Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aerox nykii / pätkii täydellä kaasulla

Aloittaja jannu, 22.05.11 - klo:21:39

« edellinen - seuraava »

nimimerkki


-Zone-

#16
Useiden eri yamahoiden sähkökaavioihin tutustuneena (Rd125-350,Tzr125-250,Dt125,banshee,blaster,yz/yzwr) niin yhteistä näyttää olleen kaikille, että sytytyspuolaan menevä johto on aina oranssi ja näin näyttäis olevan tässäkin tapauksessa. Tuon manualin mukaan http://ebookbrowse.com/yamaha-aerox-50-96-06-service-manual-pdf-d105270100 ei näyttäis olevan tuollaista cdi boksia aeroxissa. Onko se joku tarvikeboksi? Tiedätkö, käykö se johonkin muuhun yamahaan? (dt 50?)

nimimerkki

En kyllä tiedä yhtään käykö se muuhunkin yamahaan. Nyt pienen näperryksen ja koikeilun jälkeen sain tuoksin cdi-boksin kytkettyä ihan toimivasti. (:

-Zone-

Ehkä tuon toimivan kytkennän voisi laittaa myös tänne foorumille, jos joku muukin sattuu saman cdi boksin saamaan.

nimimerkki

Toimivan kytkennän ohjeen liitinkin jo tuohon ongelma-viestiini (:

Paramedic15

Täällä taas ongelmani on se että 2006 vuosimallin Aerox alkoi pari päivää sitten nykimään ja pätkimään täydellä kaasulla. Mittari nousee normaalisti 50 (valehtelee noin 12) minkä jälkeen skootterin kiihtyminen loppuu siihen ja edestakainen nykiminen alkaa. Ilmansuodatin puhdistettu, naapurin -99 roxista käytetty täysin samanlaista cdi boksia, mutta kummallakaan toimenpiteellä ei minkäänlaista vaikutusta nykimiseen. Skootteri siis kiihtyy ja vääntää aivan normaalisti mutta tuohon 50 kaikki pysähtyy. Oisko mitään keinoja mitä skoottereista ei niin paljon tietävä vois tälle tehdä?. Tänään ajattelin vielä tulpan vaihtaa mutta sillä ei lienee mitään vaikutusta.

Eki

#21
Lainaus käyttäjältä: jannu - 22.05.11 - klo:21:39
Minulla on vuosimallia 2002 oleva Yamaha Aerox jossa on ilmennyt viime syksystä lähtien nykimistä täydellä kaasulla.
Suoralla kun ajan täydellä kaasulla kone alkaa nykimään mutta ylämäkeen tultaessa nykiminen loppuu.
Suoralla ajaessa nykiminen alkaa nopeuden ollessa mittarin mukaan n. 45km/h, nykiminen loppuu kun vähennä hiukan kaasua.
Mitä olemme tehneet : CDi Unit, Puola + tulpanhattu + tulppa uusittu. Suutin tällä hetkellä 95 aikaisemmin 90.
Ilmanpuhdistin puhdistettu , kaasutin puhdistettu ( huollossa ). Pakoputken karstat poltettu kaasu pillillä.
Kaasuttimen neulaa kokeiltu eri asennoissa.

Onko kaasarin säädöt pielessä ( ilmansaanti suhteessa seokseen ), jos niin, kuinka säädetään?

Mikä siis on pielessä ?
Gilera Runner Pj (ruisku), pelaa äärettömän upeasti mutta täydellä kaasulla alkaa ajoittain nykimään, kun hellittää hieman kaasua niin ei sitä tee. Cdi poxin ei pitäisi rajoittaa kun on ns raceasetukset laitettu skodeen, se päästää kierrokset ilmeisesti kiertämään mittarin loppuun, mutta itsellä rajoitettu rikalla ja nykiminen alkaa liki 10.000 rms:n kohilla. Oli aiemmin noilla raceasetuksilla ettei saanut ilmaa tarpeeksi, nyt lisätty 16mm:n lisäreiällä ilmanputsarin putkessa ilmansaantia, eikö riitä aukon koko elikä ilmansaanti ihan vieläkään?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

 :) Se tökkii rajoittimeensa. Jos käytät noita kierroksia aina, voit varautua remonttiin pian.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#23
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 31.05.19 - klo:15:32
:) Se tökkii rajoittimeensa. Jos käytät noita kierroksia aina, voit varautua remonttiin pian.
Ei sitä tee rajoitin, se rajoitin poistuu päältä kun ajaa ecu:n raceasetukset, samalla säätyy muitakin asetuksia, nykii myös satunnaisesti ihan pikkukaasullakin. Myös akku on uusi 12v/9Ah kuten alkuperäinenkin, mutta bilteman huoltovapaa. Kyllä näissä vähän kaikissa skoottereissa on jos jotakin, itsellä 13:sta skootteri noin 10 vuoden ajalla, aina on jotain, parhaat olleet Aprilia sr 50 factory sekä nyt Gilera  runner pj 50cc, muut mitä sattuu, lähinnä Kiinanihmeet.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

pera8x

tää oli ruisku? kaasarikoneisessa koittaisin pikkasen pienempää suutinta. saattaa käydä sen verran paksulla, että ihan huippukierroksilla vasta alkaa ilmanvirtaus oleen sen verran heikkoa, että alkaa pätkimään. pystyykö tollasta ruiskukonetta mitenkään säätään? jos esim. vaihtaa pakarin, niin säätääkö se itte ittensä rikkaammalle?

joni_k

ruuttanaa ei pysty kai säätämään kuin tietokone ohjelmalla. yleisimpiä vikoja näissä on akku, joka on kunnossa, mutta ei sitten kumminkaan ole ihan paras mahdollinen, paineet ei pysy tarpeeksi korkealla, jolloin nykii. tämä voi johtua myös kuluneesta pumpusta, joka vaatii toimiakseen erittäin potkussaan olevan akun. ruiskusuutin voi olla myös tukossa ja suihku ei ole täydellinen.

pera8x

juu, on noi kyllä vaikeita korjattavia. varsinkin, jos se ruisku on yhtä epävarma, kun kaasarikin.