Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Fly 4 t 50 käynnistys takertelee välillä

Aloittaja kimi, 22.08.18 - klo:22:01

« edellinen - seuraava »

joni_k

oon kyl samaa mieltä että kesällä jopa pitäis vaihdella suutinta jos aikoo että skootteri kulkee optimaalisesti.

kimi

Tuo Piaggio Flyni on 2008 mallia eli 2 venttiilinenhän se. Tosiaan se oireilu ei ole ihan jokapäiväistä. Tilasin nyt sen 78 suuttimen, katsotaan miten käy kun jossain vaiheessa saan sen vaihdettua.

Sepi6

Nyt kun ilmat viileni tuntuisi että kaipaisi jopa suurempaa suutinta, mulla on paikoillaan 80 kokeilen seuraavaksi ehkä tuohon 82. Kaasarihan on Keihin CVK18, tyjäkäynti suuttimen kokoa en muista ja kirjoissa on kahta tietoa, toiset kertoo 37 toiset 40.
Onkos jollakin tietoa saako tuohon alipaine kalvoa erikseen kun OEM osana tyrkytetään pakettina jossa on uusi kalvo ja luisti.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

konenikkari

Ei taida olla kalvo vaihdettavissa kotikonstein, se taitaa olla prässätty siihen luistiin.
Hurjan suurista suuttimista puhutaan, tyhjäkäynti max 36 ja pääsuutin alle 85, alle kymppiheppaisissa.
Jos paikoillaan ei ole lähes alunperäistä ilmansuodatinta alkuperäisine koteloineen, ei taida riittää minkään numeroiset suuttimet.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

riippuu aika paljon onko ilmanpuhdistajasta supistukset yms pois. mulla on 100 suutin ja alle sillä ei toimi.

kimi

tk-seoksen säätö ja tk-suutin ? anteeksi hölmö kymysykseni mutta missä ne tässä piaggio fly ssä löytyvät ? Tämä on eka nelitahtiskootterini ja kaasuttimien availuistani on aikaa muutenkin muutama vuosikymmen :-[

flyby

Ei ollenkaan välttämättä sulla sama ongelma, mutta mun 2011 Fly on taas alkanut käynnistymään surkeesti, heti kun on aamukondenssia. Mä ajan läpi talven, kuivalla kovallakaan pakkaskelillä ei mitään ongelmia käynnistyksessä mutta riippumatta lämpötilasta heti ongelmia jos aamukondenssia, kuten nyt ollut jo yli viikon. Mä oon joutunu käynnisteleen yli 5min, hirveetä polkemista. Pitää kokeilla huomisaamuks suojapeitettä, tuskin auttaa mutta ei siinä hävii jos kokeilee.

Coastside

Kun laittaa hengittävän suojapeitteen heti ajon jälkeen, se kuivaa skodea sen moottorin lämmöllä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 31.08.18 - klo:16:31
Ei taida olla kalvo vaihdettavissa kotikonstein, se taitaa olla prässätty siihen luistiin.
Hurjan suurista suuttimista puhutaan, tyhjäkäynti max 36 ja pääsuutin alle 85, alle kymppiheppaisissa.
Jos paikoillaan ei ole lähes alunperäistä ilmansuodatinta alkuperäisine koteloineen, ei taida riittää minkään numeroiset suuttimet.
Ihan vakio tuo on, vakio putsari, vakio putki. Putsari elementti paikoillaan ja spreijattuna oikealla putsari öljyllä ohjeen mukaan. Ihan Piaggion omasta workshop manuaalista tavasin tuo tyhjäkäyntisuuttimien koot. Yli puolen kaasun booaa, pääsuuttimen vaihto (78) suurempaan auttoi oireeseen, hieman vieläkin puuttuu... nyt on 80 paikoillaan.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

RNM

Ei ketään sattuis olemaan Joensuun tienoilla, joka haluais ottaa haasteen vastaan ja selvittää meidän murheenkryynin käynnistymisvaikeudet???

7/2012 käyttöönotettu Fly 4t 50 Piaggio skootteri on kyseessä, muuten hyvä ja vähän ajettu, mutta käynnistyminen on nyt todella haaste. Huollossa on hyytymisen takia putsattu kaasari muutamaan kertaan, se vika korjautui suuttimen vaihdolla (jos oikein ymmärsin). Sytytys on nyt säädetty pariin otteeseen ja huollon pihassa starttaa kyllä, mutta annas olla, kun seisoo kotona tallissa muutaman päivän... Viime kesänä kuivana päivänä auringonpaisteessa saattoi hyvinkin lähteä käyntiin, mutta nyt näyttää taas pahalta, vaikka tosiaan huollossa muutama viikko sitten käytettiin. Loppuu äiti-ihmisellä rahat ja huumori kohta asian kanssa, ja ymmärrystä ei asiaan ole koskaan ollutkaan!!!

joni_k

#25
ei näistä voi säätää sytytystä. pick up coilia voi väännellä ja reikiä suurentaa. villi veikkaus pick up on liian kaukana vauhtipyörästä, tarvis paremman maadoitusjohdon, onko ryyppy varmasti että toimii kunnolla, tyhjäkäyntisuutin voi olla liian pieni. näissä on kaksi suutinta tyhjäkäynti ja pääsuutin. itellä oli omassa kylmäkäynnistys ennen hirveetä sahaamista. näiden toimenpiteiden jälkeen lähtee samantien.

Coastside

#26
Ilmanotto tukkoon startatessa niin selviää onko ryyppyvika. Kaasuun ei saa koskea.  Jos auttaa ja ei salli ottaa kierroksia aluksi, varmistaa asian. Sytytystulppa vaihtoon. Liian suuri tyhjäkäynti häiritsee ryyppypiiriä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

RNM

#27
Joo korjaus heti tuohon erheeseen, ei sytystä vaan venttiilin välykset säädetty, siis joku palasysteemi siellä. Ja tulppa vaihdettu myös tuoreeseen.

konenikkari

#28
Seisonnan jälkeen.
Käynnistyykö paremmin käynnistyspolkimella.
Käynnistyykö paremmin jos kääntää kaasua hippasen, startatessa.
Käynnistyykö paremmin, jos ennen käynnistystä, kääntää kaasua vaikkas kolme kertaa.

Jos käynnistyy paremmin polkimesta, starttimoottori ei pyöritä riittävän ripeästi (akun kunto ja ikä)
Jos käynnistyy paremmin kun kaasua kääntää hippasen, saattaa ilmansuodatin olla vaihtokunnossa.
Jos käynnistyy paremmin kun kaasua kääntelee ennen käynnistystä, kyse on bensiinin puutteesta.

Jos mahdollista, toimita takaisin korjaamolle, ja anna heille aikaa jotta voivat kokeilla, miten käynnistyy seisonnan jälkeen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

RNM

Kiitos edellisistä. Ensimmäisenä kokeiltu tyhjäkäynnin pienentämistä (liikaakin) ja se paransi käynnistymistä huomattavasti, eli näyttäisi ainakin yksi syy löytyvän siitä. Onko tuossa etsittävä vaan sopiva tasapaino, tai viittaako johonkin/onko jotakin muuta tehtävissä. Kokeillaan ja tarkistetaan toki nuo muutkin vinkit myöhemmin, akku on uusi.