Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Projekti Turbo.

Aloittaja Gilera F-250, 27.07.14 - klo:14:01

« edellinen - seuraava »

Coastside

Nakutukset ilmenee kuormitetussa koneessa. Siksi seokset säädetään joko dynossa tai ajaessa (hankalaa örmyyttää tarpeeksi ja skodessa säädön teko ajaessa on tekemätön paikka). Hyvissä moottorinohjauslaitteissa on online säätötoiminto.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

#16
Lainaus käyttäjältä: Gilera F-250 - 03.08.14 - klo:12:58
Jaa, eikös seokset voi säädellä keskiseisontatuella ?

Olikohan tuo kevennys?  :)

Vain tyhjäkäynnin seokset voi säätää tyhjäkäynnillä. Joskun aletaan säädettävää moottorinohjausjärjestelmää käyttämään, pitää ajaa uudet kartat jarrupenkissä. Paikallaan kaasuttelemalla turbo ei edes ahda, eikä vapaasti hengittävääkään voi säätää, jollei moottoria rasiteta.

Lisäys: Tämä tietolähde kertoo, että puristussuhde olisi 11.5:1 http://www.motorbikes.be/en/Gilera_Nexus_250_2006.aspx

Se on aika kova puristussuhde vapaastihengittävälle, arvaan että ahdetulle liian suuri. Mahtaakohan kestää edes 0.5 bar ahtopaineita nakuttamatta. Ja kun nakuttaa, niin pian on männässä reikä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Gilera F-250

Puolikevennys  8).

Löysin ohjekirjasta erikoista tietoa puristuksista, 10,5:1/11,5:1  >:(
Vähän tuossa kyselin ja mikäli puristus olisi tuo ensimmäinen 0,5bar vielä menisi justjust ilman lisäsuikaletta sylinterin alla mutta yhtään enempää ei voisi ahtoja pistää.

Istuskelin tunnin pohtimassa lisää ahtimen asettelua, sen paikka on nyt selkeä ja heti pakoaukon suulle saa hyvin...coolerikin menee kivasti piilosalle sinne koneen eteen.