Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco 500 xciting vm.05 aj.9000km

Aloittaja mesemies49, 06.06.12 - klo:17:21

« edellinen - seuraava »

mesemies49

Mikähän vois olla vikana kylmänä kun käynnistää niin sytyttää tsunk,Tsunk,Tsunk eli poltaa aina yhden jytkyn kierroksella eikä lähde käyntiin,no jaa kun ottaa uuden tartin niin käynnistyy kun starttapitempään. Piti ostaa uusi akku mutta ei sekään auttanu muuhun kuin että nyt saa käyntiin jotenkin. ??? ???

yari67

onko tulppaa milloin vaihdettu, siitä ainakin on helppo aloittaa. Melkein kannattaa vaihtaa 5000 välein kun yksisylinterinen kuitenkin on.
Yamaha TMax 2011
Piaggio NRG 2005
Kymco MXU 50
Derbi Senda 50
Honda monkey Z50J
ex Piaggio Zip-1997
ex Kymco Downtown 300i-2012
ex Kymco People S 250i -2010
Ex Kymco People S 200
Ex Kymco Agility 50

jk_single

Oireet aika epämääräisesti selitetty mutta bensapuolen juttua veikkaisin, onko ruisku?
Vespa P200E, Piaggio Beverly 500, Vespa S

Partanen

#3
Mikä oli se varsinainen ongelma sitten, jos lähtee käyntiin kuitenkin? Onko se ääni jotenkin erikoinen?

Itseasiassa sen pitäisi sytyttää vain joka toisella moottorin kierroksella, kun on kyse nelitahtisesta moottorista.  :P

Lisäys klo 11.37: Jos startti siis pyörittää liian hitaasti, mihin viittaisi sekin että ongelmaa on yritetty korjata vaihtamalla akku uuteen, kannattaa ladata akku. Akku kannattaa ladata, vaikka on uusi. Tavallanen auton laturi siihen hommaan tosin ei käy, vaan pitää olla pienempää virtaa tarjoava laturi. N. 50 euron sijoituksella saa älylaturin, joka osaa ladata useamman kokoista akkua, eikä tarvitse toimiessaan jatkuvaa valvontaa. Esim. Ctek.

Samalla kannattaa tarkistaa maadoituspisteet ja akulta startille menevän piuhan liitokset. Mahdolliset hapettumat pois, ja liitokset kiinni kunnolla.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

mesemies49

No jaa sanoin epähuomiossa väärin lupaa joka toisella kierroksella.Ruiskukone on.Akun latasin akun vaihdon jälkeen, tänä aamuna käynnistin ilman ajovaloja syttyi hyvin.Pitää seurailla jos vaan akun tehot oli heikot.Tulpan vielä ostan kun kerkiän.

oskuk

Tuon akkujutun olisi voinut testata helpolla, piuhoilla vaikka auton akulla.

mesemies49

No jaa laiskasti pyöritti,niin latasin ja testattiin akku,oli uuden tarpeessa.Nyt uusi sytytystulppa paikallaan tyhjäkäyntikierrokset nostettu oikeaan,aamulla näkee miten herkästi käynnistyy ;D

mesemies49

#7
Tänään käynnistyi oikeellaan eli  heti pikku startti,luulen että tyhjäkäyntikierrosluvun nosto auttoi. ;D
No niin vielä tänäkin aamuna käynnistyi ok.

kaahonen

Joo minäkin vaihdoin keväällä akun ja tyhjäjäynti kierroksia nostin vähän. Jos kaasua antaa startissa niin kastuu tulppa tosi herkästi ainakin ruisku koneessa. Samoin varma startti kun antaa bensapumpun pyörähtää loppuun asti kun kytkee virrat, mittaristossa palaa sen aikaa moottorin huomiovalo.
Ei mopolla mahottomia