Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

openflow

110cc minikrossi voisi olla tossa tapauksessa myös sopiva vaihtoehto. Käytettynä saa aika halvalla. Ajo-ominaisuudet paljon paremmat, kun jossain pappatunturissa ja lisäksi ylettää jalat jollain tavalla maahan. Vakio välityksillä kulkee ~50 km/t.

Tuttavan 7v pojalla on tälläinen mökkimopona ja hyvin se sillä jo ajelee, ainoastaan käynnistäminen tuottaa suuria vaikeuksia, kun on 4t-peli.

Aluksi sitä kaasuttimen luistin liikettä voi rajoittaa, kuten Zone mainitsi.

Coastside

#1291
Ei se nopeus ja kiihtyvyys vaaraksi ole kun asenne ja taidot on kohdillaan. Nuorten riehumisikä vain sattuu mopokauteen ja näyttämishalut ylittävät kyvyt. Pikkuskidillä on enemmän järkeä päässä. Varusteet vain kohdilleen että kärsii kömmähdellä. Liika kilpailuasetelma tuottaa mustelmia. Lahjakkuus ja aito kiinnostus selviää kun antaa touhuta itsenäisesti antaen tukea kun sitä tarvitaan. Isän intohimojen sijaisena ei tule osaajaa. Lapsi tai nuori etsii idolisa ja jäljittellen  oppii ja itsenäjstyy ja koko touhusta jää vain taidot ja ruhjeet jäljelle. Koko prosessin epärationaalisuudelle ei kukaan voi mitään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skegge

No itse ainakin lähtökohtaisesti olen ostamassa mopoa, en (laitonta) kevaria jota pitää itse alkaa kuristamaan. Sopivia löytyisi skootteripuolelta tuplabudjetilla vaikka kuinka mutta 300 € "pihamopoa" ei olekaan näköjään niin helppoa löytää.

Coastside

#1293
Olet näköjään "laki ja järjestys" tyyppiä ja vieläpä lahjoituksia metsästämässä. Ei sinua kiinnosta mitä poikasi siitä irti saa.Se sun skidi on varmaan pallo jalassa odottamassa  pieni pelko perseessä mitä iskä määrää. Oliko sulla sama tilanne lapsena, kun yleensä tuo on periytyvää.

Lapsen on hyvä ottaa haasteita itse että hän valmistautuu elämän haasteisiin kuten avioliittoon, isän rooliin ja ikuiseen kilpailuun asemasta. Siis ymmärtää että ne on kohdattava yksin. Mopon hallinnan tunne toimii siinä hyvin vaikka on niin vaatimaton suoritus. Mopo keulii välillä mutta taas mennään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skegge

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 19.07.15 - klo:09:08
Olet näköjään "laki ja järjestys" tyyppiä ja vieläpä lahjoituksia metsästämässä. Ei sinua kiinnosta mitä poikasi siitä irti saa.Se sun skidi on varmaan pallo jalassa odottamassa  pieni pelko perseessä mitä iskä määrää. Oliko sulla sama tilanne lapsena, kun yleensä tuo on periytyvää.

Lapsen on hyvä ottaa haasteita itse että hän valmistautuu elämän haasteisiin kuten avioliittoon, isän rooliin ja ikuiseen kilpailuun asemasta. Siis ymmärtää että ne on kohdattava yksin. Mopon hallinnan tunne toimii siinä hyvin vaikka on niin vaatimaton suoritus. Mopo keulii välillä mutta taas mennään.

No jos nyt ihan pilkulleen lakia noudattaisi niin ei kai niitä metsäautoteitäkään saisi alaikäisenä ja kortittomana ajella. Enkä ihan tuota lahjoitusheittoakaan ymmärtänyt. Ihan rahalla se mopo on tarkoitus hankkia vaikka kieltämättä olen ostosten suhteen monesti liikkeellä sillä asenteella että on tyhmää maksaa liikaa mutta myös pyytää liikaa. Omat nettimotossa ja autossa myydyt laitteet ovat aina menneet kaupaksi ilman kummempia tinkaamisiakin.

"Mopon ja elämän hallinta", siitähän voisi joku vaikka kirjoittaa kirjan tai tehdä elokuvan  ;D

Skegge

Lainaus käyttäjältä: openflow - 19.07.15 - klo:00:23
110cc minikrossi voisi olla tossa tapauksessa myös sopiva vaihtoehto. Käytettynä saa aika halvalla. Ajo-ominaisuudet paljon paremmat, kun jossain pappatunturissa ja lisäksi ylettää jalat jollain tavalla maahan. Vakio välityksillä kulkee ~50 km/t.

Tuttavan 7v pojalla on tälläinen mökkimopona ja hyvin se sillä jo ajelee, ainoastaan käynnistäminen tuottaa suuria vaikeuksia, kun on 4t-peli.

Aluksi sitä kaasuttimen luistin liikettä voi rajoittaa, kuten Zone mainitsi.

Täytyy varmaan tsekata nämäkin vaihtoehdot. Pappatunturin ajo-ominaisuuksia ei tosiaan ole yhtään ikävä.

pugt200

Mökkinaapurin pikkupojalle oli ostettu nelitahtinen 50cc mönkijä ekaksi moottoroiduksi kulkupeliksi. Sen hallinta onnistui pikkukundiltakin.

Coastside

#1297
Nelipyörät ovat vaarallisempia kuin kaksipyörät. Ne kaatuvat joka suuntaan ja ajaja jää usein alle. Tuskin hyvin valvotuissa tilanteissa mutta itsenäisesti ajellen voi käydä niin. Moottorin käytön alkeet niillä oppii kuten muillakin. Paras väline olisi nopeus ja tehorajoitettu henkilöauto. Siinä riskinä olisi allejäänti jos lapsia olisi useampi.

Hirvittää ajatella että peruskoulu ei opeta liikenneasioita ja ajotaitoa vaikka välineet on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skegge

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 19.07.15 - klo:11:27
Nelipyörät ovat vaarallisempia kuin kaksipyörät. Ne kaatuvat joka suuntaan ja ajaja jää usein alle. Tuskin hyvin valvotuissa tilanteissa mutta itsenäisesti ajellen voi käydä niin.

Tätä olen itsekin miettinyt. Niitä metsäautoteitä kun riittää itsenäiseen ajeluun kymmeniä kilometrejä.
Samalla mökillä alkoi oma 2-pyöräisurani aikanaan ja siellä myös ensimmäiset autolla ajot tapahtuivat kun sain välillä ajaa viimeisen kilometrin mökille. Mopoajasta syttyi kipinä isompiin 2-pyöräisiin mutta mopoa en koskaan halunnut kaupunkiin  kun olisin saanut sillä laillisesti tiellä ajaa. Ensimmäinen ajopelini kotipuolessa oli endurokevari.

-Zone-

#1299
Lainaus käyttäjältä: Skegge - 19.07.15 - klo:01:22
No itse ainakin lähtökohtaisesti olen ostamassa mopoa, en (laitonta) kevaria jota pitää itse alkaa kuristamaan.
No mitään täystehokevaria en kyllä tarjonnutkaan jos niin asian ymmärsit. Mainitsin vain että se on helpoin tapa kun sama toimii laiteeseen kuin laitteeseen kevarit mukaan luettuna ja siitäkin syystä viisas tapa, että se ei vaadi mitään muutoksia säätöihin yms jos ne vain on jo kohdallaan.

Jos osaa mitata vaadittavan putken paksuuden ja sahata putken poikki, osaa myös moisen rajottimen valmistaa. Putken pituudella säädetään minkä verran luisti pääsee nousemaan eli sitä tehoa. Kokeilemalla selviää aika nopeaan käypä pituus ja näin voidaan pelin tehoja asteittain vaikka nostaa myöhemmin kun taidot karttuu vain lyhentämällä rajoitnta. Sen poisotto ja asennuskin käy 5 minuutissa.

Tollanen 110cc minicrossi on mustakin kaikkein järkevin.

Coastside

Säädettävä rajoitinkin on mahdollinen. Kanteen tiukat kierteet  pultille joka toimii sekä jousen pitimenä että luistin rajoittimena. Luistin voi täyttää erillisellä palalla joka ottaa ruuviin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skegge

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 19.07.15 - klo:12:29
No mitään täystehokevaria en kyllä tarjonnutkaan jos niin asian ymmärsit.

Tollanen 110cc minicrossi on mustakin kaikkein järkevin.

No juu, ehkä kirjoitin turhan yksioikoisesti sen enempiä ajattelematta. Omat kokemukset vaan ovat niin vajavaiset noista kaikista mahdollisista nykypäivän kikottimista. Minun aikanani vaihtoehtoina olivat ns. tossumopot, isot mopot ja sitten "oikeat" crossipyörät. 80cc KX Kawassa oli jo muistaakseni 25 hv.

joni_k

Onko 250€ liikaa tyscon xl skootterista? 2007VM 11tkm ajettu hyvä kuntoinen kuulemma.  Jotain tehty kulkee 80km/h.

pera8x

tuolla aikasemmin oli maininta nyky teinien mopedeista, mitkä on pappa be taalar. saman olen todennut itsekkin. ihan uudet, tai siis mun mittapuussa uudet. käytännöss jotain alle vuoden vanhat mopedit on kuin muisto vain siitä millasena ne on myyty. monen tonnin mopo ja alle vuodessa aivan ruoskana. katteet maalattu telalla, tai paukulla ja jollain vaan maalilla, mitä on käteen sattunut sopimaan. en voi ymmärtää.

sillon, kun itse ostin oman ensimmäisen mopedin, niin kyllä siihen sai laitta kesätyörahaa aika paljon. se oli jotain 80 luvun suzuki solifer S, eikä mistään parhaimmasta päästä kavereiden mopohin verrattuna. mutta se pysyi kunnossa lukuunottamatta moottoria, mikä ei kestänyt pitkäjaksosta matkantekoo yhtä soittoa. sinne sai ostella mäntää aina sillon tällön ja pytty kävi samaa tahtia porattavana. eipä sillä, oli niitäkin jätkiä, mitkä ajeli vielä inansa vanhemmilla peleillä. soliferin tm, vai mikähän se oli. varmaan 70 luvun lopulta. tomoksen koneella kuitenkin. samalla tavalla nekin leikkaili kiinni, kun matkaa piti taittaa. sillon oli paskat öljyt ja ymmärrys oli, mitä oli 15 vuotiaalla. nykyään asiat on erilailla. no, aikani ajelin mopedilla ja möin pois. myydessäkin sain siitä enemmän, mitä maksoin. sikäli harvinaista, että sen jälkeen ajoneuvo kaupat on olleet pelkkää tappioo. eikä tuosta niin kovin kauaa edes ole.

joni_k

Ei nyt tullu vastausta kannattaako ostaa.. :D ei ainakaa kuvissa näytä telalla maalatulta.. ;D omistajia on varmasti välissä ollu mutta kaikki toimii ainakin myyjä niin sanoi. Pytty rempan tekisin samantien ja muut tsekkaukset. Lähinnä toi isompi koko kiinnostaa.  Mutta löytyykö 12" moottori settiä mistään jos ostaa koko setin uutena? 10" tuntuu löytyvän joka paikasta.