Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kostea sää ja Sym Jet 4r

Aloittaja Ristojk28, 22.07.20 - klo:14:25

« edellinen - seuraava »

Ristojk28

Kun ei käynnisty vaikka startti pyörii ihan ripeästi ja sähköt. Oireillut myös siten että pakoputki paukahtaa joskus ja huoltoina viimeaikoina vaihtanut vaihteistoöljyn, variaattorihihnan ja puoli tuntia sitten sytytystulpan.
Olen laittanut merkille että käynnistyy aina huonosti kun kostea sää ja pidän sitä kyllä peitteen alla mutta? Kun soitin huoltoon niin kysyi heti että onko ollut kosteassa?
Muutta sitten kun on käynnistynyt ja vähän aikaa ajaa toimii kuin unelma ei tartte kuin ajatella että käynnisty ja käynnistyy.
Ilmansuodatin vaihdettu kuukausi sitten ja mietin että olisiko bensansuodatin seuraavana vuorossa.

Ristojk28

Miksi täällä ei voi julkaista kuvia? Onko jotain palvelua jota voisi käyttää ilmaiseksi.

Coastside

#2
aijaa.com on hyvä kuvapalvelu.

Kosteusongelmiin auttaa kun estää liittimien kostumasta. Laittaisin vaselinia liittimien koskettimiin ja suojaisin ne vedeltä ja lialta. Alumiinifolio on helppo kääriä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

VariJari

Varmaankin ihan rahasta kiinni, kuvat vie kaistaa. En ole ihan perillä mitä nykyään on tarjolla, esim google photosiin/driveen voi ainakin linkittää mutta suoraan kuvan liitos tuohon näkyville vaatinee jonkun muun kuvapalvelun käyttöä.
Harrastelussa: bt49qt-12

Ristojk28

https://aijaa.com/0GnFN6

En ymmärrä, tuo tulppahan ei kovin hyvässä kondiksessa ollut mutta sama vaiva vaikka vaihdoin uuden?
Ty coastside.

Ristojk28

Voisiko olla niin että kun piti irroittaa istuin, tulpan vaihdon vuoksi etten laittanut hattua kunnolla takaisin?
Tai sitten kun jouduin irrottamaan ajonesto, sen säkäripiuhan että jotenkin väärinpäin, ja onko se yleensä mahdollista laittaa väärinpäin
tosin minultahan onnistuu kaikki mikä menee väärin siis onhan se hyvä että jossakin on hyvä vaikka sitten mokaamisessa.
Mutta jos meni väärin niin kytkinhän toimii nyt päinvastoin että lock, ja unlock vaan meni päinvastoin?

Ristojk28

En ole vielä käyttänyt huollossa mutta periaatteessa kaikki tsekattu ja epäily kohdistuu istuimen alta löytyvään ajonestoon, nappiin.
Voiko sitä jotenkin ohittaa, tuskin sentään vain katkaisemalla piuhat?

mopotinx3

Ajoneston voi kytkeä pois päältä laittamalla hyppylangan sen penkin alla olevan liittimen kontaktien yli esim rautalanka. Tietenkin voi tinata johdot yhteen ja ottaa tuon kytkimen kokonaan pois käytöstä. Samalla kannattaa tarkistaa hanan ja sen hapenlisäystötterön alipaineletkun liitokset.  Kokeile käykö paremmin, jos on vain hanan ja imukaulan välinen letku käytössä.  Katsomalla Sym Orbit 2 juttuani, voi miettiä onko puristukset ok.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Ristojk28

Joo kokeilin mutta ei se ollutkaan ajonestossa vika. Tilasin sitten uuden akun joka oli tuskallisen vaikea löytää mistään mutta
sain senkin ja skode toimikin aivan upeasti vähän aikaa.
Ylläri olikin aika suuri kun ei taaskaan lähtenyt käyntiin ja laitoin uuden akun laturiin ja se oli aika tyhjä tosin vilkut, mittarit
ja kaikki toimi ja startti mutta ei taaskaan käyntiin. Täytyy olla joku sähköpuolen vika että syö akun melkein tyhjäksi.
Auttaisiko sulakkeiden vaihto tosin en vielä tiedä missä ne sijaitsee. :)
Kyllä se taaskin siis lähtee käyntiin ihan normisti mutta vain muutamaksi päiväksi ja on aika vaivalloista koko ajan akkua käyttää sisällä latingissa.

Olin pari päivää siis ajamatta ja söi akun tyhjiin, itse ajossa ei minkäänlaisia hankaluuksia.

ps. anteeksi vähän epäselvä kirjoitus muutama olut tullut otettua.

joni_k

oothan latausjännitteen mitannu? itellä oli baotianissa vakiona tehtaalta tullessa sellainen vika että jännitesäätimen teho ei riittänyt latamaan akkua. ostin sellasen tehokkaammaan mallisen niin akku ongelmat loppui. jos se akun syö loppuun niin ilmeisesti onko tossa joku varashälytin tms ajonesto systeemi joka sen akun seisonnassa syö? ei tarvii kummonen virta olla niin tommonen pieni mopon akku on nopeasti tyhjä.

Coastside

Akulta voisi mitata virran käydessä. Yleismittari ei kestä startin virtoja, mutta muun sähkökulun kestää. Sulakkeen paikalle kytkettynä pitäisi kestää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Ristojk28

Voi vee joni taidat olla oikeassa pidän sitä ajonestoa aina päällä kun parkkaan mutta imeeköhän se virtaa aina oli sitten on- tai off tilassa?
Just kävin kaupassa ja tällä kertaa en laittanut päälle tuloksen näkee parissa kolmessa päivässä mutta eikö siinä sitten ole jotain vikaa.
Kun olen niin tyhmä mitä tulee kaikkiin moottorilaitteisiin.

Mie ossaa mittää mitata Coastside osaan vain startata, ajaa, tankata, lisätä öljyt ja noudattaa liikennesääntöjä. :)

Kiitos neuvoista.