Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vuotaa bensat ulos moottorin ollessa pois päältä.

Aloittaja erikpeik, 26.04.18 - klo:16:27

« edellinen - seuraava »

erikpeik

Moi, :)

Tulin tänne tietämättömänä kysymään, että mikä voisi olla vikana, jos valuttaa kaikki bensat yön aikana.
Olin jo jonkun verran kerennyt ajelemaan skootterillani nyt alku keväästä, kun pari päivää sitten huomasin bensaläikän maassa ja tankki oli täysin tyhjä, vaikka oli edellispäivänä juuri tankattu. :/
Itselläni tuli mieleen heti, että voisiko se olla polttoainehana, mutta muitakin vaihtoehtoja voi kertoa!

Kyseinen skootteri on siis Solifer 50R 4-tahti
Lisätietoa saa kysyä ja pyrin vastaamaan parhaani.
Erik Mende

Coastside

A. Alipainehana vuotaa.
B. Vuoto joko letkuissa tai kaasuttimessa.
C. Hyvin uhkaava tilanne.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

andy the man

No moi.

Katso / tutki mistä se on "märkä", tankin alipainehanalta vai kaasuttimelta. lähinnä nyt vain että korjaatko pelkän hanan vai myös kaasuttimen.
Tuommoinen vuoto, puolitankkia yössä nääkyy jo kunnon tippoina sieltä mistä vuotaa ja lätäkköhän siitää jo tulee.
Vai olisko joku käyny "lainaamassa" bensat, varmaan palauttaa kunhan saa omansa tankattua...  ::)

- Andy
Vaihtelevalla menestyksellä jo useita tuhansia kilometrejä...
SFR ajossa, Super8 työn alla...

konenikkari

Todennäköisesti vuotaa hanan ja tankin liitoksesta, suoraan,
on syytä korjata ennen kuin tarvitaan palokuntaa.
https://vimeo.com/264505441
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kuhako1

hei minulla on sama ongelma olen kokeillut kahdella kaasuttimella eikun tulviminen jatkuu.mietin että syyn varmasti täytyy olla ali paine hanassa joka ei sulkeudu kun kone ei ole käynnissä.

konenikkari

Jos kaasuttimen uimurin neulaventtiili toimii kaasutin ei tulvi,
mutta jos tankin alipainehanasta on kalvo puhki,
bensiini saattaa valua suoraan tankista kaasuttimen imukaulaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

jos kaasari (kohon venttiili) kunnossa, niin ei pitäisi tankin tyhjetä yön aikana.
Mulla manuaalihana Kymcossa ja joskus unohtunu auki pariksikin päiväksi, eikä ole havaittavasti tankki vajentunut, eikä lätäkköä ilmaantunut.
Nikkarin vinkki todennäköinen, tai sitten letku rikki. Myös, jos sulla välissä suodatin, niin voipi olla sulanut, varsinkin jos olet käyttänyt viinakkaampaa bensaa, esim. 95e10.
Ei noi kiinanosat oikein tykkää viinasta, toisin kuin suomalaiset ;)

Kuhako1

vähä kummastuttaa kun toinen kaasuttimista on ihan uusi ja silläkin tulee yli

helkama sc-r

Irrota bensahanalta kaasarin imukaulaan tuleva letku ja katso vuotaako sitä kautta.
Sitä ennen kannattaa varmistaa, ettei kohokammion tyhjennysruuvi ole löystynyt.
Jos ei näistä löydy syytä, irrota pensahanalta kohokammioon tuleva letku ja laita pää johonkin pulloon vaikka ja katso täyttyykö. Jonkin verran sieltä tietysti voi tulla bensaa kun letku ja suodatin tyhjenevät.

konenikkari

Nipistä se alipainehanalta tuleva, ylempi letku kiinni pariksi päiväksi  ;D, ja katso vuotaako vieläkin.
Luitko, ja ymmärsitkö, aiemman vastaukseni, jos et,mieti vielä.
Ei siis mitenkään, välttämättä, tulviminen liity kaasuttimeen, viallinen saattaa olla myös alipainehana.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)