Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mistä varaosia Vespaan nykyään?

Aloittaja Jegi, 05.07.17 - klo:12:05

« edellinen - seuraava »

Jegi

Moikka.

Mulla on PX200E Vespa ollut jo muutaman vuoden telakalla kytkinremontin vuoksi. No nyt sitten pitäs kiireisellä aikataululla saada se takaisin kasaan.. Kyseessä on Cosan kytkin, jonka vaihdoin siihen aikanaan. Paloi vissiin levyt kiinni kun öljyt oli vuotanu vähiin.

Mistä uudet levyt tähän hätään? Mielellään myös se kytkimen purkuun tarvittava puristin/työkalu. Hätätapauksessa myös uusi/käytetty koko kytkin käy, kunhan olis sama malli ja kohtuullisen hintainen.

Hommalla olis vähän kiire. Menee käyttöön kaverille, jolla olisi ehkä muutama viikko aikaa sillä ajella, ennen kuin vaihtaa hiippakuntaa. Jos on vinkkejä niin jeesatkaa pian :) Ystävällisin terveisin,


Jegi Pekkala


Partanen

Osat olen tilannut Saksasta, tai Hollannista.

easyparts.nl
scooter-center.com
sip-scootershop.com

Kytkimen painoin kasaan pultilla, mutterilla ja prikoilla.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

Joskus kytkinlevyt vain takertuu toisiinsa pitkään seisottuaan,
saattaa toimia taas kun kytkimen purkaa ja erottaa levyt toisistaan, ja öljyää.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Vespister

Lievissä kytkinlevyjen liimaantumisessa voi auttaa sekin, että moottorin käyttää paikallaan kuumaksi.
Kytkimen teräslevyt lämpölaajenevat eri tahtiin kuin massalevyt kuumassa öljykylvyssä.

Sitten vaan pientä vaihdetta silmään ja kaverin  kanssa työntämään kytkin sisäänvedettynä.

Juuri keväällä tehtiin tällainen pitkään seisoneen laitteen tarttuneen kytkimen avaus onnistuneesti tällä konstilla.

Partanen

Mun käsityksen mukaan öljy ei juurikaan lämpene paikallaan moottoria käytettäessä. Mutta kytkinkahva tuppiin vedettynä saattaa se roiskuva viileäkin öljy päästä kytkinlevyjen väliin, ja kytkin saattaa alkaa taas irrottamaan.

Eli saattaisin yrittää elvyttää kytkintä ihan ajamalla, ykkösellä, kytkinkahva tuppiin vedettynä. Potkaisee vaan Vespan kävelyvauhtiin ennen kuin kytkee ykkösvaihteen päälle.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Typhoon

Pitäisi hommata Cosaan uudet renkaat. Niiden pitäisi olla sellaiset että niillä voisi hiukan ajella sorallakin. Mistä niitä saisi edullisesti koossa 100/90-10"? Tai kai koko 3.5-10" myös sopii.

Eli joku tämän tapainen perinteinen kuvio haussa:


Keeway F-ACT 50 EVO
Vespa Cosa GS200
Baotian BT125T-2
Solifer SFR 139qma (Baotian) 50
Piaggio Typhoon 50

Coastside

Heidenau renkaissa muistan olevan hyviä karkeakuvioisia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Partanen

Mä ostin kesällä Motonetistä Misukan renkaan. Nyt näkyy varastotilanne olevan heikko. Stormilla näkyi olevan aika hyvän hintainen. Ja varmaan mikä tahansa moottoripyöräliike saa ainakin tilaamalla renkaita.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Typhoon

#8
Katselin myös Motonetin renkaita ja totesin saman, valikoima on heikko. Itse asiassa pitää ostaa 3 rengasta kun vararengaskin on murtunut ja kovettunut. Täytyy kai odottaa kevääseen.

Rengasliikkeiden hintoja en viitsi maksaa kun en renkaita välttämättä heti tarvitse.

Onkohan tämä Deli kelvollinen? Niitä olisi vielä. Tosin mieluiten ottaisin sen 100/90-10" koon. Niin leveä kuin alle mahtuu.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/381550/Deli-ulkorengas-350-10-51J-TL

Keeway F-ACT 50 EVO
Vespa Cosa GS200
Baotian BT125T-2
Solifer SFR 139qma (Baotian) 50
Piaggio Typhoon 50

Partanen

Jos halkaistava peltinen vanne, niin laittaisin ja laitankin juuri sen renkaan mikä sinne kuuluu mitoiltansa. Ja erittäin suurta tarkkaavaisuutta sen suhteen, että kantavuus on riittävä.

"Deli":ä en itse uskaltaisi kokeilla, koska en tiedä siitä mitään.

Vahvistettu S83 on tähän asti ollut mun valinta. Kuluu vaan turhan nopeasti. Pahimmillaan päässyt takarenkaalla vain 2600km. Sittemmin olen sirtänyt renkaita edestä taakse ja takaa eteen, jolla keinoin saa vähän enemmän kilsoja irti renkaista. Varapyörää en ole kierrättänyt kierrossa mukana, kun se on peltivanteella. Alla olevat on halkaistavalla aluvanteella, mutta rengas silti oikean kokoinen, eli 3.50-10.

Voi olla, että siirryn pirelliin, tai heidenauhun jossain vaiheessa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Typhoon

Vespa Cosan vakio rengas on 100/90-10". Siis ihan vakiokokoa olen etsimässä.

3.5-10" on ulkohalkaisijaltaan muutaman millin suurempi, mutta 10mm kapeampi.

Saattaisi Cosan alle sopia myös 110/80-10" tai jopa 120/70-10". Täytyykin tutkia paljonko leveyssuunnassa on tilaa, halkaisialtaan mahtuisi kyllä.

http://www.heidenautires.com/tire_spec_sheet.pdf
Keeway F-ACT 50 EVO
Vespa Cosa GS200
Baotian BT125T-2
Solifer SFR 139qma (Baotian) 50
Piaggio Typhoon 50

Partanen

Tarkastitko Mopo Sportin tarjonnan? Syystä tai toisesta google huonosti antaa tuloksia siitä kaupasta.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Vespister

Näkyvyyden puute johtuu siitä, että kyseinen liike ei ole halunnut maksaa tarpeeksi hakupalveluntuotajalle.
Yrittäjänä tämä on minulle tuttua juttua - vain suurimmat toimijat löytyvät haun ensimmäiseltä sivulta.

Partanen

Noin oon arvellut sen olevan. Ikävää touhua tommoinen.  :(
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Typhoon

Aika lailla loppu rippeitä on Mopo-Sportinkin tarjonta. Tuota Mitrocia olisi voinut vaikka tilatakin, mutta jäljellä oli vain 1 kpl.
https://www.moposport.fi/rengas-100-90-10-katu-mitroc

Tilasin sitten eBaystä. Michelin S83 100/90-10". 2kpl 73€ postikuluineen Saksasta. Lähtenyt vieläpä DHL-kuljetuksena.
https://www.ebay.com/itm/Reifen-MICHELIN-S83-100-90-10-TL-TT-56J-Vespa-Piaggio-Cosa-Breitreifen-PX-etc/401217586810?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
Keeway F-ACT 50 EVO
Vespa Cosa GS200
Baotian BT125T-2
Solifer SFR 139qma (Baotian) 50
Piaggio Typhoon 50