Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinan ruiskut

Aloittaja Rific, 03.04.19 - klo:21:48

« edellinen - seuraava »

Rific

Pitäiskö tämän olla myös jatkossa ketju jossa käsitellään ruiskuja? Alkaa yleistymään näissä kiinalaisissa, ja olisi mukava tarinoida kohtalotovereiden kanssa. Itse pääsin yli kaasuttimen säätöperkeleestä ruiskuskootterin hankittuani. Koskaan en optimiksi saanut kiinan kulkineen kaasutinta, vaan aina jokin osa-alue jäi puutteelliseksi. Näin perfektionisti- ja pakkomielteisenä se ei käynyt laatuun. Uskon ainakin nykyisen keeway 4t ruiskun toimivan kelistä riippumatta optimisäädöillä.  ::)

Coastside

Joko pöristelit sillä?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Rific

#2
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.04.19 - klo:21:56
Joko pöristelit sillä?

8km nyt mittarissa, kylmä kangistaa joten nopea pörähdys tehty. kulkee hienosti ja kiihtyy ainakin näin aikuisenkin alla mukavasti, moposkootteriksi. Tilaa on jaloille, reippaasti. 182cm, kymco agilityssä otti polvet kiinni. Käynnistyy mukisematta ja tyhjäkäynnillä käy kuin ompelukone. Öljyt ruuttasin heti pois, tilalle delvacin mx 15w-40. Yllättävästi myös kulkupuolta, testiajolla käväsi 55km/h mittarissa ja kaasussa oli vielä varaa. Mittarivirheestä en tiedä vielä, mutta vauhti oli taatusti yli 45km/h. Toppaan jossain vaiheessa gepsiin todellisen vauhdin. Laatu OK, liittimien johtojen juuriin oli laitettu rasvat, ym. Tyytyväinen ostokseen ainakin vielä. Aika näyttää, nyt kuitenkin vaikuttaa että tämä kausi mennään ilman säätöä - nauttien ajosta. Jos ongelmia ilmenee niin pajalle, onhan takuu kuitenkin 2vuotta.

joni_k

#3
kiinan mankeissa on chinaefin rojon ruisku. ei ainakaan kovin kovin kallis ole kerran 1400€ saa ruiskumankia. saman ruiskun voisi helposti soveltaa myös skoottereihin. kiinamankin kannessa ja 139qma/b moottoreiden kannessa imupuolen pinnapultit on samalla jaolla.

Rific

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 04.04.19 - klo:06:09
kiinan mankeissa on chinaefin rojon ruisku. ei ainakaan kovin kovin kallis ole kerran 1400€ saa ruiskumankia. saman ruiskun voisi helposti soveltaa myös skoottereihin. kiinamankin kannessa ja 139qma/b moottoreiden kannessa imupuolen pinnapultit on samalla jaolla.

Väittäisin että tässä keewayssa ei ole rojon ruiskua. Ainakin vikavalo kuitataan erilailla, rojossa kaasupohjaan - virrat päälle menetelmä, tässä virrat päälle / pois 5kertaa 5 sek. sisään. Kätännön kokemusta, kun ensimmäisillä käynnistys yrityksillä ei tahtonut pysyä käynnissä(ilmaa letkuissa) vaan sammui muutaman kerran, sytyttäen vikavalon. Hetken sai etsiä keinoa millä tuo kuitataan..

Coastside

#5
https://youtu.be/n9D91GoJ6g4

Sälli esittelee kalliin gy6 ruiskukitin. Jättää arvoitukseksi miten sovitus eri kuutioisiin on tehty. Toki sen imukaulaan sovittamiisen näyttää.

En hämmästyisi jos se olisi arduino valettuna muoviin. Siitä salakähmäisyys? Arduinoja on sovellettu ruiskuihin jo vuosia. Hyvää on että CDI on sama kuin yleensä.

https://youtu.be/l5mREIojqi4

Asentaa sen. Johonkin hondan ruckus kopioon.

https://www.motorcyclevalley.com/tips/advantages-and-disadvantages-of-motorcycle-efi-system/

prätkien ruiskun erittely.


https://wiki.aalto.fi/display/MechP/EFI+for+small+combustion+engines

Hyvä tieteellinen speeduino koehanke suomesta englanniksi.


https://youtu.be/uvpgRNjoAeg

Speeduino hankkeesta. https://hackaday.io/project/4413-speeduino
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Honda vision on ihan hyvä aloitus, moporuiskujen historiassa, kunhan tekevät siitä LC mallin.
Ja kunhan kehittyvät, tekevät siitä 2T vesijäähyn. 8)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sepi6

Ei taida tuota 2T konetta saada päästönormeihin edes Hondan konsteilla.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

konenikkari

#8
Tuo ekin käyttämä ditekki taitaa olla oikeilla öljyillä jo lähes normit täyttävä.
Myös tuo https://www.xracing.fi/uutinen/ei-savuta-enaan
on jo lähes normit täyttävä.
Toivossa elän että piankin tulee juuri se....
Tosin esim €U kiristää normejaan, aina edellä, jo olemassa olevia tuotteita,
koht silleen moposkotussakin pitää olla ABS jne.. jne
eikä kohta saa ajaa kuin lehmän tai kuljettajan pieruilla kulkevilla laitteilla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Rific

#9
Kokemuksena 50km matkalla; putki ei kuumene juurikaan eikä nokeennu, toisin kun kaasaripeleissäni ollut tapana. Seos lienee siis oikeasti jatkuvasti optimaalinen. Jaksaa hyvin mäkiin, ei juuri hyydy. Rajoitin astuu kehiin tässä keewayssä hieman alta 60km/h. Jaksaa vetää kohtuu tasaisesti koko kaasun alueen. Vääntö tuntuu paranevan tasaisesti kun "sisäänajo" edistyy.

Coastside

#10
Katso sen tulpan väri heti ajon jälkeen. Kaasaripeleissä noki ei pala pois kun sen ryyppy aiheuttaa. Kuumuutta ei synny tarpeeksi varsinkaan putken päässä. Se ei kerro seoksesta mitään. Tulpan väri kertoo.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Rific

#11
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 06.04.19 - klo:20:32
Katso sen tulpan väri heti ajon jälkeen. Kaasaripeleissä noki ei pala pois kun sen ryyppy aiheuttaa. Kuumuutta ei synny tarpeeksi varsinkaan putken päässä. Se ei kerro seoksesta mitään. Tulpan väri kertoo.

Täytyy jossain vaiheessa kurkata. Tosin nyt eron kaasaripeliin jo aistii ihan pelkästään hajustakin. Putkesta ei myöskään kaasutellessa lennä nokea pisaroina käteen. En tietty yleistä, joku on saattanut kinkin kaasarin saada täysin säätöihinkin koko toiminta-alueella, toisin kuin minä entisissä skotuissa. Yritystä kuitenkin oli, parhaimmillaan kaksi kesää putkeen, ajot jäi vähemmälle  ::)

joni_k

ei sitä kyllä niin hyvin säätöihin saa. itelläkin vähän niinku on off tyyppinen ratkaisu.. ;D

Coastside

#13
Ei aleta ruotia kaasariongelmia tässä ketjussa. Ruisku on tarkempi ja on hyvä että niitä alkaa tulla kohtuuhintaisiin skoduihinkin. Kun ongelmia niissä ilmenee, on korjaus erillaista. On painetta ja digitekniikkaa. Kiinalaisten heikot sähköt taas ei ennakoi hyvää ruiskuille.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

https://www.avk.fi/Shop/Vehicle/Vehicle/690465/keeway-f-act-evo-50-4t?brandName=keeway

Taitaa olla ruiskukone tuossa jo moottorivalosta päätellen. Varmaan pääsee halvalla tuollaisen omistajaksi Copartilta :P