Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

"käyntivikainen" roxi tuli pihaan:pytty leikannut.neuvot tervetulleita.

Aloittaja masiina, 19.08.16 - klo:17:30

« edellinen - seuraava »

Coastside

Pienemmät läpät kestää enemmän kierroksia mutta vastus on suurempi. Isoilla läpillä virtaa hyvin pienillä kierroksilla  se neljä voi olla sopivin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Koputtele ja katso ettei ole pakoputkessa.
Voi joutua osin purkamaan, koeta ensin paineilmaa puhaltaa pakoaukosta,
sylinteriinpäin männän ollessa alakuolokohdassa,
ja imuläppärunko poissa paikoiltaan.
Jos tulee pois ilman mukana varo ettei osu silmään
Noissa läppien tehoissa ei juurikaan eroja, kuudesta yksi särkyy todennäköisemmin  :)
teräsläppä tekee usein tuhoja särkyessään, hiilikuituinen kuluu nopeammin jos pölyiset olosuhteet.
Mulla kaksi stage6 muoviläppää särkyny kaksi kertaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Valitset minkä läppäsarjan tahansa, niin vältä ainakin karboniittiläppiä. metalli ja hiilari on varmoja,metalli ehken siviilikäytössä se varmin. Mutta ei karboniittiläppiä,, vanha asentajan neuvo ja ihan ilmaiseksi...:) Tosiaan jo sulla se alkuperäinen teräksinen poikinut sinne sisälle kannattaa se metsästää konenikkarin ohjeilla pois....
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

masiina

pyörittelin konetta ja katselin taskulampulla kampikammioon,ei silmämääräisesti näkynyt (tietenkään,olis liian helppoa).täytyy hakea tokmannilta sellanen pitkä taipuisa magneetti ja kokeilla jos säkällä saa ongittua.jos se pakoputkeen on mennyt niin siellähän se ei haittaa.mutta jos magneettiin ei tartu yhtään mitään niin sitten ei auta kuin putki irti ja paine ilmaa.

masiina

otin putken ja tulpan irti.pyörittelin konetta ja puhalsin paineilmaa kampikammioon,pakoaukkoon ja tulpan reiästä.magneetilla sohin joka reikään.tulpan reiästä tuli pari ihan pientä metallihippusta.tungin magneetin pakoputkeen (mopon)ja sieltä tuli mitätön määrä metallihippua.katsoin peilin ja taskulampun avulla pakoaukosta sisään liikuttaen samalla mäntää.renkaat näytti ehjältä enkä huomannut sylinterien seinämissä enkä männässä mitään ihmeellistä.ihan pieni viiru oli männän kupeessa,mikä tuskin vaikuttaa mihinkään.tulpan reiästä katsoin vielä peilillä männän päälle,näytti siistiltä,näkyi jopa asennus nuolikin.oliskohan se vaan ajan saatossa murentunut pala kerrallaan ja jauhaantunut putkesta ulos?mites jos tekis sillai et täyttäis kampikammion seosbensalla ja pyörittäis konetta käynnistys polkimesta?tai jopa startilla?startti kyllä pyörittäis hyvin.
ps.pahoittelut että tää teksti vaikuttaa ajoittain pornonovellilta  ;D

konenikkari

Pistä mieluummin vaikka polttoöljyä ni ei oo niin suuri palovaara,
ja iso vati pakoaukon alle, alusastiaksi, voi toimia.
Tosin jos on isokin pala voi olla vaikka jumissa jossain esim huuhtelukanavassa.
Hyvin on ymmärrettävää koneporno tekstisi  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

masiina

#66
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 15.04.17 - klo:15:32
Pistä mieluummin vaikka polttoöljyä ni ei oo niin suuri palovaara,
ja iso vati pakoaukon alle, alusastiaksi, voi toimia.
Tosin jos on isokin pala voi olla vaikka jumissa jossain esim huuhtelukanavassa.
Hyvin on ymmärrettävää koneporno tekstisi  ;D

mä otan riskin ja vetäsen tuota halpaa venäjän bensaa mitä kannusta löytyy.katsotaan kunhan tuo akku latautuu vähän että mitä ruiskii ulos sieltä.ei jotenkin vaan maistu pytyn irroitus,helppo homma ei siinä mitään mut taas tulee nesteet pihalle yms.eikä ole uutta kannentiivistettäkään tähän hätään.ja jos sieltä ei pytyn irrotuksen jälkeenkään löydy mitään....tuo on nyt niin hyvin sisäänajettu ja soossit pysyny hyvin sisällä.kokeillaan nyt ensin tuota huuhtelua.



edit:tilasin saksasta samanlaiset läpät kuin nuo.ei paha hinta:läppärunko jossa läpät kiinni+tiiviste+pultit (täysin sama kuin alkuperäinen)posteineen 16.70euroa  :)

masiina

taidettiin selvitä säikähdyksellä tällä kertaa ::)hyvin saa huuhdeltua kampikammion tuolla menetelmällä,oikein kiiltää.kaadoin sen täyteen bensaa ja aloin pyörittämään starttia.ensin sitä roiskui yli lattialle aika määrä,ja pakoaukosta loput ulos.vadin pohjalle tuli todella pieni määrä hienoa murua.jospa se on vaan muruina irronnutkin ja hävinnyt sitä mukaa putkesta.sen verran iso pala tuosta puuttui että jos kokonaisena olisi niin eiköhän se jostain olis pöllähtäny ulos.ei auta kuin odotella uusia läppiä ja testata miten kone käy sen jälkeen.

masiina

huuhtelin joutessaan kymmenisen kertaa tuon kampikammion,käytännössä niin monta kertaa ettei puhtaan vadin pohjalle tullut kuin puhdasta bensaa.(100%puhdasta sieltä tuskin koskaan tulee).

masiina

#69
ja roxi laulaa taas ;Duudet läpät paikallaan ja hyvin toimii ;)

edit.onkohan neula liian matalalla:paikaltaan kun runttaa kaasun pohjaan ei edes hiekalla sutaise ja booaa vähäsen,mutta kun kierrokset vähänkin nousee niin sitten lähtee.sama silloin kun ajaa vaikka 30-40kmh niin että kiekat valmiiksi vähän korkealla niin silloin vastaa täyskaasuun heti.eli tuo paikaltaan lähtö ei tapahdu toivotulla tavalla.ja sellainen huomio että ryyppy päällä lähtee paremmin paikaltaan.

openflow

Kokeile nostaa kaasuttimen neulaa ylöspäin, jospa se vähän rikastaisi seosta kun paikaltaan lähtee.

konenikkari

Kevyemmät 5g rullat ja prikka (6x6mm) paikoilleen variaattoriin.
Prikka vaikuttaa myös nopeudenrajoituksen lisäksi sen ettei pyri liikkeelle heti tyhjäkäynnin jälkeen.
Ja tosiaan neula ainakin pykälän ylös.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

masiina

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 23.04.17 - klo:07:02
Kevyemmät 5g rullat ja prikka (6x6mm) paikoilleen variaattoriin.
Prikka vaikuttaa myös nopeudenrajoituksen lisäksi sen ettei pyri liikkeelle heti tyhjäkäynnin jälkeen.
Ja tosiaan neula ainakin pykälän ylös.


mulla on nyt 3.5 grammaset rullat.silloin kun ensimmäisiä vetoja otin ja hain säätöjä,mulla ei ollut ilmanputsaria paikallaan ja suutin oli muistaakseen 92 niin kierrokset oli kaakossa kokoajan mutta paikaltaan takarengas suti tyhjää kun kaasun painoi kerralla pohjaan.nyt vain lähtee liikkeellee,tulee muutaman sekunnin viive ja kun kierrokset vähän nousee niin sitten lähtee.eli tuo paikaltaan lähtö pitäisis saada paremmaksi.muuten kyllä toimii hyvin.täytyy seuraavaksi (kun kerkeää)nostaa tuota neulaa ja kokeilla.eikös prikan poisto säästä konetta kun ei huuda niin paljon täydessä vauhdissa?

pera8x

joo, prikka pois vaan ja säätelee nopeutta kaasukahvasta. ei huuda viiden kympin vauhdissa kone täysillä kierroksilla. tai sitten ohentaa sitä prikkaa sen verran, ettei mopo kulje liian kovaa, mutta ettei ole kuitenkaan niin rajotettu, että välitykset loppuu tuohon 50km/h ja kone huutaa täysillä, kun ajetaan normaalia matkaa. säästää konettakin pitkässä juoksussa.

masiina

#74
nyt söi uudehkon tulpan.ei yks päivä vaan käynnistynyt.senhän tietää että polkeminen on turhaa jos ei suht suosiolla lähde.uusi tulppa ja laakista käyntiin.mitäs tuosta tulpan väristä voi päätellä?