Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Super 8 4T v.2011: moottorin veto heittelee yläkierroksilla

Aloittaja jouni.jokelainen, 03.08.17 - klo:16:20

« edellinen - seuraava »

Samppa

Lainaus käyttäjältä: jouni.jokelainen - 20.09.17 - klo:21:31
Kokeilin tänään uuden kaasuttimen (http://bit.ly/2fB4ig2) ollessa asennettuna käynnistellä skootteria taas pitkästä aikaa. Ei lähde käyntiin...ei niin millään.
Aina kun kaasari on ollut purettuna / tyhennettynä bensasta / laitettu uusi kaasari, niin kannattaa laittaa bensaletku kaasarin päähän kiinni ja imee alipaineletkusta se täyteen bensaa ennen starttaamisyrityksiä. Sitten alipaineletku kiinni. Näin lähtee helpommin käyntiin...

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

#31
Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 21.09.17 - klo:11:00
Vanhaa kaasaria kun tutkit: Onko pääsuuttimen kaikki reiät auki ?. niissä on joskus kertynyt niin tiukkaa likaa ,ettei paineilmallakaan lähde ,vaatii  sopivaa langanpätkää. Entä alipainekalvo, onko täysin ehjä ,ei siis reikää/reikiä.Ymmärtääkseni nämä ainakin vaikuttavat niillä yläpään kierroksilla oleviin ongelmiin.

Pääsuuttimesta seuraava kohde on neulatunneli/emulsioputki jossa pääsuuttimen toimittaman bensiinin joukkoon esisekoitetaan sen sivuilla olevien reikienkautta ilmaa,
jolloin seos sisältää putkesta ulos tullessaan jo osin valmista seosta.
Siis suuttimien, jotka toimittavat bensiiniä, lisäksi kaasuttimessa olevat ilmareiät pitää myös olla auki.
Jos homma ratkesi, ei paljoakaan aikaa kannata uhrata sen vanhan kaasuttimen kanssa.
Paitsi jos olet niin kuin minä,

"ei sen toimimattomuus mua vaivaa,
ne toimimattomuuden pienet syyt ne mua kaivaa"  ::)

Siis yksikään kaasuttimessa oleva kanava ei ole turha tai tarpeeton.
Molemmissa, tyhjäkäynti ja pääkäyntipiireissä on myös ne ilmakanavat, lisäksi on myös esim uimurikammion tuuletuskanava ym.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jouni.jokelainen

Kiitoksia vinkeistä kaasarin tutkintaan. Kyllä tuo sen verran rassaa että pitänee vielä kerran räjäyttää kaasari auki. Nyt kun sen kanssa ei ole kiirusta niin ehtii rauhassa tutkailemaan.

Asiasta kukkaruukkuun: Jostain kuulin että 4-t kone kärsisi enemmän rajoittamattomasta holkista kuin 2-t. Selitettiin että kone joutuu täydelle rasitukselle koko kierrosalueellaan. Luulisi että 2-t koneelle käy samoin. Liekkö perusteena 4-t koneen monimutkaisempi tekniikka. Ei muuten mutta skootterissa näkyy olevan rajoittamaton holkki paikoillaan.

Coastside

Vääntömomentti = keskipaine ja maksimikierrokset ruulaa koneen keston kannalta. Nelarissa kierroskestävyys on samaa luokkaa tahtarin kanssa tiettyyn rajaan missä venat sekoaa. 20 k kiertäviä on kuten F1 koneet ja vanhat mopohondat TT radoilla. Vääntöä on sitten vastaavasti vähemmän.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Rajoitetulla holkilla varustetulla laitteella tosiaankin moottori käy pienemmällä kuormalla,
joten sillä itseasiassa taitaa päästä, ainakin kauemmas
Loppupeleissä, ja molemmissa tapauksissa taitaa, esim moottorin kestävyyteen,
eniten vaikuttaa kaasuttaja, joka löytyy penkin ja sarvien välistä  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

andy the man

#35
hola.

Minulla on ollut samaa nykimis hyytymis tehottomuus ongelmaa omassa SFR solikassa jo kolmen kaasuttimen verran, vain kaasuttimen vaihdolla on korjautunut... ylensä on kestänyt vajaat parituhatta kilsaa.
Nyt kun asiaan olen taas perehtynyt, niin vaikuttaisi siltä että ACV venttiili olisi syyllinen. vika poistui kun tulppasin ACV:n jousipesästä kurkulle menevän kanavan, ja muut rojut jätin paikoilleen (ohje oli jossain foorumin ketjussa). täytyy vielä palautella säädöt kohdilleen.

Vika on ilmennyt seuraavasti: käy tyhjkäyntiä normaalisti, ajettaessa tehoton ja nykii ja booaa, aivan kuin ei saisi soppaa ja säädöt pielessä. säätminen ei vaikuta ja suuttimen vaihto vain pahentaa tilannetta.

nyt kun tuo yksi kanava tukittuna niin näyttäisi toimivan lähes normaalisti...

Onko teillä kokemuksia / tietoa tuon ACV:n poistamisesta? miten nuo kanavat oikein menee?
- edit. Näyttisi siltä että pelkästän tuon kanavan tukkiminen riittää, taas pelaa kuin parhaina päivinä, vetää ja kulkee.

- Anssi
Vaihtelevalla menestyksellä jo useita tuhansia kilometrejä...
SFR ajossa, Super8 työn alla...

MORPA

Tää acv on siis siinä kaasarin kyljessä eikä siitä mitään letkuja lähde, tarkoitus kai on estää aliylivälipaineella toimivan luistin liikehdintää ettei syöttäisi bensaa kun on moottorijarrutus käynnissä. Ei kai varsinaisesti liity pakokaasujen puhdistamiseen suoraan. Kymcoissa on SAC joka taas jollain mystisellä tavalla puskee ilmaa pakokanavaan. Mannerkiinalaisessa taas on egr, joka kierrättää pakokaasuja imupuolelle laskien palotapahtuman lämpötilaa, typenoksidit vähenevät. Acv on maannerkiinalaisessa ja saaristokiinalaisessa, mutta tuo päästöjen puhdistaminen tapahtuu eri tavalla. Näin siis nelareissa, 2-t on taas eri otus.

Mä en kovin syvällisesti näitä järjestelmiä tunne, mutta eiköhän joku selostustani tarvittavin osin korjaa :)
Liikennesika.

andy the man

 ;D  ;D  ;D
Mulla tämä skootteri on varmaan vuoristo kiinalainen, sieltä Matsuuriasta... ihan Mongoolian rajan pinnasta. Siitä vaan päättelin kun olen pakokaasujen takaisinkierrätyksen poistanut käytöstä, mutta hilut jättäny harhautuksen vuoksi paikoilleen... tuo kannesta lähtevä huohotinletku on sitten taas viety ilmanputsarin sisääntuloon, ei haise niin pahalle...
- Menee jo trollauksen puolelle   ;)

asiayhteys varmaan katosi tästä ketjusta, kun käytte kiivasta keskustelua toisaalla hukkaputken tulppauksesta ja sen toiminnasta.
Täällä päälimmäisenä mootorin veto ja teho...  ::)

Mutta asiaan
Kyllä tuo ACV:n tulppaus on ainakin minulla poistanut tuon nykimisen ja booailun, ja säädötkin olen saanut kohdilleen. ja vielä pysyneetkin...
on aivan kokeilemisen arvoinen kikka jos oireilee.

- Anssi
Vaihtelevalla menestyksellä jo useita tuhansia kilometrejä...
SFR ajossa, Super8 työn alla...

MORPA

Väliäkö tuolla jos hieman sivuraiteille menee :)

Mä olen tosiaan ymmärtänyt tuon ACV:n vaikuttavan siten, että kun kaasun päästää tyhjäkäynnille niin luistin kalvolle menevää aliylipainetta pistetään poikki, jolloin luisti ja päässuuttimen neula jää alas ja polttoaineen saanti käytännössä loppuu, paitsi tyhjäkäyntipiiri toimii edelleen täysin suunnitellusti. Jos se AirCutValve toimii kuten sen pitäisi toimia niin ei sillä pitäisi olla mitään vaikutusta säätöihin. No pääasia on, että sen tukkimalla sait sen laitoksesi toimimaan.

Olishan se mukava tietää miksi ACV:n tukkiminen auttoi asiaan, mutta CVK:ssa nyt voi kaikki vaikuttaa kaikkeen. Se kaasariaparaatti elää ihan omaa elämäänsä, yleensä toimii mutta on hipihipisäätäjän painajainen ::)

Jos se sun vuoristokiinalainen mopedi on säädetty toimimaan +4000mpy korkeuksissa, niin eihän se voi täällä alamaailmassa toimia. Ilma on siellä valmistavalla tehtaalla niin harvaa ;D
Liikennesika.