattavasti pirteempi vakionakin, joskin laatuongelmia siinäkin on ollu. Jos vain suinkin mahdollista niin koeajo olisi se paras tapa muodostaa oma käsitys. Oma mielipide on tullut sen perusteella mitä on omat kokemukset.

pekpel

Kylläpä mun 2010 Bella on ihan hyvin työnsä tehny jo 15000 km..
Kone on edelleen avaamatta, mutta variaattorin kanssa on ollu pientä painiskelua.. Osin omaa syytä on tääkin, kun painan kolmenumeroisen kilomäärän ja tykkään ottaa paljon kamaa reissuille..
Taitaa olla nää uudemmat 2 venttiiliset nelarit olla jotenkin paremmin kasaan saatuja kokonaisuuksia..
Rullatkin oli jo ostaessa ihan optimi painoiset..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

djkose

Onko kellään kokemusta maxon max1 skootterista? Kannattasko ostaa? http://www.motoland.fi/pages/skootterit/maxon-max-1.php

ramba

Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Coastside

Malli skootteri: MAXON max 1
Suurin teho: 6,5 kW
Moottorin tilavuus: 50,0 ccm
Moottorin tyyppi: kaksitahtimoottori, yksisylinterinen.
Jäähdytysjärjestelmä: Ilma
Vaihteisto: CVT
Suurin kuormitus: 150 kg
Sytytys: CDI
Käynnistä moottori: sähkökäynnistys ja polkaisukampi
Polttoaine: bensiini, vähintään-92
Etujousitus: teleskooppihaarukka
Akseliväli: 1182 mm
Vanteet: Alumiini 13"
Jarrut: edessä levy / takana rumpu
Mitat: 1846x675x1173 mm
Värit: musta,valkoinen
Takuuaika: 1 vuosi
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

JakeS

6,5 kw ja 50 cc tainnut maahantuojalta tulla huolimattomusvirhe. Itämaan valmistajat alkavat rynniä markkinoille kovasti 2 t voimin.
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

kani

Jännä kehitys kun tuntui että 2t skopat poistuu niin nyt niitä tulee.. Hienosti kävi ainakin Ekin TGB Bullet, jaksoi hinata 200kg massaa (skootteri, mies ja varaosat) perässään hiipumatta. Mopon vauhtia mentiin vaikka kuormaa oli melkoisesti. Eikä juuri 2t öljyn käryä tai savua tullut. Onkohan toi yamaha jogin kone kopioitu paremmin toleranssein ja nuo rakennetaan laadukkaammin komponentein kuin nelarikoneet. Liikkuvia osia kun on vähemmän niin voidaan satsata enemmän laatuun ja kun susiosia on vähemmän niin luotettavuus varmasti paranee. Toivottaan että nyt alkaisi uusi laadukkaampien kiinaskootterien aikakausi. Mikä on taiwanin vaikutus laatuun tuossa TGB:ssä vrt. kiinalaiset kilpakumppanit, jääpä nähtäväksi. Mitä eroa on Modularboxin 1890e Bulletissa vrt  Tarjoustalon 795e MadCroc skootteriin? Olisko nyt kovalle hinnalle vastinetta siinäkin että Modularbox hoitaa takuuasiat paremmin (?). Itse en noin kallista skootteria uskaltaisi ostaa firmalta joka ei ole hoitanut takuuvastuitaan kovin asiallisesti menneisyydessä. Esim Yamaha Jog joka on vastaava alkuperäistuote Yamaha-laadulla ja takuulla sekä jälleenmyyntiarvolla, 2290e..