Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Coastside

Jos se toimii. parempi ajaa seoksella ja mitata erikseen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tabell82

pitää kaiken varalta vaihtaa seosbensat tankkiin ja käydä huomenna lenkki heittämässä, sittenhän sen näkee kun on vaika se 5 litraa kulunut niin pulloonhan olisi pitänyt tulla desi öljyä

tabell82

Aamulenkki ajeltu..:) bensaa meni 5,64 litraa ja pulloon tuli öljyä 1,5 desiä, paljonko tuosta ny tarkaksi prosentiksi tulee :)

konenikkari

#2943
Juurikin oikea prosentti, jos öljy on kohtuulaatuista.
Ehkä n.2,61 %.
Nuoremmat minun jälkeeni kouluja käyneet saa laskea tarkemmin ;D

Parhaiten mieleeni jäänyt ohje on,
"normaalikäytössä olevaan kaksitahtimoottoriin riittää 1% korkealaatuista 2t öljyä,
kunhan se varmasti on, pistä siis 2%  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tabell82

jos oikeen viimesen päälle säätäs ja laittas pumpun säätöä ihan vähän pienemmälle että sais tasan 2%. öljy on motul scooter power 27 100% synthetic-ester
nythän on kesälomalla aikaa ajella ja testailla

konenikkari

#2945
Jos asetat pumpun säädöt, tehtaan suosittamaan, taitaa tuloksena olla juurikin se 2%  ;)
Elikkäs pumpun viivat on kohdillaan juuri kun kaasuttimen luisti lähtee liikkeelle.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tabell82

mitenkä tuossa symissa olenko käsittänyt oikein että, kaasu täysin auki ja sitten säädetään tuohon hahlojen väliin?


konenikkari

Unohdit mainita tämänkertaisen kysymysketjun alussa, mistä laitteesta on tällä kertaa kysymys.
En ole tavannut 2t skootteria, jossa öljypumppu säädettäisiin täydellä kaasulla.
Jos vaijerin säätää liian piukkaan, saattaa säätöpyörä, täydellä kaasulla kääntyä asentoon,
jossa öljyntulo loppuu kokonaan  :o
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tabell82

sym rs 50 2-tahti peli on siis:
tuossa pumppu:

jwalk

Kyl tuon ohjeen mukaan kaasu täysillä merkit kohdalleen.
Mun 2t Symissä kylläkin säädetään kaasu vapaalla merkit, mutta ei näytä öljypumppukaan olevan ihan samanlainen.

tabell82

#2950
Näyttääkö kuvassa et merkit olisi oikeen?

pitänee taas käydä testiajolenkillä ja kattoa paljonko pulloon tulee öljyä

Meccca

Skootteri Vespa sprint 50 4t 4v 2017
Mahtaako joku tietää mikä on pääsuuttimen kierre ja nousu? Pitäisi 75 suutin löytää ja mielellään olisi kiva tietää kierre että voi paikallisilta huoltoliikkeiltä kysellä.

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: Meccca - 27.06.19 - klo:10:45
Skootteri Vespa sprint 50 4t 4v 2017
Mahtaako joku tietää mikä on pääsuuttimen kierre ja nousu? Pitäisi 75 suutin löytää ja mielellään olisi kiva tietää kierre että voi paikallisilta huoltoliikkeiltä kysellä.
Tuossa on todennäköisesti sama kaasari kuin vanhemmissakin eli Keihin CVT18, suuttimet Keihin 5mm kierre 0,8mm nousulla.
Tuolla on myös omat "osastot" merkkikohtaisille kysymyksille josta löytyy jo valmiiksi paljon hyvää tietoa ja vinkkejä.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Meccca

Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 27.06.19 - klo:12:37
Lainaus käyttäjältä: Meccca - 27.06.19 - klo:10:45
Skootteri Vespa sprint 50 4t 4v 2017
Mahtaako joku tietää mikä on pääsuuttimen kierre ja nousu? Pitäisi 75 suutin löytää ja mielellään olisi kiva tietää kierre että voi paikallisilta huoltoliikkeiltä kysellä.
Tuossa on todennäköisesti sama kaasari kuin vanhemmissakin eli Keihin CVT18, suuttimet Keihin 5mm kierre 0,8mm nousulla.
Tuolla on myös omat "osastot" merkkikohtaisille kysymyksille josta löytyy jo valmiiksi paljon hyvää tietoa ja vinkkejä.

Kiitos paljon!  :)

Savöx

Pitäisi tuohon ratakireään Hero Winneriin löytää uusi kaasuvaijeri. Käyköhän siihen jonkun toisen ajokin vaijeri kun ei alkuperäisosaa löydy mistään? Nyt on paikoillaan itse tehty eikä se oikein ole hyvä.
Luulin olevani väärässä. Erehdyin.

www.facebook.com/groups/mopohontsat/

Yamaha Aerox, Hero Winner, Suzuki DL V-Storm 650