Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua super 8

Aloittaja pappavm64, 10.07.07 - klo:09:59

« edellinen - seuraava »

Samppa

Coastsiden neuvo on kyllä kannatettava. Tuo hihna voi alkaa rispaantumaan jo melko helpostakin linjauserosta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kekra

Ehkä kannattaa ajella kuitenkin muutamia satoja kilometrejä ensin ja tarkkailla hihnan kuntoa. Jos ei ole rispaantunut tuossa ajassa niin tuskinpa se millin, parin heitto vaikuttaa myöhemminkään.

Tuosta holkista sen verran että olen miettinyt miksei se leivo kiinni varikoteloon vaikka on käsittääkseni kuivassa tilassa? Oma holkkini onkin palanut mustaksi osittain elikkä kertoo siitä että on käynyt todella kuumana jossain vaiheessa. Kampiakselin pääkin poorien etupuolelta on selvästi "kärähtänyt". Kotelon messinkinen/kuparinen? laakeri johon tuo holkki tulee on hiukkasen väljä mutta muuten kohtalaisessa kunnossa.

Mahtaakohan tuo laakeri olla ns. itsevoiteleva? Näyttää kestävän ilman voiteluakin. Metalli metallia vastaan tuntuu aika hurjalta kuitenkin. Kovat kierrokset vielä käytössä.

Ei haitanne vaikka tuota laakeria välillä voitelee?

Coastside

#32
Eikös se ollut niin että itsevoitelevat eivät kestä öljyä vaan vaurioituvat? Siten öljyvuoto stefasta pilaa varin laakerin.

http://www.johnson-metall.fi/suomi/liukulaakereiden_suunnittelu.php

Laakerinvalmistajan sivu, jossa voitelua ei kielletä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kekra

Toiselta foorumilta löytyi tietoa tyyliin "Pese kaikki variaattorin hilppeet, rullat, rullakuppi, holkki yms, sitten tippa öljyä holkille, levitä puhtaalla sormella."

Ilmeisesti kärsii kuitenkin voidella? Vai onko jollain "varmaa" tietoa" ettei missään nimessä saa öljytä?

Coastside

Siinä jonkun maahantuojan fuden huolto-ohjeessa kielletään etuvarissa minkäänlaisen rasvan käyttö.
Takavarissa 230 astetta kestävää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Make

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 06.07.08 - klo:11:47
Tee sama korotus takavarin kanssa jotta hihnan linjaus on suora. Hihna ei kestä vinoa linjausta.

Parempi keino on hitsauttaa täytettä ja työstää se sopivaksi. Oikean muodon malli on siinä akselissa valmiina.

Jep hitsaamalla ja työstämällä tulisi varmasti hyvä ja ehkä teetänkin homman syksyllä ajokauden päättyessä jos löydän jonkun paikan joka tekisi sen inhimilliseen hintaan, kun täällä pk-seudulla tuo hintataso remonttifirmoissa on välillä aika päätä huimaava. Mutta täytyy nyt katella hetki miten vari alkaa pelittämään.


Coastside

#36
Se itse täyttöhitsaus on vartin homma ja siinäkin vain siksi ettei akseli kuumene stefoihin asti liikaa. Sitten se työstö on se hidas vaihe ja kannattaa tehdä itse jos voi.
Tremel tai vastaava sekä viiloja siihen työstöön. Jos moottorin saa käyntiin koppa auki voi sen siten työstää pyöreäksi ja jyrsiä urat pienellä laikalla.

Tuo on kokeneelle silkkaa pässinlihaa, mutta kokemattomalle outoa.

Sen korotusprikkojen kanssa voisi tehdä kyllä niin että siirtää sitä hammaskehää samanverran sisään leikkaamalla sen toisesta, mutta antaako hihnan liike varaa?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 06.07.08 - klo:22:40
Siinä jonkun maahantuojan fuden huolto-ohjeessa kielletään etuvarissa minkäänlaisen rasvan käyttö.
Takavarissa 230 astetta kestävää.
Ensiöhihnapyörässä itse rullakuppiin ei mitään rasvoja laiteta, joskus vanhemmissa malleissa oli rullia mitkä rasvattiin (lithium soap-based grease NLGI3), mutta nämäkin voi korvata uusilla. Esim. Piaggiossa rasvaa saa laittaa muistaakseni vain käynnistyspolkimen mekanismiin.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.