Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

voi poistaa

Aloittaja Erkki, 19.01.18 - klo:10:51

« edellinen - seuraava »

Coastside

#15
Erityisesti säväyttää nuo pitkät taipaleet. Luottamusta se vaatii tai uhrimieltä. No, kun ostohinnassa säästää niin jää massia hankkia kuljetus kun matka katkeaa. Kymmenessä vuodessa olen joutunut kuljetuksen hankkimaan kahdesti ja kolmesti työnsin kotiin. Yhden kerran vein pyörällä kärryn ja korjasin ja toin pyörän skodella kotiin. Alkuun hihnat ja varautumattomuus oli pääsyy. Sähköviat vähemmän. Yksi hankalimmista oli regasrikko pitkällä matkalla. Puun sälö teki suuren reijän johon vaahto ei auttanut. Nyt kulkee mukana aina varahihna ja sytytyslaitteita ja työkalut. Johdonpätkä ja pari nuppineulaa voi joskus auttaa paljon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#16
Jos se luotettavuus olisi lompsalla korjattu niin rikkaat ajelisi mosseilla, niillä jotka hävisivät heti kun länsiautoja sai. Silloin japsien tulo oli suuri muutos. Huoltamoista tuli bensakioskeja. Huollontarve on suorassa suhteessa autojen laatuun.
Sama vaiva se on rikkaalla hoitaa itselleen toinen kyyti ja kulkine tienvarresta pois :) Sama pelko perseessä koska hajoaa. Kokeile auttaako lompakon paksuus.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

Tänään(eilen) Kymcolla huristellessa tuli mieleen, että mä olen tuolla laitteella ihan kohta 20000km ajanut ja ei oo koskaan jättänyt välille. On siinä joskus jotain omatekemistä muutoksista(asennusvirhe) johtuen ollut tarvetta pikaiselle kotiinpaluulle, mutta muuten ihan huolloilla menty. Se on parempi huoltaa kotitallissa kun tuolla tienpäällä ;D

Jotenkin mä vaan luotan tuohon mun pieneen skootteriin, enkä tunge sitä gangesjokeen ;D
Liikennesika.

MORPA

Jos moposkootterointia meinaat jatkaa niin älä Retroa mihinkään myy. Kyllä se hellällä ja hyvällä huolenpidolla palvelee sua jatkossakin. Mikä siihen nyt yhtäkkiä tulis ;) Kaasukahva nurin vaan, kylä se kestää ja jos ei kestä niin sitten korjaat sen :)

Jos sen nyt jatkossa joku pöllii, tuhoaa tai muuten vandalisoi niin menetys ei ole suurensuuri.
Liikennesika.

joni_k

nyt olet asian ytimessä. skootterointi on mukavaa puuhaa ja samalla siinä säästää polttoainekuluissa yms aika paljon. valitettavasti se myyntiarvo on aika mitätön näissä eli jos on vaan varaa sen pari sataa vuodessa vakuutuksia maksaa niin ei kannata luopua.

Coastside

Näissä on lähes aina sähkövika syynä ettei käy. Hyvä jos kodin löysi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Erkki - 03.02.19 - klo:15:31
Ajattelin, jos kokeilisi käytettyä Neosta, nelarina.

Siinä on kyllä niin luotettava peli, että ei oo tosikaan. Meillä seisoo sellainen n.23tkm ajettuna tallissa. Tuli meille melkein uutena vajaa 3000km mittarissa, eikä mitään muuta oo tarvinnu tehdä kun perus huollot, pari nopeusmittarin anturia vaihtaa(tyyppivika) sekä tankata.

MORPA

Varmasti erittäin hyvä on Neos, mutta kai sekin vaatii huoltoa. Jos sopivan hintaista huoltopistettä ei löydy gy6-koneiselle kinukille, niin mitenköhän on Yamahan kanssa? No ehkä se satasen huolto ei tunnu niin pahalle kun se tehdään kalliimpaan skootteriin, mut ehkä mä en vaan tajuu ;D

No toivottavasti moposkootterointi jatkuu, on se vaan niin hauskaa hommaa kun vaan ajelee eikä enempiä pohdiskele :)
Liikennesika.

Coastside

#23
Lainaus käyttäjältä: Erkki - 05.02.19 - klo:10:57
/.../huollattaa ns. kalliilla liikkeessä, löytää joku räplää noita puhteenaan joka on epävarma vaihtoehto mutta mahdollinen. Saa nähdä, elämähän on laiffii joten sou not?

En tiedä mistä tuo ylimielisyys kumpuaa ns."räplääjiä" kohtaan kumpuaa kun et itse osaa mitään. Monilla meistä on vuosikymmenten kokemus. Myös ylimielisistä m-ulkuista. ;) Ammattitoimijan kallis järjestemä voi yhtä hyvin naamioida räplääjän.

Jos sattuu ettei ajokki aivan täydellinen taas olekkaan, voi olla hyvä pinnistää jonkinlainen nöyrä ystävällinen käytös päälle jokun räplääjän kohdalla joka osaa ehkä enemmän kuin itse osaat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sepi6

Jos jonkun tasoista huoltohommaa osaa tehdä ja ymmärtää jotain tekniikan päälle huollot voi kyllä tehdä itse netistä löytyvillä ohjeilla.
Leimaa huoltokirjaan tuolla ei saa, mutta tieto mitä on tehty ja jätetty tekmättä on täysin omalla vastuulla.
Se arvostaako seuraava omistaja huoltokirjaa ja kuinka paljon lisä-arvoa se näihin alle 1000 euron laitteisiin tuo on varmaankin muista asioista kiinni.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Palosella

Jep. Tuo meidän Neos taitaa olla kerran käynyt virallisessa huollossa. Sen jälkeen huollettu aina itse. Itse en pidä leimatulla huoltokirjalla ostotilanteessa minkäänlaista arvoa, päin vastoin. Itse huolletut on monesti paremmassa kunnossa.

Kannattaa muistaa, että merkkilaitteisiin tulee harvemmin mitään kallista remonttia jos on huollot tehty. Kiinalaisia romuja saa yleensä korjata enemmän kun ajaa. Tosiasia on, että laatuvehkeet maksaa ostettaessa vähän enemmän kun Kiinalaiset, mutta se raha säästyy korjauksissa tosi äkkiä.

Ei millään pahalla, mutta jos ei ole varaa teettää edes öljyn vaihtoa kerran vuoteen tai intoa opetella tekemään se itse, kannattaa miettiä tämän harrastuksen unohtamista ja siirtyä lonkkavolvoon.

joni_k

uskallan kyl väittää että riippuen räpeltäjästä, ainakin itsestäni kehtaan sanoa, että sata varmasti saa multa paremmin huolletun kiinalaisen mitä jonku huoltoliikkeessä huolletun masiinan. sen verran tarkkaa huolenpitoa oon harrastanu ja päällepäin ei kyllä 21tkm näy. muutama katteen pidike murtunu ja pakoputki on tiensä päässä ei muuta. kiinalaisen ylläpito ei kyllä päätä huimaa, pyttysatsia saa 20€ kotiin kiikutettuna, imukaulaa saa 5€ ja kaasaria 10€. varihihnaa 10€ luokkaa. itellä on alk.per kaasari kiinni ja toimii moitteetta yhä. kantta saa täydellisenä 20€ pintaan ja siihen saa pelkkiä venttiilisatseja 7€ luokkaa mitä viimeksi tilasin, sisältää jouset, venat, yms

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 05.02.19 - klo:18:23
uskallan kyl väittää että riippuen räpeltäjästä, ainakin itsestäni kehtaan sanoa, että sata varmasti saa multa paremmin huolletun kiinalaisen mitä jonku huoltoliikkeessä huolletun masiinan. sen verran tarkkaa huolenpitoa oon harrastanu ja päällepäin ei kyllä 21tkm näy. muutama katteen pidike murtunu ja pakoputki on tiensä päässä ei muuta. kiinalaisen ylläpito ei kyllä päätä huimaa, pyttysatsia saa 20€ kotiin kiikutettuna, imukaulaa saa 5€ ja kaasaria 10€. varihihnaa 10€ luokkaa. itellä on alk.per kaasari kiinni ja toimii moitteetta yhä. kantta saa täydellisenä 20€ pintaan ja siihen saa pelkkiä venttiilisatseja 7€ luokkaa mitä viimeksi tilasin, sisältää jouset, venat, yms
Tuossahan se pointti tuli, osia saa halvalla ja niitä tarvii vaihtaa. Jos ei halua tuota remontti hommaa harrastaa vaan ajaa niin kiinalainen ehkä kannattaa unohtaa. Toki niissäkin on maanatai kappaleita jotka jopa toimii ja kestää.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

Minulle se sattui ensimmäiseksi kiinankoneeksi tosikurja. Toiseksi toimimattomista osista koottu hylky. Kolmanneksi toimiva. Neljänneksi vuosia ongelmitta toiminut. Parista tuhannesta reissusta työnsin kotiin puolen tusinaa kertaa joista joko vari tai sähköt syynä.  Mekaniikasta vain vari ja poljin ovat epäluotettavia jos sattuu olemaan. Valmius ryhtyä korjaamaan on kehittynyt joka selittää selviytymistä. Jos se heikkenee loppuu kiinalaisilla ajoni.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

#29
Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 06.02.19 - klo:09:04
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 05.02.19 - klo:18:23
uskallan kyl väittää että riippuen räpeltäjästä, ainakin itsestäni kehtaan sanoa, että sata varmasti saa multa paremmin huolletun kiinalaisen mitä jonku huoltoliikkeessä huolletun masiinan. sen verran tarkkaa huolenpitoa oon harrastanu ja päällepäin ei kyllä 21tkm näy. muutama katteen pidike murtunu ja pakoputki on tiensä päässä ei muuta. kiinalaisen ylläpito ei kyllä päätä huimaa, pyttysatsia saa 20€ kotiin kiikutettuna, imukaulaa saa 5€ ja kaasaria 10€. varihihnaa 10€ luokkaa. itellä on alk.per kaasari kiinni ja toimii moitteetta yhä. kantta saa täydellisenä 20€ pintaan ja siihen saa pelkkiä venttiilisatseja 7€ luokkaa mitä viimeksi tilasin, sisältää jouset, venat, yms
Tuossahan se pointti tuli, osia saa halvalla ja niitä tarvii vaihtaa. Jos ei halua tuota remontti hommaa harrastaa vaan ajaa niin kiinalainen ehkä kannattaa unohtaa. Toki niissäkin on maanatai kappaleita jotka jopa toimii ja kestää.

niin kyllähän laatukoneissa variaattorinhihna kuluu ja rullat yms samaa tahtia mitä kiinalaisissaki, huoltoa vaatii nekin, vai meinaatko että ajellaan vaan? merkkivehkeisiinkin saa kiinalaislaatuisia osia, joten onko se laatu tae ostat jonkun  käytetyn kalliin merkki skootterin joka on varustettu kiina hihnalla ja mäntäpytty sarjalla? ;D toisaalta merkkikoneissa yksi osa voi maksaa saman verran mitä kiinaskootteriin vaihtaisi kaikki kulutusosat uusiin.  muutenkin lähtökohtaisesti kakstahti skoottereilla ilman moottoriremppoja ajellaan pidempiä matkoja mitä nelareilla.  mutta en ala kiinalaisia puolustelemaan sen enempää. laatuvehkeissä esim ajotuntuma, ja katteiden muovit yms on varmasti laadukkaampia. muakin kiinnostais joku kakstahtinen ruiskupeli aprilia esim mutta tuntuu ettei oo varaa..täytyy nyt mietiskellä. muutenkin näyttää että sen huoltaminen vaatii aika paljon purkamista ennen kuin pääsee osiin käsiksi.