Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Jörö

Mopokortti-ikä lähestyy, ja ollaan kateltu tota super 8 skootteria netistä, ja löydettiin yksi halpa, mutta nyt alkoi mietityttään että onko liian iso vehje 157cm pitkälle?

ramba

Lainaus käyttäjältä: Jörö - 05.09.11 - klo:17:46
Mopokortti-ikä lähestyy, ja ollaan kateltu tota super 8 skootteria netistä, ja löydettiin yksi halpa, mutta nyt alkoi mietityttään että onko liian iso vehje 157cm pitkälle?

Ei ole, josset talvella aja? 2t vai 4t ?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Jörö

Ei ole talvella tarkoitus ajella. 4t on.

pekpel

Jos et osaa korjata, esim. puhdistaa ja säätää kaasaria alle tunnin , osta sellainen jonka koko historia on tiedossa, huoltoja myöten.
Pääset paljon vähemmillä murheilla kun skopan peruskunto on hyvä, eikä arvailujen varassa.
Vasta-alkajalla on jo perushuolloissa oppimista ihan tarpeeksi.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Jörö

On sitä tullu siskopuolen nelitahti vekotinta rassailtua, joten ei pitäis olla ongelmaa. :)

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Jörö - 05.09.11 - klo:18:56
On sitä tullu siskopuolen nelitahti vekotinta rassailtua, joten ei pitäis olla ongelmaa. :)

Hjuva, Hjuva !!
Sittenhän osaat korjata käytetymmänkin kulkineen vikoja, sovi koeajo ja kuski kokeilee, jos on helppoa pitää skopa pystyssä ja paikallaan ilman jarruja loivassa mäessä , niin miks ei kävis toi skopa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

ramba

#636
Onko venttiilien säätö hanskassa? ::)

http://www.skootterini.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=71

Säätötarve on kuitenkin vähäinen mutta se on aika yksityiskohtaista. Ex nelarimopossa sai 500-1000km välein säädellä venttiileitä kun tehot alkoi hyytymään.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

kaahonen

Lainaus käyttäjältä: ramba - 06.09.11 - klo:10:38
Onko venttiilien säätö hanskassa? ::)

Säätötarve on kuitenkin vähäinen mutta se on aika yksityiskohtaista. Ex nelarimopossa sai 500-1000km välein säädellä venttiileitä kun tehot alkoi hyytymään.

Oiskohan säätäjässä vikaa kun noin usein pitää tehdä?  :P
Ei mopolla mahottomia

ramba

#638
Lainaus käyttäjältä: kaahonen - 06.09.11 - klo:15:48
Lainaus käyttäjältä: ramba - 06.09.11 - klo:10:38
Onko venttiilien säätö hanskassa? ::)

Säätötarve on kuitenkin vähäinen mutta se on aika yksityiskohtaista. Ex nelarimopossa sai 500-1000km välein säädellä venttiileitä kun tehot alkoi hyytymään.

Oiskohan säätäjässä vikaa kun noin usein pitää tehdä?  :P

Mitenkäs niin?

Kiinalaiset.....

Eivät ne tehot hurjasti hävinnyt mutta huomasi kyllä kun keulaa nosti että onko venttiilit 99% kohdillaan vai ei. Onse aika tarkkaa hommaa jos haluaa kaiken tehon irti.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

kaahonen

OK, ei kannata vetää hernettä nenään, mutta jos säädöt kestää 500km niin kyllä vika on venttiileissä/-koneistossa tai säätäjässä.  ;)
Ei mopolla mahottomia

ramba

Lainaus käyttäjältä: kaahonen - 07.09.11 - klo:08:26
OK, ei kannata vetää hernettä nenään, mutta jos säädöt kestää 500km niin kyllä vika on venttiileissä/-koneistossa tai säätäjässä.  ;)

Kyllähän sitä pientä heittoa säätöihin tulee vaikka kilometrin jälkeen jos pilkkua nussitaan. Eivät ne silloin täysin perseillään ole vaan 0.05 säädön jälkeen jotain 0.06 jonka huomaa kyllä keuliessa.

Ja se on aika yksilökohtaista näiden kinkkien kanssa.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Coastside

Onhan niitä jotka huomaa ämyrin soinnissa eron jos kaapeli makaa lattialla tai on ripustettu pumpulilangalla 5 cm korkeuteen siitä. ;)

Venttiilien säätö vaikuttaa lähinnä siihen kiliseekö ne. Siihen taas vaikuttaa enemmän kiinalaisen koneistajan asenne enemmän kuin omistajan päätös sadasosien valinnasta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ramba

#642
Näin pieni kuutioisissa vehkeissä (70cc ja 50cc) huomaa kyllä eron onko välys 0.02, 0.05, 0.08, 0.10 jne. Monet luulee ettei se huippuja eikä kiihtyvyyttä syö mutta silloin on todella väärässä. Jos pienikuutioisten nelareittenkaa tappelet että saat kaiken tehon irti niin opit kyllä arvostamaan miten tarkkaa on venttiilien säätö.

Viimetalvella oli testinä 0.15 ja 0.10 venttiilien välykset ja et usko kuinka kauan sai polkea käymään -25 pakkasessa.. Muutenkin tullut testattua että kulkee venttiilin välykset pielessä noin 10km/h vähemmän ja kiihtyvyys ja vääntö laskee todella huomattavasti. 0.05 ja 0.08 välyksellä on jopa eroa "tehossa" jos kunnolla testailee. Eihän missään skootterin venttiilien säädössä ole niin tarkkaa kun niillä ei tarvita kaikkea tehoa esim keulimiseen. Muutenkin variaattori tasoittelee tuota vetopuolta eikä eroa oikein huomaa. Mopot ovat oma luokkansa.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: ramba - 07.09.11 - klo:08:34
jonka huomaa kyllä keuliessa.
Sanoisin että kauhean pitkiä keulintasessioita ei kannata harrastaa ainakaan aivan pystyssä. = Keuliessa öljy valuu tietysti öljytilassa sen alimpaan kohtaan eli takapyörän eteen ja öljypumppu sijainnistaan johtuen horii pelkkää ilmaa.

kaahonen

Tää nyt meneen OT:

OK tulkitsin väärin, siis ajattelin ettei säädöt pysy kohdallaan 500km:ä, eli niin että säädät venat 0,05mm ajat 500km ja väli on jotain muuta kuin 0,05mm.

...jatketaan jos joku haluaa niin jossain muualla.
Ei mopolla mahottomia