Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot elystar yleistä keskustelua

Aloittaja blade, 14.06.10 - klo:15:35

« edellinen - seuraava »

blade

Kertokaas kokemuksia,ittellä kiikarissa -04 tsdi ajettu 5880km tai -08 ajettu 8800km,tuoreempi on huollatettu ja omistajana ollut 66v mies.On kuulemma siisti ja ei uutta häpeä muussa kun ajetuissa km.

EDIT: Nyt on -08 elystar hankittu,ja ei voi muuta kun kehua.Kyll on kiva peli ajaa ja kun on vielä aikuisten kokoon tehty.Rajoitinlevy poistettu ja kulkee suoralla 65-70kph.Nyt vois hankkia kromatun laserin putken ja malossin multivarin.

Laserin putki laitettu tilaukseen riku motorsista lahdesta.Toimitus aika valmistajalta 3-6vko.http://www.laserexhausts.com/Bikes/Catalogue/BikeCatalogue/Catalogue.aspx?VehicleType=Bike

EDIT:

Oonko ainut jolla on tollanen elystar,ku ei ketään muita kommentoi kyseisestä scootterista.

EDIT:

Kertokaas vanhalle äijälle miten ton elystarin sais alakierroksilta äksemmäks kiihtyyn,kulkee hyvin ilman hukkiksen tukkimista,mutta laiska on kiihtyyn.Jos haluan et kulkis lain salliman,niin miten parantaa kiihtyvyyttä?

Plom

Vaihdat kevyemmät rullat variaattorin rullakuppiin.

blade

Lainaus käyttäjältä: Plom - 20.08.10 - klo:22:28
Vaihdat kevyemmät rullat variaattorin rullakuppiin.
10 on vakiot,eli mitä suosittelette? ???

juhsav

Ai kiihtyvyyttä lisää? Vaihdoin eilen juuri itselleni( Peugeot Jet Force) Malossin valkoisen painejousen takavariaattoriin. Jopas alkoi peli kiihtymään aivan eritavalla! Tosin väittävät,että tehot ei tahdo riittää kuulemma koneessa jäykempään jouseen. No itse en kyllä huomannut mitään eroa ylämäkeen mentäessä, ei hyytynyt sen enempää kuin ennen jousenvaihtoa. Juuri tilasin eilen kanssa Laserin tehoputken tuo oma,kun tahtoo ruostua aika nopeasti, siitä kun pikkusen isonnan kuristusreikää vielä niin johan pitäisi tehojen riittää. Niin muuten pitää muistaa sitten vaihtaa se pääsuutin kanssa pykälää isomaksi sen putken,kun vaihtaa!! :)
Juha

blade

Lainaus käyttäjältä: juhsav - 21.08.10 - klo:07:08
Ai kiihtyvyyttä lisää? Vaihdoin eilen juuri itselleni( Peugeot Jet Force) Malossin valkoisen painejousen takavariaattoriin. Jopas alkoi peli kiihtymään aivan eritavalla! Tosin väittävät,että tehot ei tahdo riittää kuulemma koneessa jäykempään jouseen. No itse en kyllä huomannut mitään eroa ylämäkeen mentäessä, ei hyytynyt sen enempää kuin ennen jousenvaihtoa. Juuri tilasin eilen kanssa Laserin tehoputken tuo oma,kun tahtoo ruostua aika nopeasti, siitä kun pikkusen isonnan kuristusreikää vielä niin johan pitäisi tehojen riittää. Niin muuten pitää muistaa sitten vaihtaa se pääsuutin kanssa pykälää isomaksi sen putken,kun vaihtaa!! :)
Olikos se niin että noin 10 numeroa isompi pääsuutin kuin vakio vai muistanko väärin?

JaakkoFagerlund

Sitä pääsuutinta voi kasvattaa niin paljon, kuin koneen seossuhteet antaa myöden, ts. sinne rikkaan rajamaille asti. Paras seos on kun tulppa näyttää paahdetun ruskealta.

Aika useinhan näissä on meidän olosuhteisiin nähden alimittainen pääsuutin.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

blade

Tilasin elyyn malossin multivarin,näkyy olevan valkoisella jousella.Samalla hommasin uuden malossin läppärungon,luulis olevan vakiota parempi.Onko kellään mitään tietoa tosta vaki suuttimen koosta? ::)

JaakkoFagerlund

Jos on yhtään samaa vikaa kuin kaikissa muissakin skoottereissa, niin se suutin voi olla mitä tahansa, eli paras kun avaat kaasuttimen ja katsot mitä se on syönyt :)
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

juhsav

Juu tosi on noista suuttimista, kun ei aina tiedä maahantuojatkaan! Mulle ilmoittivat Fortecolta kysyessäni kokoa Jetforseen 52-56 sillä välillä kuulemma. No edellisessä pösössä ohjekirjan mukaan 52,mutta yllätys oli,kun avasin kaasarin siellä olikin 50 kokonen suutin! No tuohon Jetforseen ostin summassa 62 kokoa sitten pitännee alkaa katteleen vaan tulpan väriä seuraavaksi.
Ajelin muuten tuolla Speedfigtilla ja laserin tehoputkella useemman sata kilometriä(kuristukset putkesta poistettuna) sillä vakio suuttimella ennenkun luin jostain, että pitäisi vaihtaa isompi suutin! Ei siin mitään tapahtunnu ihmettelivät porukat, ettei kone leikannu kiinni.
Järkeilin tässä,että mihinkä se seos muuttuu jos ei imupuolelle tee mitään muutoksia samanverranhan se silloin ilmaa imee kuin ennenkin ja tuoreöljyvoiteluhan noissa pitää sitten taas voitelusta huolen joten miksi sitä suutinta loppujenlopuksi pitää vaihtaa? Tuohan laserin putki on muuten kuristettu lisäksi ja jos ei kuristusta ota pois niin eikös sen silloin pitäisi mopetin pelittää alkuperäsillä mehupilleillä?
Juha

JaakkoFagerlund

juhsav, ei se seos tosiaan siitä putkella mihinkään muutu, ainoastaan täytösaste taitaa muuttua, ts. teho. Suutinta suurentamalla sitten saa lisää ytyä pyttyyn ja sitä myöten tehokin muuttuu.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Samppa

Riippuen teharista, sitä suutinta kyllä yleensä pitää isontaa sellainen 10-15 prosenttia. Muuten sen toiminnasta ei saa optimaalista, vaan yleensä ilmestyy ns. miettimisilmiö (riippuen teharista). Eli kun väännät kaasua, niin ei vastaa heti kunnolla. Liian laihalla se myös tuhoaa useammin tulppaa ja sitten ilmestyvät myös muut laihan seoksen ongelmat.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

JaakkoFagerlund

#11
Lainaus käyttäjältä: Samppa - 24.08.10 - klo:10:55Riippuen teharista, sitä suutinta kyllä yleensä pitää isontaa sellainen 10-15 prosenttia.
Tätä muuten aina miettinyt, että onko tuo prosenttilukema suuttimen koosta vaiko pinta-alasta? Luvut yleensä tuntuis täsmäävän suuttimen kokoon, mutta pinta-alahan on se millä on merkitystä ja se kasvaa vähän hujakammin kuin tuo halkaisija :) Vrt. omassani 78 -> 95 muutos, 21.8 % kasvu koossa, mutta pinta-alassa koko kasvoi 48 %:ia, eli kiitettävästi.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Samppa

Käsittäkseni tuo on ihan koosta laskettu, mutta täytyy huomioida että se on kuitenkin vain suuntaa-antava "yleissääntö".

Itselläni on lukuisia erikokoisia suuttimia, joita ihan testaamalla käyn lävitse. Esim. vanhemmissa Piaggioissa 10 numeroa isompi pääsuutin on talvella ok, kun taas teharin kanssa joutuu enemmän säätämään (ja riippuen vielä teharista). Suosittelen aina ostamaan useamman eri kokoisen suuttimen ja etsimään niillä säädöt. Tuntuu olevan vähän myyjäpaikastakin riippuen eri kokoiset pääsuuttimet näissä vakiona ja myös esim. Piaggion malleissa (siis saman merkin sisällä) on lähes identtisissä skoottereissa eli samoilla osilla eri kokoisia pääsuuttimia. Nykyään näihinkin laitettaneen liian pieniä suuttimia jo ihan päästösyistä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

blade

#13
10000Km huolto tehty merkkiliikkeessä,hintaa töille 180€ ja mäntä+tiivistesarja+takarengas 140€.Tuntuu sille että pökötti vaan paranee mitä enemmän tulee kilometrejä.

EDIT:

Eikö palstalla ole muita elyn omistajia?Tällä osiolla on aika hiljasta.

pekpel

Sulla taitaa olla sellainen helmi ajossa mitä ei porukoilta löydy yleisesti tällä palstalla.
Hienosti olet antanut väliaikatietoja missä mennään ja mitä maksaa, kiitos siitä sinnepäin ja hyviä kilometrejä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..